Totta, itse olen kuitenkin rakastunut mozillaan mm. multitab ominaisuuden takia. IE tuntuu nyykyään jotenkin kauhean kankealta käyttää...INummi kirjoitti:Ei firewallia, ei virusscannia, ei spybot/vast... vain adaware silloin tällöin(ei ole löytynyt kuin cookieita). Ja ei mitään ongelmia kolmeen vuoteen, mahdotonta?
Ei, kunhan vaan tietää mitä tekee.
Selainten kidnappaajat
-
Ja tähän väliin pakko kertoa tositarina oikeasta elämästä kolmen päivän takaa. Kaverini hankki 1. koneensa, kannettavan, ja ADSL:kin kytkettiin vihdoin keskiviikkona. Noo, sen kuin hakemaan netistä virusohjelman rek.koodia. Mutta... n 30 sekuntia ehti olla online, kun jo sisällä ainakin msblaster, ja kone alkoi boottailemaan. Eilen kun kävin, emme taas saaneet nettiä toimimaankaan, ja ainakin msblast, mslaugh.exe, sekä joku svchos1.exe, josta en oikein kunnon tietoa saanut, löytyi prosesseista. Että se siitä ilman palomuuria olosta. Toivottavasti saa jouluksi lelun pelaamaan.
Mozillasta muuten, kakkosena se on mullakin. Mutta vieraammilla sivuilla ie, koska ikinä en tiedä, jätääkö zilla puolet kaikesta näyttämättä... eli valitettavasti ei toimi oikein monilla monilla sivulla. Tai siis yhtä hyvin moni sivu ei toimi oikein/ mutta saivartelua, koska lopputulos sama.
Mozillasta muuten, kakkosena se on mullakin. Mutta vieraammilla sivuilla ie, koska ikinä en tiedä, jätääkö zilla puolet kaikesta näyttämättä... eli valitettavasti ei toimi oikein monilla monilla sivulla. Tai siis yhtä hyvin moni sivu ei toimi oikein/ mutta saivartelua, koska lopputulos sama.
lm
-
Niinpäs pitääkin. Vaan kun ei kerinnyt, kuten huomasit. Ja palomuuri olisi pelastanut.Joug kirjoitti:msblastia vastaan pitää ladata microsoftilta päivitys. Muutenkin kannattaa päivittää usein.
Taitaa muten kerrankin mennä "ohjelmistotakuun" piikkiin, saas kattoo nyt. Ko päivitys näet on ilmestynyt jo aikapäiviä sitten ennen koneen ostoa, joten voinee vaatia ohjelmiston olevan ostettaessa kunnossa... ei pitäisi kuluttajan vain tyytyä siihen, että oikealla rahalla ostaa reikäjuuston, jota joutuu itse harsimaan heti saadakseen edes oikean vuoden tasalle.
lm
-
Ei enää mömmöjä
Totean saman kuin jo muutkin ovat sanoneet. Eli tee näin:
1. Mene osoitteeseeen www.mozilla.org. Lataa versio 1.5 ja käytä sitä oletusselaimenasi. Valitettavasti tätä versiota ei ole vielä suomennettu. Jos haluat käyttää suomenkielistä selainta. Lataa versio 1.4.1. Asetusten kautta voit ladata siihen suomenkieliset valikot (osoite: http://www.mozilla.org/projects/l10n/ml ... ml#contrib).
Myös Opera on kuulemma myös hyvä vaihtoehto, mutta en ole itse kovin laajasti testannut. Pikasen testin perusteella vaikutti toimivalta.
2. Kirjoita Explorerin kuvakkeen alle "Ei saa käyttää" ja kerro muillekin perheenjäsenille, että se tarkoittaa sitä, mitä siinä lukee. Tai jos sinulla on sovellustason palomuuri (esim. ZoneAlarm), estä Explorerin yhteydenotot nettiin.
Näin et saa enää mömmöjä koneellesi. Mutta jos käytät hetkenkään Exploria, niin saat kaiken maailman mömmöjä takuuvarmasti.
1. Mene osoitteeseeen www.mozilla.org. Lataa versio 1.5 ja käytä sitä oletusselaimenasi. Valitettavasti tätä versiota ei ole vielä suomennettu. Jos haluat käyttää suomenkielistä selainta. Lataa versio 1.4.1. Asetusten kautta voit ladata siihen suomenkieliset valikot (osoite: http://www.mozilla.org/projects/l10n/ml ... ml#contrib).
Myös Opera on kuulemma myös hyvä vaihtoehto, mutta en ole itse kovin laajasti testannut. Pikasen testin perusteella vaikutti toimivalta.
2. Kirjoita Explorerin kuvakkeen alle "Ei saa käyttää" ja kerro muillekin perheenjäsenille, että se tarkoittaa sitä, mitä siinä lukee. Tai jos sinulla on sovellustason palomuuri (esim. ZoneAlarm), estä Explorerin yhteydenotot nettiin.
Näin et saa enää mömmöjä koneellesi. Mutta jos käytät hetkenkään Exploria, niin saat kaiken maailman mömmöjä takuuvarmasti.
-
voi rähmä
Olen jokseenkin samaa mieltä teitin kanssa,mutta
AD-AWARE on ilmainen ohjelma.
Itselläni on versio 6.0 hain sen ad-awaren omilta kotisivuilta.
Siis nyt kaikki joilla sitä ei vielä ole niin joukolla hakemaan ja kone toimii hyvin kunhan muistaa käyttää kyseistä ohjelmaa kerran päivässä, riippuen tietysti missä päin nettiä liikkuu.
AD-AWARE on ilmainen ohjelma.
Itselläni on versio 6.0 hain sen ad-awaren omilta kotisivuilta.
Siis nyt kaikki joilla sitä ei vielä ole niin joukolla hakemaan ja kone toimii hyvin kunhan muistaa käyttää kyseistä ohjelmaa kerran päivässä, riippuen tietysti missä päin nettiä liikkuu.