Huomasinpa tuossa, että XP:n Kuvien ja faksin esikatselu käyttää jpeg-kuvien profiilia mikäli sellainen kuvissa on ja näyttää kuvat ihan oikean sävyisinä näytöllä! Minä kun olen tähän mennessä avannut AdobeRGB-profiiliset kuvat Photoshoppiin katselua varten!
Tekeekös ACDSee saman..!? ;-)
Taas Win XP yllätti positiivisesti. Miksihän sitä näissä kuvien kanssa touhuavien piireissä niin paljon mollataan..!? Tietämättömyyttä varmaan... ;-)
Vai olikos tämä ihan yleisesti tiedossa oleva ominaisuus jota en vain ole sattunut huomaamaan aikaisemmin... :-?
Win XP ja Kuvien ja faksin esikatselu
-
Win XP ja Kuvien ja faksin esikatselu
"Work less, consume less, live more."
-
Re: Win XP ja Kuvien ja faksin esikatselu
No niinpäs tekee, kehveli sentään. ACDSee 5 näyttää kuvan aina samalla tavalla ja jos Assign profile "muu kuin sRGB" niin properties-color Space ->uncalibrated. Mutta kun Assign taas sRGB niin jo taas tietää mikä se on.jutaoja kirjoitti:Huomasinpa tuossa, että XP:n Kuvien ja faksin esikatselu käyttää jpeg-kuvien profiilia mikäli sellainen kuvissa on ja näyttää kuvat ihan oikean sävyisinä näytöllä! Minä kun olen tähän mennessä avannut AdobeRGB-profiiliset kuvat Photoshoppiin katselua varten!
Tekeekös ACDSee saman..!? ;-)
Herää vaan kysymys, että mistä Fax vieteri tietää mikä siellä on vai
eikö ACDSee vaan kehtaa kerto kun ei kerta osaa näyttää ;)
Kellonajan lisäksi nämä tiedot olivat muuttuneet.
JPEGInterchangeFormatLength : 4342 vs 4405
ColorSpace : Uncalibrated vs sRGB
ThumbnailResource : JPEG Format (Offset:6594Size:4370) vs (Offset:6657Size:4434)
JFIF_APP2 : ICC Profile (offset:16550 size:579bytes) vs (offset:16677 size:3151bytes)
Tuo viimeinen on varmaan se merkittävin tekijä. Mitä tästä opimme? Minä en paljoakaan, mutta jos joku jotain niin hyvä juttu.
Sepe
--