Paras kameran myyntitapa uuden alta?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Olympus1
Viesti:

Paras kameran myyntitapa uuden alta?

Viesti Kirjoittaja Olympus1 »

Kun on hankkimassa uutta kameraa, niin mikä on tehokkain ja paras tapa luopua vanhasta kamerasta samassa yhteydessä tai ainakin suunnilleen. Turha pitää monia kameroita. Asiaa harrastaneet tietävät.
"Karavaani kulkee - koirat haukkuvat!"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
haili
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

Myydä halvalla on ainoa keino päästä nopeasti eroon kamerasta.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Acta est fabula, plaudite!
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Kannatan Hailin ehdotusta. Toisaalta varakamera on hyvä olemassa, joten viimeistä "vanhaa" ei kannata myydä. Niistä vanhemmista taas ei saa mitään, joten ainoa mahdollisuus on myydä sillä hinnalla, mitä niistä tarjotaan.
mjalka

Viesti Kirjoittaja mjalka »

Mun mielestä kannattaa myydä valokuvausfoorumeilla. Olen päässyt kaikesta haluamastani eroon ja eiköhän valokuvausfoorumeilla yleensäkin tavaran vaihtumisprosentti ole ollut aika lähellä sataa.

Toisaalta, jos myyjän kannalta ajattelee, täällä on hyvin hintatietoista, netin käytön osaavaa ja kansainvälistä kaupankäyntiä kannattavaa porukkaa, mikä voi tulla peräkylän pojalle yllätyksenä, kun täällä ei voi hinnoissa vedättää, kuten naapurin Leiffillä on hevoskaupoissa tapana.
Olympus1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Olympus1 »

Tässä kokeilujen jälkeen voin todeta, että on ainakin 2 hyvää kanavaa myydä entinen kamera alta pois. Tämä foorumi on hyvä! Toinen käyttökelpoinen on Huuto.net. Molemmissa on runsaasti asiakkaita etsimässä sopivia kohteita.
"Karavaani kulkee - koirat haukkuvat!"
kunijo-1

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

Kyllähän digikameran myytävänä-palsta on mainio paikka löytää ostaja kamerakalustolle, mutta riskinsä on siinäkin. Kannattaa pitää mielessä, ettei keneenkään, edes vakituisiin ja aktiivisimpiin foorumin jäseniin ole luottamista. Tein äskettäin kaupan erään nimeltä mainitsemattoman(alkoi ad:lla, loppupääte oli -"teri",8 kirjainta) tyypin kanssa. Muuten homma meni hienosti, mutta ns. viilasi pahasti linssiin maksussa. Maksoi juutas kympin liikaa!
On suostunut sentään keskustelemaan asiasta. Ehkä pääsemme vielä sopuun.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

kunijo-1 kirjoitti:Kyllähän digikameran myytävänä-palsta on mainio paikka löytää ostaja kamerakalustolle, mutta riskinsä on siinäkin. Kannattaa pitää mielessä, ettei keneenkään, edes vakituisiin ja aktiivisimpiin foorumin jäseniin ole luottamista. Tein äskettäin kaupan erään nimeltä mainitsemattoman(alkoi ad:lla, loppupääte oli -"teri",8 kirjainta) tyypin kanssa. Muuten homma meni hienosti, mutta ns. viilasi pahasti linssiin maksussa. Maksoi juutas kympin liikaa!
Pöh!

Minä tein hävyttömän halvan tarjouksen, vaikka olin valmistautunut maksamaan enemmän. Pakkohan sitä oli tehdä kompromissi sen välillä, mitä olin valmis maksamaan ja mitä tarjosin. Minä nyt tietysti muutenkin puhun itsekseni, joten ei sitä aina voi muistaa, kenen kanssa tinkaa hinnasta...
herby

Viesti Kirjoittaja herby »

kunijo-1 kirjoitti:Kyllähän digikameran myytävänä-palsta on mainio paikka löytää ostaja kamerakalustolle, mutta riskinsä on siinäkin. Kannattaa pitää mielessä, ettei keneenkään, edes vakituisiin ja aktiivisimpiin foorumin jäseniin ole luottamista. Tein äskettäin kaupan erään nimeltä mainitsemattoman(alkoi ad:lla, loppupääte oli -"teri",8 kirjainta) tyypin kanssa. Muuten homma meni hienosti, mutta ns. viilasi pahasti linssiin maksussa. Maksoi juutas kympin liikaa!
Sietäis tollasesta käytöksestä jo bannit antaa. =)
-Aikainen lintu saattaa löytää madon, mutta puoleen päivään sikeitä vedellyt mato ei olisi tullut lainkaan syödyksi-
Vastaa Viestiin