apuva tarvitaan (Nebula 1g -albumeihin linkkaaminen?)
-
- Site Admin
- Viesti:
-
- Viesti:
Ok no laitan tähän ne neuvot joilla sain toimimaan.
Ongelmana oli että tuon sivulla olevan hallinta toiminnon kautta ei päässyt juureen.
Eräs ystävällinen henkilö neuvoi minua privana ja tässä siis neuvot jolla sain toimimaa, joten jos muilla on samoja ongelmia.
-----------
Mene palvelun hallinnan kautta, se on se https://ssl.nebula.fi/nblas/index.php >
kirjaudu sisään tunnuksillasi >
klikkaa tiedostonhallinta. Olet nyt /public_html/kuvat/ sivulla >
klikkaa yläriviltä _edellinen kansio_ >
nyt olet juuressa /public_html/ > l
uo uusi kansio esim. linkitetyt (tähän kansioon laittamasi kuvat voit linkittää eteenpäin)
Ongelmana oli että tuon sivulla olevan hallinta toiminnon kautta ei päässyt juureen.
Eräs ystävällinen henkilö neuvoi minua privana ja tässä siis neuvot jolla sain toimimaa, joten jos muilla on samoja ongelmia.
-----------
Mene palvelun hallinnan kautta, se on se https://ssl.nebula.fi/nblas/index.php >
kirjaudu sisään tunnuksillasi >
klikkaa tiedostonhallinta. Olet nyt /public_html/kuvat/ sivulla >
klikkaa yläriviltä _edellinen kansio_ >
nyt olet juuressa /public_html/ > l
uo uusi kansio esim. linkitetyt (tähän kansioon laittamasi kuvat voit linkittää eteenpäin)
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Minullakin meni hetki kun yritin ymmärtää, miten Nebulan 1G -palvelu oikein toimii. Kuten viestiketjussa jo sanottiin voi luoda uuden hakemiston juuren alle, jolloin kuvien linkittäminen sujuu normaalisti. Jos taas haluaa linkittää kuvia /public_html/kuvat/ -hakemiston alle, pitää laittaa tuon /full tägin jpeg -kuvan nimen jälkeen.
Oletan, että Nebula on toteuttanut palvelun php -pulauttimella, joka olettaa kaikkien /public_html/kuvat/ -hakemiston alla olevien tiedostojen olevan jpeg -tyyppisiä. Tämä estää tehokkaasti sen, että voisi laittaa kuvahakemistoon forward -käskyn sisältävän html -tiedoston! Myös html -tiedostot tulkitaan kuvatiedostoina! Olenkin lähettänyt Nebulalle pitkiä listoja parannusehdotuksia mutta vailla suurempaa kiinnostusta Nebulan puolelta.
Minua onkin kovasti häirinnyt Nebulan 1G -palvelun dokumentaation totaalinen puuttuminen. Palvelu on minusta nykyisellään aika könkkö ja joustamaton. Paljon mahdollisuuksia loisi jo se, että hakemistoon voisi laittaa edes html -tiedostoja. Tuon php -pulauttimen voisi helposti muuttaa päästämään tietyt tiedostot pulauttimen läpi. Itse kaipailen tuota forward -toimintoa. Lisäksi minusta on anteeksiantamatonta tarjota tyhjää sivua, jos joku yrittää lukea sellaista sivua, jota ei ole olemassa. Jokin virheilmoitus pitäisi käyttäjälle tulla! Tämänkin voisi hoitaa .htaccess -tiedostolla, jos järjestelmä vain sellaisia hyväksyisi.
Lisäksi on mahdotonta saada mitään omaa html -koodia 1G -sivujen sekaan. Tämä estää mm. erilaisten ulkopuolisten tilastopalvelujen käytön. No onneksi Nebulan oma palvelu parani hitusen tässä suhteessa. Lisäksi ei voi sivuille laittaa omia hakusanoja, joten 1G -sivujen löytyminen esim. Googlen kautta on aika satunnaista. No tätä voisi jatkaa vielä pitkään.
Positiivisena asiana pitää kuitenkin sanoa, että Nebulan palvelu toimii hyvin luotettavasti ja kyselyihin vastataan hyvin nopeasti ja ystävällisesti. Valitettavasti vastaus on (lähes) aina, että niin ei voi tehdä tai palvelu ei tue sitä tai tätä! Ymmärrän myös toki sen, että tuotannossa olevaa palvelua ei voi asiakkaiden toiveiden mukaisesti jatkuvasti muuttaa, mutta itse olen kyllä aina pyrkinyt jotenkin huomioimaan asiakkaiden tarpeita ja ehdotuksia omassa ohjelmointityössäni. Nebulan kohdalla en ole huomannut mitään kuuntelua.
Oletan, että Nebula on toteuttanut palvelun php -pulauttimella, joka olettaa kaikkien /public_html/kuvat/ -hakemiston alla olevien tiedostojen olevan jpeg -tyyppisiä. Tämä estää tehokkaasti sen, että voisi laittaa kuvahakemistoon forward -käskyn sisältävän html -tiedoston! Myös html -tiedostot tulkitaan kuvatiedostoina! Olenkin lähettänyt Nebulalle pitkiä listoja parannusehdotuksia mutta vailla suurempaa kiinnostusta Nebulan puolelta.
Minua onkin kovasti häirinnyt Nebulan 1G -palvelun dokumentaation totaalinen puuttuminen. Palvelu on minusta nykyisellään aika könkkö ja joustamaton. Paljon mahdollisuuksia loisi jo se, että hakemistoon voisi laittaa edes html -tiedostoja. Tuon php -pulauttimen voisi helposti muuttaa päästämään tietyt tiedostot pulauttimen läpi. Itse kaipailen tuota forward -toimintoa. Lisäksi minusta on anteeksiantamatonta tarjota tyhjää sivua, jos joku yrittää lukea sellaista sivua, jota ei ole olemassa. Jokin virheilmoitus pitäisi käyttäjälle tulla! Tämänkin voisi hoitaa .htaccess -tiedostolla, jos järjestelmä vain sellaisia hyväksyisi.
Lisäksi on mahdotonta saada mitään omaa html -koodia 1G -sivujen sekaan. Tämä estää mm. erilaisten ulkopuolisten tilastopalvelujen käytön. No onneksi Nebulan oma palvelu parani hitusen tässä suhteessa. Lisäksi ei voi sivuille laittaa omia hakusanoja, joten 1G -sivujen löytyminen esim. Googlen kautta on aika satunnaista. No tätä voisi jatkaa vielä pitkään.
Positiivisena asiana pitää kuitenkin sanoa, että Nebulan palvelu toimii hyvin luotettavasti ja kyselyihin vastataan hyvin nopeasti ja ystävällisesti. Valitettavasti vastaus on (lähes) aina, että niin ei voi tehdä tai palvelu ei tue sitä tai tätä! Ymmärrän myös toki sen, että tuotannossa olevaa palvelua ei voi asiakkaiden toiveiden mukaisesti jatkuvasti muuttaa, mutta itse olen kyllä aina pyrkinyt jotenkin huomioimaan asiakkaiden tarpeita ja ehdotuksia omassa ohjelmointityössäni. Nebulan kohdalla en ole huomannut mitään kuuntelua.
-
- Viesti:
Niin kyllä kai tuolla 1G -palvelussa onnistuu esim. videotiedostojen (wmv) ja muidenkin tiedostojen kuin kuvien linkitys jonnekin toiselle sivustolle jos ne tuuppaa tuonne juureen tehtyyn kansioon?
Olen nyt harkinnut tuon 1G -palvelun tilaamista koska siellä on mukavasti kaistaa käytössä, voisi sinne tuupata kaikki videot ja isommat kuvat jne... välttämättä ei tulisi käytettyä sitä "kuvagalleriapuolta" lainkaan... vai onko muita ehdotuksia palveluntarjoajien suhteen tuohon käyttöön? :)
Mutta onnistuuko tuo homma ok 1G:n kanssa?
- Hans
Olen nyt harkinnut tuon 1G -palvelun tilaamista koska siellä on mukavasti kaistaa käytössä, voisi sinne tuupata kaikki videot ja isommat kuvat jne... välttämättä ei tulisi käytettyä sitä "kuvagalleriapuolta" lainkaan... vai onko muita ehdotuksia palveluntarjoajien suhteen tuohon käyttöön? :)
Mutta onnistuuko tuo homma ok 1G:n kanssa?
- Hans
-
- Viesti:
Kyllä se toimii jos et laita niitä videotiedostoja sinne kuvagalleriaan! Minusta tuosta kuvagalleriastakin saisi hyvän, kunhan Nebula edes vähän viitsisi kuunnella asiakkaiden toiveita. Ymmärrän toki myös sen, että eivät viitsi tehdä palvelusta liian hyvää ja tällä lailla kilpailisivat omien kalliimpien tuotteidensa kanssa.hlehtine kirjoitti:Niin kyllä kai tuolla 1G -palvelussa onnistuu esim. videotiedostojen (wmv) ja muidenkin tiedostojen kuin kuvien linkitys jonnekin toiselle sivustolle jos ne tuuppaa tuonne juureen tehtyyn kansioon?
-
- Viesti:
No onhan tuo hankala tapa linkittää kuvia ja pitäisi antaa palautetta.
Minusta tuo on sen verran ärsyttävä juttu että varmaan vaihdan toiseen.
Olisiko jotain mitä suositella?
Minusta tuo on sen verran ärsyttävä juttu että varmaan vaihdan toiseen.
Olisiko jotain mitä suositella?
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
- Viesti:
Ok. No en itse asiassa pistäisikään niitä sinne kuvagallerian puolelle, ajattelin vaan varmistaa että kyllä kai niitä voi sinne jonnekin yleensäkin laittaa niin että niihin voi linkata "ulkoisilta" sivuilta...laaksone kirjoitti:Kyllä se toimii jos et laita niitä videotiedostoja sinne kuvagalleriaan! Minusta tuosta kuvagalleriastakin saisi hyvän, kunhan Nebula edes vähän viitsisi kuunnella asiakkaiden toiveita. Ymmärrän toki myös sen, että eivät viitsi tehdä palvelusta liian hyvää ja tällä lailla kilpailisivat omien kalliimpien tuotteidensa kanssa.
Kiitos tiedosta. :)
- Hans
-
- Viesti:
Minulla ei ole 1g-palvelua, mutta eikös tuo ole kuitenkin normaali web-sivustopalvelu, jossa lisäpalveluna on tuo automaattinen galleriasofta, joka käyttää tuota kuvat-alahakemistoa.laaksone kirjoitti:Palvelu on minusta nykyisellään aika könkkö ja joustamaton. Paljon mahdollisuuksia loisi jo se, että hakemistoon voisi laittaa edes html -tiedostoja.
Jos Nebulan ohjeistuksen tulkitsin oikein, tuossahan on ftp käytettävissä ja kaikki muut public_html/ -hakemiston alahakemistot käyttäytyvät ihan normaalisti. Eli sinne voi luoda hakemistoja, html-tiedostoja ja kuvia miten haluaa. Muilla palveluntarjoajilla saat vain tämän normaalin palvelun ilman mitään valmista kuvagalleriaa.
Ja minusta tuo linkitysongelma näille palstoille näyttäisi johtuvan pikemminkin tästä phpBB-softasta. Se ei tunnu hyväksyvän IMG-tagiin muuta kuin sellaisia linkkejä, jotka päättyvät johonkin sen tuntemaan kuvatiedostopäätteeseen. Nebula näyttäisi palauttavan noista omista /full -linkeistään ihan kiltisti tiedon, että kyseessä on image/jpeg.
Täyden Nebulan web-hotellin saa 175 eurolla vuodessa. Siinä on 2 gigaa tilaa, postilaatikot, scriptit, oma domain, shell, tilastoinnit ym. Ei tuokaan ole kauhean paha hinta, jos haluaa kunnollisen web-sivuston. Omat kokemukset ovat olleet erittäin hyviä.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
- Viesti:
Tässä ongelmassa taitaa olla vain kyse phpbb:n konffauksesta.olli R kirjoitti: Ja minusta tuo linkitysongelma näille palstoille näyttäisi johtuvan pikemminkin tästä phpBB-softasta. Se ei tunnu hyväksyvän IMG-tagiin muuta kuin sellaisia linkkejä, jotka päättyvät johonkin sen tuntemaan kuvatiedostopäätteeseen. Nebula näyttäisi palauttavan noista omista /full -linkeistään ihan kiltisti tiedon, että kyseessä on image/jpeg.
EDIT: eipäs ollutkaan, kun kurkkasin. muistelin sen liitetiedostoplugarin asetusjuttuja.
-
- Viesti:
Asia ei ole aivan kuten sanoit! 1G -palvelusta on poistettu, riippumatta siitä minne tiedostot laittaa, esim. .htaccess -tiedostojen käyttö. Aina voidaan tietysti ikuisesti keskustella siitä, mitä pitäisi kuulua hintaan ja mitä ei. Minusta nykyiseen 1G -palveluun pitäisi kuulua joustavampi kuvagallerian hallinta ja käyttö. 1G -palvelua myydään nimenomaan kuvagalleriana, tämän takia minusta Nebulan pitäisi olla, edes muodollisesti , kiinnostunut asiakkaan mielipiteestä palvelun suhteen. Kuvien linkityksen kanssa minulla ei koskaan ole ollut ongelmia, silloin kun asioita voi kiertää löytyy aina ratkaisu.
Kuten jo sanoin, palvelun luotettavuudesta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.
Kuten jo sanoin, palvelun luotettavuudesta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.
-
- Viesti:
Onko siis niin että se on phpBB:stä kiinni että muut kuin .jpg -päätteiset tai muut tunnetut päätteet eivät näy kuin kuvina, vai riippuuko asia siitä mitä "vastapuolen palvelin" kertoo linkissä olevan? Vai molemmista asioista? Vai jostain ihan muusta?olli R kirjoitti:...Ja minusta tuo linkitysongelma näille palstoille näyttäisi johtuvan pikemminkin tästä phpBB-softasta. Se ei tunnu hyväksyvän IMG-tagiin muuta kuin sellaisia linkkejä, jotka päättyvät johonkin sen tuntemaan kuvatiedostopäätteeseen. Nebula näyttäisi palauttavan noista omista /full -linkeistään ihan kiltisti tiedon, että kyseessä on image/jpeg.
Noita ei-jpg -päätteisiä kuvia kun alkaa olla jo muuallakin kuin tuossa Nebulan palvelussa, eikö noita sitten tosiaan pysty linkittämään tänne foorumiin niin että näkyvät suoraan kuvana (tai muulle vastaavaa softaa käyttävälle foorumille? Entä miten esim. SMF käyttäytyy, onko kokemusta)?
- - - -
Sitten ovat vielä web -osoitteet, esim. tällaisia Wayback Machinen suoria osoitteita ei näköjään tueta:
http://web.archive.org/web/*/http://www.digicamera.net
Jos jättää url -tagit pois niin käy näin (tähti tuolla välissä on siis no-no):
http://web.archive.org/web/*/http://www.digicamera.net
Näihin mihinkään siis ei voi vaikuttaa foorumin ylläpitovälineillä, onko niin?
- Hans
-
- Site Admin
- Viesti:
-
- Site Admin
- Viesti:
1)
2)
Nebulan 1g-palvelusta sai kuvat näkyviin näin:
- kuvan perään "_full.jpg"
- välilyöntejä ei saa käyttää, laittaa sitten vaikka alaviivan _
Asiasta mitään tietämättä villi arvaukseni on se, että Imageshackista ei ainakaan vakiokonstein onnistu (= on estetty) kuvien linkkaus suoraan avautuvaksi toisille foorumeille.jomy kirjoitti:jomy kirjoitti:
Ei näy, ei näy!
Ei näy edelleenkään. Missä vika?
2)
Nebulan 1g-palvelusta sai kuvat näkyviin näin:
Koodi: Valitse kaikki
[img]http://joku.kuvat.fi/kuvat/jokuhakemisto_jossakin/IMG_000.jpg_full.jpg[/img]
- välilyöntejä ei saa käyttää, laittaa sitten vaikka alaviivan _
-
- Viesti:
Uusimmassa versiossa linkitystä en saa enään toimimaan.
Suora linkitys johonkin kansioonkaan ei minulla onnistu.
Herjaa vaan tätä: Hakemaanne osoitetta ei löytynyt palvelimelta. Olkaa hyvä ja tarkistakaa
että osoite on kirjoitettu oikein. Jos seurasitte linkkiä on mahdollista
että se ei ole ajantasalla.
Sitten pyytää menemään gallerian etusivulle. Höh.
Suora linkitys johonkin kansioonkaan ei minulla onnistu.
Herjaa vaan tätä: Hakemaanne osoitetta ei löytynyt palvelimelta. Olkaa hyvä ja tarkistakaa
että osoite on kirjoitettu oikein. Jos seurasitte linkkiä on mahdollista
että se ei ole ajantasalla.
Sitten pyytää menemään gallerian etusivulle. Höh.
-
Nebulan uudessa kuvat.fi v2.0 galleriassa nuo linkitykset suoraan kuviin toimii nykyään seuraavalla tavalla:
[img]http://joku.kuvat.fi/kuvat/jokuhakemisto_jossakin/IMG_000.jpg/_small.jpg[/img]
[img]http://joku.kuvat.fi/kuvat/jokuhakemisto_jossakin/IMG_000.jpg/_medium.jpg[/img]
[img]http://joku.kuvat.fi/kuvat/jokuhakemisto_jossakin/IMG_000.jpg/_big.jpg[/img]
-
testi vaan, toimii
Eli saa vielä pienemmän, ja %20 on sama kuin väli
[img]http://joku.kuvat.fi/kuvat/joku%20kansio/kuva.jpg/_smaller.jpg[/img]