Kumpi parempi 2 mpix vai 3 mpix

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
mirkku72

Kumpi parempi 2 mpix vai 3 mpix

Viesti Kirjoittaja mirkku72 »

Tarkoitus olisi siis ostaa ensimmäinen digikamera ja olenkin miettinyt että kumpi olisi parempi minun käyttööni... eli kuvia otettaisiin lähinnä sukujuhlissa (myös sisällä) ym. kissanristiäisissä. Haluaisin varmasti myös joistakin kuvista A4 kokoisia paperikuvia, eli onko niin, että tuo 2mpix ei riitä sellaiseen, vaan kuvanlaatu kärsii... tämä on lähinnä mun ongelma tällä hetkellä. Mulle on moni ihminen sanonut että tuo 3 mpix on pienin mikä tällä hetkellä kannattaa ostaa. Harrastukseksi valokuvaus tuskin tässä vaiheessa vielä tulee, koska mulla on pieni lapsi ja toinen tulossa, aikaa ei yksinkertaisesti ole. Kamera siis tulee ihan "normaaliin" perhekäyttöön... toivottavasti joku osaa vastata.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Ehdotan, että valitset kameran ensin ihan muilla perusteilla kuin nuo mekapikselit. Huomaat pian, että sinun käteesi sopiva, muutoin tarpeellisiksi katsomiasi ominaisuuksia sisältävä kamera on todennäköisesti muutenkin jo 3-5 megapikselinen. A4 kokoiseen riittää 2 megapikseliä, jos kamera on muuten hyvä. Jos kamera on muuten susi, ei kolmekaan riitä.

Katso siis ensin, mikä on nappien paikan suhteen, koon suhteen ja muitten ominaisuuksien suhteen sinulle sopiva kamera.
tuumo

Viesti Kirjoittaja tuumo »

(Suosittelee:) 2mpx Canon Powershot A60, 3mpx Canon Powershot A70.
Vastaa Viestiin