Nikon D70 tulossa alkuvuodesta

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

vphook kirjoitti:Mikä muuten on Nikonin politiikka kolmannen valmistajan objektiiveja kohtaan? Voiko käydä niinkuin Canonilla, että rungon vaihdon jälkeen esimerkiksi Sigman objektiivi ei enää toimikaan uudessa rungossa?
Minulla on vanha Tamronin makro, noin 15vuotias. Toimii D100:lla ihan hyvin. Käytän myös sujuvasti Tamronin peiliteleä, joka on manuaalinen. Siinähän ei tarvitse toimia kuin kiinnitys. Minusta Nikon tosin teki tyhmästi/tuhmasti, kun ei mahdollistanut minkäänlaista valotusmittausta sen kanssa. D1:ssä kuulemma toimi valotus siten, että kameran saattoi antaa valita itse oikean valotusajan.

Minä muuten mietin pitkälti toista vuotta oikeaa ajankohtaa hankkia digijärkkäri. Nyt "jouduin" luopumaan digipokkarista ja filmiin ei ollut enää paluuta, vaikka minulla kaksi filmirunkoa onkin. Totesin, että säästän ensi kesään mennessä vähintään 500 euroa, ehkä 1000euroa, kun en kuvaa filmillä. Kesällä kulutus on suurempi. Siksi en jäänyt odottelemaan enää, vaan ostin tuon D100:n. Jos olisin odottanut kevääseen tai kesään uutta Nikonia, niin sen olisi pitänyt olla silloin 900 euron hintaluokkaa, että rahallisesti olisi kannattanut odottaa. Ja jos toiminnoissa on eroa, niiden ero tietysti tuohon lisäksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Tuosta ajankohdasta... olen näemmä kuvannut vuoden aikana digipokkarillani noin 6000 kuvaa. 36 kuvan rulliksi muutettuna se tekee noin 166. Vaikka olisin kehityttänyt kuvat Ifillä, joista saa kolmekutosen kehityksen ja kuvat tarjoushintaan 6,95 + postikulut alkaen 1,99, hintaa olisi tullut 1484,04 euroa. Filmien hinta ei edes ole mukana tuossa, mutta aika paljon siitä kertyy. Kuvien pääasiallinen käyttö on eri lehdissä, joten sitten olisi pitänyt vielä skannata.

Täytyy myöntää, että aivan kuluitta kuvaaminen ei ole sujunut; olen ostanut pari muistikorttia, vara-akun ja salamalaitteen. Mutta kortit ja flash ovat yhteensopivia seuraavankin kameran kanssa, Lisäksi olen kuvannut ehkä 10 rullaa kinonegaa, jotka olen kaikki skannauttanut CD:lle.
Ankku

D70 ja D100

Viesti Kirjoittaja Ankku »

Onko kenelläkään tietoa autofokuksen nopeudesta tuossa uudessa D70 mallissa? Olen ostoaikeissa tuon D100 suhteen, mutta jos D70 ominaisuudet alkaa olla samat niin kannattaako D100:sta enää ostaa ?

D70 kamerassa on metallirunko. Mitä materiaalia on D100:n runko?
trombi

Re: D70 ja D100

Viesti Kirjoittaja trombi »

Ankku kirjoitti: Onko kenelläkään tietoa autofokuksen nopeudesta tuossa uudessa D70 mallissa?
No eihän näistä tiedetä, kun Nikon ei ole ilmoittanut speksejä. AF-pisteitä huhutaan olevan 5 eli sama tarkennusjärjestelmä kuin F80:ssä. Korostan, että huhua on.
Ankku kirjoitti:Olen ostoaikeissa tuon D100 suhteen, mutta jos D70 ominaisuudet alkaa olla samat niin kannattaako D100:sta enää ostaa ?
No jos D70 on saatavilla helmikuun lopussa, niin odota nyt sinne asti ainakin. D100 korvautuu joka tapauksessa pian uudella mallilla, ajankohtaa ei tiedetä, mutta kehitys kehittyy. PMA-näyttely helmikuun toisella viikolla kertoo paljon.
D70 on tietenkin spekseiltään parempi kuin 2 vuotta sitten esitelty D100, mutta varmasti D70 häviää D200:lle, joka tulee....? Emme tiedä.
Ankku kirjoitti:D70 kamerassa on metallirunko. Mitä materiaalia on D100:n runko?
En tiedä mitä D100 runkomateriaali on virallisesti, mutta muovia ja kumia metallirungon päällä. D70 on alumiinirunko, joka on päällystetty muovilla ja kumigripeillä. Sama asia, basically.
Vastaa Viestiin