Mistä noudan kamerani??

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Mixu

Mistä noudan kamerani??

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Tilasin Saksasta Fujin S5000:n ja tänään on joku yrittänyt tuoda kameraa kotiin asti mutta ketään ei ollut kotona. Tuollaisen pakettikortin olivat kuitenkin pistäneet luukusta. Siihen on kynällä merkitty milloin pakettia on yritetty tuoda mutta ei mitään tietoa mistä voisin paketin noutaa tai mihin voisin soittaa. Ainoastaan firman osoite josta tilasin ( Pixxass ) ja oma osoitteeni sekä joku seurantakoodi, mutta ei noista ole oikein iloa. Paketti kortti on Saksan postin ja oletan että joku kuriiri kai ton on tuonut mutta ketä??

Voinko huomenna hakea paketin postista vai onko tuo jossain kuriirifirmassa?[/i]
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hypocrite

Viesti Kirjoittaja Hypocrite »

Olisiko tuon firman sivuilla jotain viitteitä asiasta? Ainakin itsellä, kun tilasin DVD-soittimen Saksasta kuljetuksen hoisi UPS niminen firma. Kuljettavat ovelle. Helsingissä voi maksaa ovelle, muualla etukäteen tilille. Tai ostohetkellä luottokortilla. UPSin yhteystiedot saa numerotiedustelusta.
Mixu

Hypocrite kirjoitti:Olisiko tuon firman sivuilla jotain viitteitä asiasta? Ainakin itsellä, kun tilasin DVD-soittimen Saksasta kuljetuksen hoisi UPS niminen firma. Kuljettavat ovelle. Helsingissä voi maksaa ovelle, muualla etukäteen tilille. Tai ostohetkellä luottokortilla. UPSin yhteystiedot saa numerotiedustelusta.
Olin sen verran puusilmä etten nähnyt tuolta sivuilta ensimmäisellä yrittämällä mutta DHL-niminen firma hoitaa kuljetukset. Pitänee metsästää lähin toimipiste täältä Tampereelta. Aika kummaa kun eivät ole maininneet omia yhteystietojaan tai sitä miten nyt paketin saan? Asiakaspalvelu ihan kympissä...
kijupa

Viesti Kirjoittaja kijupa »

Mixu kirjoitti:Olin sen verran puusilmä etten nähnyt tuolta sivuilta ensimmäisellä yrittämällä mutta DHL-niminen firma hoitaa kuljetukset. Pitänee metsästää lähin toimipiste täältä Tampereelta.
DHL
Tampere palvelupiste, Lähettipirkka
Sarankulmankatu 12 B,
33900 Tampere 030 45 345
tel. (03) 273 1076
fax. (03) 273 1077
Mixu

Muutaman puhelinsoitan ja puhelinjonossa olemisen jälkeen selvisi että DHL oli antanut kamerani Postin kuljetettavaksi kun en ollut kotona. Posti oli vain lyönyt oman viivakooditarran pakettikorttiin josta olisi sitten pitänyt päätellä että paketti ei ole enää DHL:llä... Olisi ollut ihan näppärää ilmoittaa että pakettisi on annettu postin hoidettavaksi ja voit noutaa sen lähimmästä postista...
No ainakin kamera tuli ehjänä perille ja suhteellisen nopeasti kun ottaa huomioon että jouluun on näinkin vähän aikaa. Maksoin tilauksen 8.12. ja Pixxass oli lähettänyt paketin 13.12. ja DHL olisi tuonut paketin perille ilmeisesti maanantaina.
Pioneer

Viesti Kirjoittaja Pioneer »

Hypocrite kirjoitti:Olisiko tuon firman sivuilla jotain viitteitä asiasta? Ainakin itsellä, kun tilasin DVD-soittimen Saksasta kuljetuksen hoisi UPS niminen firma. Kuljettavat ovelle. Helsingissä voi maksaa ovelle, muualla etukäteen tilille. Tai ostohetkellä luottokortilla. UPSin yhteystiedot saa numerotiedustelusta.
Toivottavasti tämä ei pidä paikkansa, koska tilasin itse juuri paketin saksasta ja tulee UPS:n kautta ja UPS:ltä tuli sähköposti missä luki, että "Maksutapa: Vain käteismaksu" ja asun itse Turussa
karipulkka

Viesti Kirjoittaja karipulkka »

Pioneer kirjoitti: Toivottavasti tämä ei pidä paikkansa, koska tilasin itse juuri paketin saksasta ja tulee UPS:n kautta ja UPS:ltä tuli sähköposti missä luki, että "Maksutapa: Vain käteismaksu" ja asun itse Turussa
Pääkaupunkiseudulla jakelun hoitaa UPS itse, muualla alihankkijat. Alihankkijat eivät ota rahaa vastaan vaan luovuttavat tavaran kuittia vastaan eli joudut ilmeisesti maksamaan tilille.

Näin väittivät viime viikolla, kun minulle UPSilta soittivat.
Pioneer

Viesti Kirjoittaja Pioneer »

karipulkka kirjoitti: Pääkaupunkiseudulla jakelun hoitaa UPS itse, muualla alihankkijat. Alihankkijat eivät ota rahaa vastaan vaan luovuttavat tavaran kuittia vastaan eli joudut ilmeisesti maksamaan tilille.

Näin väittivät viime viikolla, kun minulle UPSilta soittivat.
No on se sitten kumma, että pitää pistää sellaisia automaattisia viestejä tulemaan, missä lukee, että vain käteismaksu!... Ehdein hakemaan jo käteistäkin valmiiksi sitä varten.
Vastaa Viestiin