Onko jollakin G1:n (2:n tai 3:n) omistajalla ilmennyt seuraavanlainen ongelma.
Omasta G 1:stä loppui akku, siispä uuden ostoon. Ostin 1300 mAh tarvikeakun, entinen oli 1100 mAh.
Uusi noin kaksi viikkoa vanha akku ei kertakaikkiaan kestä pitää läppää auki kuin jotain 20-30 kuvaa jonka jälkeen tulee tiltti. Kiihkeän kuvaus session voi pelastaa muutaman vielä kuvan kestoiseksi kun läväyttää näytön kiinni.
Ai että ottaa piästä.
Onko todellakin uudet tarvikeakut noin heikkoja???
Entinen kesti pari, kolme vuotta tyylikkäästi ilman ongelmia.
Lataus on ollut ohjeiden mukainen.
G 1:n akku ongelma
-
- Viesti:
Minun G3:ssa tarvikeakku toimii alkuperäisen (bp-511) akun veroisesti eli lcd-näyttö päällä noin 450 kuvaa. Ostin akun Servcatista. En tiedä onko G1:n akku eri mallia, mutta luulisi, että tarvikeakussa on vika, joka oikeuttaa palautukseen.
-
tarvikeakut
Tarvikeakkujen kyllä pitäisi kestää kauemmin. Tämä kuvaus kertoo, että yksi akuista on pimeä.
Omistatko yleismittaria tai onko kavereillasi sellaista. Lataa akut ja mittaa jokaisen akun jännite = voltit. Olen varma, että yksi on nolla tai huomattavasti pienempi jännitteinen kun muut. Sen kanssa kannattaa mennä vaihtoon.
Minulla kaikki on aina tasaisesti 1,34 V.
Omistatko yleismittaria tai onko kavereillasi sellaista. Lataa akut ja mittaa jokaisen akun jännite = voltit. Olen varma, että yksi on nolla tai huomattavasti pienempi jännitteinen kun muut. Sen kanssa kannattaa mennä vaihtoon.
Minulla kaikki on aina tasaisesti 1,34 V.
-
Re: tarvikeakut
Canonissa on vain yksi akku kerrallaan :-) ja se on 7,4V eli kaksiosainen paketti.anttin kirjoitti:Tarvikeakkujen kyllä pitäisi kestää kauemmin. Tämä kuvaus kertoo, että yksi akuista on pimeä.
Reijolle kommentti:
Lithiumioniakut huonevat myös hyllyssä eli olet voinut saada G1:eesi vanhan akun. Akun kannattaa ostaa liikkeestä, jossa varasto vaihtuu - niin, mistä sen tietäsikin!! Oma tarvikeakkuni pelaa siinä missä alkuperäinenkin, käytän niitä vuorotellen.
-
- Site Admin
- Viesti:
En ole tullut eteen minkään valmistajan sivuilta tätä tietoa, mutta monesta paikasta olen lukenut, että litiumioni-akkujen (esim. näissä Canoneissa käytettävät) kestoikä on sellaiset pari vuotta riippumatta siitä käytetäänkö niitä vai ei. Siis puolentoista - kahden vuoden kuluttua on Canon G -sarjan digikameran omistajilla edessä uuden akun osto. Halvemmat ns. tarvikeakut (esim. Lenmar) ovat lukemani mukaan jonkin verran tehokkaampiakin kuin Canonin omat.
-
G1 ja tarvikeakku
Minulla ei ole ollut G1 ja tarvikeakun (ZK28A, Li-ion 7,2V 1100 mAh, 43,10 €+alv) mitään ongelmia. Kaikki toimii niin kuin Canonin oman akun kanssakin. Alkuperäinen akku kesti vajaat kaksi vuotta (noin 9000 kuvaa).
Ostin tarvikeakun Helsingistä: http://www.partco.fi/
Ostin tarvikeakun Helsingistä: http://www.partco.fi/