Canon 300D (kit) saatavuus
-
- Viesti:
-
Itse tilasin samasta puljusta 10.11., mutta sigman uutuusputkilla. Eivät ole ilmeisesti saaneet objektiiveja sigmalta (ainakin niin väittivät noin viikko sitten)? Tietääköhän joku, onko Sigmalla euroopassa/Saksassa ko. putkien toimitukseen liittyviä ongelmia. Voihan olla, että Canonin liitännöillä kyseisiä putkia saa odottaa pyhään hamaan asti?RHead kirjoitti:Täällä jälleen yks uusi omista.. Tilasin 11.11. Technikdirectistä ja eilen oli paketti postissa. Ihan kivan nopsasti tuli kamera..
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
NYC:stä juuri tilasin 300D kitin sekä 1Gt microdriven, 1257EUR + postikulut postiennakolla. Kysyin arviota toimitusajasta, ja Graham sieltä vastaili että joulukuun puolella niitä pitäisi taas tulla. Katsotaan nyt miten käy... pari kertaa olen NYC:stä tilannut ja silloin ainakin kaikkin on mennyt ihan ok.
Kimmo
Kimmo
-
Laitoin äsken Akiballe tilaukseen 300D kitin + speedlite 420EXn.
Soittelin ja kyselin saatavuudesta, kuulemma canon on lupaillut kameroita heti joulukuun alkuun. Toivottavasti ei tarvitse sen pidempään odotella, kun olen G3seni luvannut myydä silloin eteenpäin.
Kuulemma nopeasti saisi kitin ruotsinkielisellä manuaalilla, tosin taidan silti haluta sen suomenkielisenä.
Onko tilanne sama muilla?
Soittelin ja kyselin saatavuudesta, kuulemma canon on lupaillut kameroita heti joulukuun alkuun. Toivottavasti ei tarvitse sen pidempään odotella, kun olen G3seni luvannut myydä silloin eteenpäin.
Kuulemma nopeasti saisi kitin ruotsinkielisellä manuaalilla, tosin taidan silti haluta sen suomenkielisenä.
Onko tilanne sama muilla?
-
Mullakin alkaa kohta usko loppua. Kaikkialla myydään vain EO:ta. Saksasta en mielellään lähde tilaamaan, jos heillä ei ole tavaraa hyllyssä ja sellaisia (luotettavia ja fiksunhintaisia liikkeitä ei taida olla) Verkkokauppa.comssa olen ollut jonossa nyt kohta 6 viikkoa ja äsken tuli viesti, että vielä menee todennäköisesti 4 viikkoa. Akibalta sanoivat, että tilauksen saamiseen menee viikkoja. Kai sen kameran joutuu kohta hakemaan kovalla rahalla kaupasta, kun ei jaksa enää odottaa. Verkkokauppa.comin hinta on tosin 1100€ joten 200 eurolla kyllä pitäisi jaksaa odottaakin hetki (tarjoushinta kameraliikkeiden hyllyssä 1300€)
Mihin ne kaikki kamerat menee..
Mihin ne kaikki kamerat menee..
-
Huumoria tai ei, mutta silti tiedän nyysseistä yhden kaverin (ja sittemmin myös tänne eksyneen) jolle ihan oikeasti tuollainen ratkaisu on hyödyksi (ellei toisinaan välttämättömyys) kun ei muutakaan ratkaisua ole...
Viimeksi muokannut PPi, Marras 28, 2003 12 : 00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Minulle ainakin meni yksi. AC-Fotosta tilasin maanantaina, torstaina puoliltapäivin oli jo muistikortti täynnä. Tilasin kahden Sigman ja parin suotimen kera (18-50 ja 70-300 sekä 2kpl Hoyan Skylighteja) ja kaupankäynti sujui kuin rasvattu. Varmaan halvempiakin kauppoja on, mutta kokonaishinta ei lopulta ollut ollenkaan paha, kun olin kysynyt tarjouksen 300D rungosta + Sigman 18-50-objektiivista (niillä hintaa 1089). Kohtuulliseen hintaan kun yhdistää huikean hyvän palvelun, nopean kuriiripalvelun ja hyvän tuotevalikoiman niin sanoisin ettei hullumpi vaihtoehto ollenkaan.JuhaH kirjoitti:Mihin ne kaikki kamerat menee..
-Heikki-
-
AC-fotossa tuon kit:n hinta on 1295€ joten saan samaan hintaan kamerani suomalaisesta valokuvausliikkeestä suoraan hyllystä. Mukana tulevalle muistikortille minulla ei ole käyttöä, kun kortteja on jo riittävästi taskussa. (ja X-drive hoitaa massamuistin virkaa matkoilla)
Kyllä minäkin näitä tapauksia tiedän. Työkaverini kertoi että eräissä juhlissa pari viikkoa sitten hänen yksi tuttu oli esitellyt uutuutta hohtavaa 300D:tä. Tyttöystävä oli ostanut hänelle kameran lahjaksi. Kaveri oli erittäin ihastunut kameran automatiikkaan, kun sillä sai kuvia hänenlaisensa aloittelijakin, ikinä ei kuulemma tarvitse turvautua mihinkään käsisäätöihin. (miksei mulla ole tuollaista tyttöystävää..)
Montakohan tuollaista helkutin kallista teknolelua suomeen hankitaan niin, että ne jäävät kaapinpohjalle pölyttymään parin kuukauden alkuinnostuksen jälkeen. Nykyäänhän kaikilla pitää olla se digikamera ja sen on oltava se paras malli, vaikkei lisäominaisuuksia ei oppisi ikinä käyttämään, eikä niiden opiskelu kiinnostaisikaan..
En tiedä olenko sen "oikeampi" ostaja, mutta kymmenkunta vuotta kuvausta vakavammin harrastaneena olen varma, ettei tuo kamera ainakaan jää pölyttymään "alkuinnostuksenkaan" jälkeen.
Edit: Top Fotostakin tuli äsken tuttuakin tutumpi tilausvahvistus: "Item 2 of your order is not available at the moment. There is no date of delivery known. Your order will be shipped as soon as possible."
Kyllä minäkin näitä tapauksia tiedän. Työkaverini kertoi että eräissä juhlissa pari viikkoa sitten hänen yksi tuttu oli esitellyt uutuutta hohtavaa 300D:tä. Tyttöystävä oli ostanut hänelle kameran lahjaksi. Kaveri oli erittäin ihastunut kameran automatiikkaan, kun sillä sai kuvia hänenlaisensa aloittelijakin, ikinä ei kuulemma tarvitse turvautua mihinkään käsisäätöihin. (miksei mulla ole tuollaista tyttöystävää..)
Montakohan tuollaista helkutin kallista teknolelua suomeen hankitaan niin, että ne jäävät kaapinpohjalle pölyttymään parin kuukauden alkuinnostuksen jälkeen. Nykyäänhän kaikilla pitää olla se digikamera ja sen on oltava se paras malli, vaikkei lisäominaisuuksia ei oppisi ikinä käyttämään, eikä niiden opiskelu kiinnostaisikaan..
En tiedä olenko sen "oikeampi" ostaja, mutta kymmenkunta vuotta kuvausta vakavammin harrastaneena olen varma, ettei tuo kamera ainakaan jää pölyttymään "alkuinnostuksenkaan" jälkeen.
Edit: Top Fotostakin tuli äsken tuttuakin tutumpi tilausvahvistus: "Item 2 of your order is not available at the moment. There is no date of delivery known. Your order will be shipped as soon as possible."
-
- Viesti:
-
Syy: englanninkielisestä termistä on useita suomalaisia väännöksiä eri manuaaleissa ettei edes tiedä mitä suomenkielistä termiä pitäisi etsiä.SPK kirjoitti:Itsellä ne ainakin aina enemmänkin haittaavat tiedon löytymistä.
Jostain syystä enkunkieliset toimii aina paremmin.
Tietysti kun on tottunut englanninkielisiin manuaaleihin pitkältä ajalta jo tietotekniikan parissa niin kyllä kamerankin manuaali tuntuu tutummalta englannin kielisenä.
Toinen ryhmä ihmisiä on tietysti, jotka eivät hallitse englantia riittävällä tasolla, joten suomennettu manuaali on heille varmaan hintansa väärtti.
Mutta niitä en ymmärrä jotka tietoisesti tilaavat kameransa halvemmalla muualta ilman suomenkielistä manuaalia ja itkevät sitten sen suomenkielisen perään kun eivät halua maksaa JAS:lle sitä hintaa minkä pyytävät.
-
300D runko + Sigma 18-50 + Sigma 70-300 + kaksi B+W:n suodinta + kuljetus kotiovelle = 1310 EURJuhaH kirjoitti:AC-fotossa tuon kit:n hinta on 1295 EUR joten saan samaan hintaan kamerani suomalaisesta valokuvausliikkeestä suoraan hyllystä. Mukana tulevalle muistikortille minulla ei ole käyttöä, kun kortteja on jo riittävästi taskussa.[/i]
Kyllähän tuo AC-foton hinta Suomen hinnat pesee aika kepeästi, puhumattakaan siitä että mistään ei tuota satsia taida kotomaassa saada ilman pitkähköä odottelua. Tosin englanninkielinen manuaali piti tulostaa netistä, se laskettakoon lisähinnaksi/-vaivaksi.
ps. Tilasin Hoyan suotimet, mutta paketissa oli B+W:t samalla hinnalla, en aio tehdä valitusta ;-)
-Heikki-
-
Soittelin akibaan tänään ja kyselin kameran perään. Kuulemani suomen canon lykkää taas toimituspäivämääriään.
Tosin ilahduin heidän lupauksestaan tilata kamera ruotsista ruotsinkielisillä manuaaleilla ja sitten vaihtaa manuaalit suomenkielisiksi jälkeenpäin. Uskon, että pääsen kameran kanssa alkuun vaikka ilman manuaaliakin. Tosin onhan se vähän masentavaa, kun alkuinnostuksessa sitä haluaisi kuitenkin lukea.
Ehkä odotusaika ei muodostukaa niin pitkäksi kuin voisi pelätä :).
Tosin ilahduin heidän lupauksestaan tilata kamera ruotsista ruotsinkielisillä manuaaleilla ja sitten vaihtaa manuaalit suomenkielisiksi jälkeenpäin. Uskon, että pääsen kameran kanssa alkuun vaikka ilman manuaaliakin. Tosin onhan se vähän masentavaa, kun alkuinnostuksessa sitä haluaisi kuitenkin lukea.
Ehkä odotusaika ei muodostukaa niin pitkäksi kuin voisi pelätä :).
-
Löytyykö tuosta Sigman objektiivista minkäänlaista testiä. Canonin EF-S on ainakin hyväksi todettu optiselta laadultaan, mutta halpa-Sigmat hieman epäilyttää.
Edit: Entä arvostelua tai esimerkkikuvia tästä Sigma 17-35 mm F2.8-F4.0 -runko tuon kanssa jäisi juuri ja juuri kipukynnykselle.
Edit: Entä arvostelua tai esimerkkikuvia tästä Sigma 17-35 mm F2.8-F4.0 -runko tuon kanssa jäisi juuri ja juuri kipukynnykselle.