Fuji FinePix S9500 hankittu.

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
MarkIII

Fuji FinePix S9500 hankittu.

Viesti Kirjoittaja MarkIII »

Tein ostopäätökseni pitkän ja vakaan harkinnan kautta. panasonic viehätti alkuunsa mutta voiton vei Fuji kuvien kohinattomuuden takia. Ei edes valkaimen puute peloittanut. Selkeä valinta.
Sepe
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

Onneksi olkoon!
Vakain ei todellakaan korvaa aitoa herkkyyttä ja nopeampia aikoja.
Vakain estää tärähdyksen, mutta ei pysäytä liikkuvaa kohdetta.
Valintasi on uskoaksesi onnistuneempi kuin esim. Pana.
MarkIII

Kiitos :)

Kunhan saisin kameran vielä postista. Kun posti kulkee niin kusti polkee....eli hitaasti. Joulukiireitä taitaa olla.

Odottavan aika on pitkä...
Sepe
cedricfan

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Ja Fujilla saa valmista jälkeä suoraan kamerasta jpgeenäkin. Sain itse viime viikolla kehuja taas kerran, kun taittaja sanoi että otoksiani voi käyttää suoraan, ja silti parempaa jälkeä kuin iltapäivälehdessä oli korjattuna :lol:
MarkIII

Nyt se saapui.....

Vielä ehti pukin konttiin.
Sepe
akis

Hyvä valinta

Viesti Kirjoittaja akis »

Teit hyvän valinnan. Kuvaan vanhalla Fujin 602:lla jonka jälkeläisiä myös 9500 malli on. Vaikka kenno on sitä aikaa eli paljon pienempi, jälki on parempaa kuin pikselimäärältä voisi odottaa. Mihin automatiikka ei pysty, löytyy apu lukuisista manuaalisäädöistä. Kamera on ollut monessa mukana ilman pieniäkään toimintahäiriötä. Kuvanlaatua ei tarvi hävetä lehdissäkään, joita on julkaistu jo lukuisia.
MarkIII

Loistava kamera!

On erittäin monipuolinen laite ja tekee hienoa kuvausjälkeä.
Sepe
lamika

Viesti Kirjoittaja lamika »

***POISTETTU***
Mazaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mazaa »

Tänne kans pompsahti eilen S9500 ja tänään oon käyny sisäänajamassa tota. Tuntuis aika täydelliseltä mun tarpeisiin.
Laajakulma on aika bueno.

Sitte asiaan.. Löytyisköhän tohon mistään suomenkielistä manuaalia?
Vai onko Fujifilmin politiikka myydä maksullisia manuaaleja..?
Ei sillä ettei eng pärjäis, mut sais kaiken tiedon irti tostaki.
eesau

Mazaa kirjoitti:Tänne kans pompsahti eilen S9500 ja tänään oon käyny sisäänajamassa tota. Tuntuis aika täydelliseltä mun tarpeisiin.

Tarkoitatko siis, että tuotuasi laitteen jostain ulkomailta tulisi jonkun toimittaa sinulle käyttis ilmaiseksi? Siis niinkuin sossun hommana? Aika erikoinen asenne. Mitä työtä sinä teet ilmaiseksi?
Mazaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mazaa »

eesau kirjoitti:
Mazaa kirjoitti:Tänne kans pompsahti eilen S9500 ja tänään oon käyny sisäänajamassa tota. Tuntuis aika täydelliseltä mun tarpeisiin.

Tarkoitatko siis, että tuotuasi laitteen jostain ulkomailta tulisi jonkun toimittaa sinulle käyttis ilmaiseksi? Siis niinkuin sossun hommana? Aika erikoinen asenne. Mitä työtä sinä teet ilmaiseksi?
Öh, en suinkaan ole vaatimassa että kenenkään sitä tarttis toimittaa.
Esim. casio ja canonhan jakavat ilmaiseksi noita manuaaleja. Muut valmistajat eivät ilmeisesti sitten jaa, ja taitaa fujifilm kuulua niihin, eikä siinä sitten mitään.
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

Olen ajattellut hankkia kakkoskameraksi tuon 9500 kameran. Kertokaahan omistajat lisää käyttäkokemuksia.
eesau

Mazaa kirjoitti:
eesau kirjoitti:

Öh, en suinkaan ole vaatimassa että kenenkään sitä tarttis toimittaa.
Esim. casio ja canonhan jakavat ilmaiseksi noita manuaaleja. Muut valmistajat eivät ilmeisesti sitten jaa, ja taitaa fujifilm kuulua niihin, eikä siinä sitten mitään.
Se, että noita käyttiksiä ei ilmaiseksi mistään saa johtunee siitä, että jonkun ne on käännettävä ja kääntäminen maksettava.
Suomessa, pieni kielialue kun on, tuon kääntämisen maksaa maahantuoja joka muuten Suomessa Fujin kyseessäollen on perheyritys. Kun kamera ostetaan / tuodaan muualta ei maahantuoja saa siitä senttiäkään. Se lienee syy minkä vuoksi niitä ei jaella turuilla ja toreilla.
Nämä käännetyt käyttikset lienevät myös maahantuojalle aika hyvä kilpailuvaltti. Nykyisin kun monet kamerat ovat aika monipuolisia ja äidinkielellä painetulle käyttikselle on aidosti tarvetta.
Kokemukseni mukaan, kun noita Fuji-digejä on ollut monia, ne ovat ko. merkillä vieläpä hyvin käännettyjä.
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Nyyppä »

Olen hankkimassa S9500:sta tuolta Tech Directistä kun hinta tuntuu olevan kohdillaan. Pitäisi valkata myös ladattavat paristo-akut ja laturi, sekä kameralle sopiva pussukka eli laukku. Osaatteko neuvoa mitkä tuotteet kantsii hommata?

Jaa niin ja muistikortti kanssa, ilmeisesti Sandiskin 1 GB: kortti olis hinnaltaan aika sopiva?

Ilmeisesti kysein lafka on luotettava pulju, mitä nyt olen täältä foorumilta asiaa lukenut?

LISÄYS: tämmöinen paketti olisi kiikarissa, miltä näyttää?

1 SanDisk ImageMate(R) 12 in 1 Reader SDDR-89-E15 EUR 32,-
1 Tamrac Digital 6 schwarz 5696 EUR 26,-
1 Ansmann Photo Cam III Set inkl. 2400 mAh Akkus EUR 18,99
1 SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II SDCFH-1024-902 EUR 58,-
1 Fuji Finepix S 9500 inkl. 128MB CF-Card EUR 499,-
MytY

S9500 hankittu

Viesti Kirjoittaja MytY »

Hei

Ookko ollu tyytyväinen?
Kuten yhdessä "ketjussa" kerroin, CF korttipaikan piikit väänty mulla mutta onneksi xD mahdollisuus ja korttien hinnat tippuneet rajusti ja xD paljon nopeampi!!

Eli en saanut ostaa uutta S9500 (500 € silloin Suomessa)!

+ Vartan 15 min pikalaturi ollut hyvä
+ "Liidelin" Silver Crest samoin (takuu 3 v), hinta reilut 10-15 €, muistaakseni, lukee kortteja ... ...
... ...

Hyvän paketin oot ostanna mutta se hintaero Suomeen kaikkine toimituksineen yms. ja manuaaleineen, ... paljonko tuli?
Muista olla huolellinen CF kortin kanssa, ne kameran pohjan piikit!!!!

Hyvää kuvauskesää

terv
"tumpelo"
Mu-Pa
AvSM

Viesti Kirjoittaja AvSM »

En ole huomannut ainakaan mitään nopeuseroa XD ja CF korttien välillä. Tosin CF kortilla tullut otettua vasta muutamia kuvia.

EDIT: No okei on se CF hitaampi niin kamerasta kuvia esikatsellessa kuin myös koneelle siirtäessä.
veke50

9500S

Viesti Kirjoittaja veke50 »

Hyvinhän kamera pelasi 2 kuukautta...sen älkeen rupesi akkupääty kuumenemaan. Aikansa pelattuaan, lakkas toimimasta valotuksensäätökiekko...nyt takuu korjauksella. :?
AvSM

Viesti Kirjoittaja AvSM »

Saitko Veke kamerasi kuntoon? Oliko mitään takuuongelmia?

Itsellä on tuo kamera pelannut hyvin.
juha k
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha k »

Olisi hieno saada lisää kommentteja ja kokemuksia kyseisestä kamerasta. Olisi itselläni yhtenä vaihtoehtona Fujin F30 rinnalle, hieman paremmaksi "kuvauskameraksi". Kannattaneeko?

Mietin tuota 10,7x zoomia, että onko riittävä esim sellaiseen perus harrastelija luontokuvaukseen... lähinnä ehkä kotipihasta lähimetsään kuvaisin lintuja ja oravia. Maisemakuvaus myöskin kiinnostaa.

Onko tuohon 9600 -malliin muuta eroa kuin näytön koko? Sekä hinta... vertailin siis verkkokauppa.comista.

Itselläni on vain Fujista jo todella positiivista kokemusta tuon F30:n kanssa, että tekisi mieli jatkaa samaa rataa ;)

EDIT: KUVIAKIN VOINEE PISTÄÄ! Esim zoomin toiminnasta, ehkäpä luontokuvauksessa ;)
juha k
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha k »

jeppistä, illan töissä mietiskelin asiaa ja palattuani kotiin koneen ääreen pistin kyseisen kameran tilaukseen :D jeah. Alkanee sairas odottaminen...
Vastaa Viestiin