Kaksi näyttöä kuvankäsittelyssä?
-
Kaksi näyttöä kuvankäsittelyssä?
Kertokaapas nörtit (onko täällä niitä?) että miten saan kaksi näyttöä työpöydäksi. Meinaa käydä ahtaaksi kun työkalut ja kaikki härpäkkeet on samalla ruudulla kuvan kanssa, joten tavoitteena saada työkalut ym. paletit toiseen, kuva toiseen näyttöön. Minkälainen näytönohjain siihen tarvitaan? Kaksi näyttöä olisi jo pöydällä odottelemassa. Oma näyttikseni ei tue kun yhtä näyttöä. Eli vähän infoa kyseiseen seremoniaan kaipaisi...
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kannattaa muuten tsekata ennenkuin ostat näytönohjaimen, että sulla on AGP korttipaikkoja vapaana. Nimimerkillä "mulla ei kerran ollu"
Jouduin sitten palauttamaan jo ostamani ja metsästämään huomattavasti harvinaisempaa PCI-korttipaikkaa käyttävän näytönohjaimen (ja kalliimman)
Kone oli (tietysti) HP.
Jouduin sitten palauttamaan jo ostamani ja metsästämään huomattavasti harvinaisempaa PCI-korttipaikkaa käyttävän näytönohjaimen (ja kalliimman)
Kone oli (tietysti) HP.
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
InDesign CS5 - julkaisun tekijälle (Docendo 2011)
Photoshop CS5 (Docendo 2010)
Suunnittele, toteuta ja julkaise (Docendo 2010)
-
-
barcoder kirjoitti:Kannattaa muuten tsekata ennenkuin ostat näytönohjaimen, että sulla on AGP korttipaikkoja vapaana. Nimimerkillä "mulla ei kerran ollu"
Kone oli (tietysti) HP.
Eihän tietokoneissa ole kun yksi AGP korttipaikka.
-
- Viesti:
Mun HP:ssa ei itse asiassa ollut yhtään AGP väylää. Siellä oli vain PCI-korttipaikkoja. Ja sisäänrakennettu näytönohjain.
Nykyisessä himakoneessa on mun mielestä useampi kuin yksi AGP väylä, mutta en mene takuuseen kun ei ole sinne tarvinu kauheesti mitään asennella. Ostin edelliseen episodiin kyllästyneenä kaiken valmiina.
Nykyisessä himakoneessa on mun mielestä useampi kuin yksi AGP väylä, mutta en mene takuuseen kun ei ole sinne tarvinu kauheesti mitään asennella. Ostin edelliseen episodiin kyllästyneenä kaiken valmiina.
http://www.prepress.fi, petteri.paananen(miuku)prepress.fi
-
barcoder kirjoitti:Mun HP:ssa ei itse asiassa ollut yhtään AGP väylää. Siellä oli vain PCI-korttipaikkoja. Ja sisäänrakennettu näytönohjain.
Luultavasti sinulla on kaksi PCI-Express korttipaikkaa. Mutta asiaan, eihän esim. radeon piirillä varustetut näytönohjaimet nykyään paljoa maksa, joka siis tukee kahta näyttöä..
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2628
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Aika turhaa touhua nykyään ostaa noita Matroxeja kun kuvalaadussa ei pahemmin ole perus näyttikseen verrattuna eroa.
http://www.mikromaja.com/
CLUB 3D RADEON 7000 64 MB DDR CRT+DVI+TV
32€ + postikulut. Jos et pelejä pelaa niin tuo käy sinulle aivan hyvin.
42€ CLUB 3D R9250 PCI 128MB
Mielummin kyllä ehkä tämä. Ihan vain teknisen toteutuksen takia tässä on hieman parempi kuvanlaatu. En jaksa tarkemmin selitellä, koska et ymmärrä kuitenkaan :)
edit: Niin ja nuo oli tosiaan AGP malleja, mutta luulen, että nuo tai vastaavat löytyvät myös PCI malleina.
http://www.mikromaja.com/
CLUB 3D RADEON 7000 64 MB DDR CRT+DVI+TV
32€ + postikulut. Jos et pelejä pelaa niin tuo käy sinulle aivan hyvin.
42€ CLUB 3D R9250 PCI 128MB
Mielummin kyllä ehkä tämä. Ihan vain teknisen toteutuksen takia tässä on hieman parempi kuvanlaatu. En jaksa tarkemmin selitellä, koska et ymmärrä kuitenkaan :)
edit: Niin ja nuo oli tosiaan AGP malleja, mutta luulen, että nuo tai vastaavat löytyvät myös PCI malleina.
«Outside of the Red Line Luxury Professional Photographer»
-
- Viesti:
-
Pelejä en kylläkään pelaa. Kuvankäsittelyn lisäksi kaikennäköstä muuta räpeltämistä, mutta pelejä ei. Mikähän mahtaisi olla sopiva näyttis... Rahaakaan ei ole varattuna nyt siihen kovin paljoa. Tuo 42€ CLUB 3D R9250 PCI 128MB kuulostaa houkuttelevalta. Eli jos tuo on pci-väylään, niin voiko se olla yhtä aikaa pci-väylässä, kun tavallinen näyttis on agp-väylässä? Näin ollen toinen näyttö kiinnitetään vanhaan agp-väylässä olevaan näyttikseen, toinen pci-väylään?
-
Omassa koneessani löytyy mm.Hannu KH kirjoitti:400W tai enemmän...nenonen kirjoitti: Mikähän mahtaa olla riittävä wattimäärä, mitä virtalähteestä tulisi irrota, jotta potku riittäisi kahden näytön tukemiseen?
- reippaasti kellotettu GF 7800GS (taitaa olla tehosyöpöin AGP-ohjain)
- 4 muistikampaa (a'512Mt)
- Reippaasti kellotettu AMD X2 prossu
- 3 sisäistä ja yksi ulkoinen kovalevy
- 2 näyttöä
- kortinlukija
- Digitv-kortti
- mustesuihkutulostin
- USB:stä kaiken virtansa ottava skanneri
- polttava DVD asema ja CD asema
Satunnaisesti koneessa on vielä kiinni kameroita/digikameroita.
Kaikesta tuosta rojusta huolimatta 17A 12 voltin linjaan antava 350W Enermax pyörittää kokoonpanoa täysin vakaasti. Toinen näyttö ei syö tehoja ollenkaan, ja voisin väittää, että joku 120W powerilla varustettu mini-PC:kin pyörittäisi ongelmitta kahta näyttöä jos vain liittimet löytyy.
PS. Jokos joku on keksinyt miten Windows käytössä voisi kummallekin näytölle saada oman profiilin. Itselläni on CRT ja TFT rinnakkain ja CRT:n profiili vetää tuon TFT:n kuvan aika ikävän näköiseksi.
-
- Viesti:
Matroxin P650, G550 tai G450 Dual tms. ja on 2:n näytön tuki (P750 3:lle näytölle)nenonen kirjoitti:Pelejä en kylläkään pelaa. Kuvankäsittelyn lisäksi kaikennäköstä muuta räpeltämistä, mutta pelejä ei. Mikähän mahtaisi olla sopiva näyttis...
Nuo G550 ja G450:et antaa vallan mainot 2D kuvat.
Lisäksi tuosta P750:stä ainakin löytyy 10bit sävyt, jos monitori tukee ja kyllä sen vaan huomaa kuvassa vaikka täällä sanotaan 'tietäjien' kontolta mitä tahansa. Muutoinkin nuo Matroxit on ja ovat olleet aina 2D:ssä aivan parhaimmistoa.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26348