http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 9997#19997, josta seuraavaan:
vastauksen siis siirsin tänne.karipulkka kirjoitti:Kerrotko, mihin softaan olet päätynyt? Tukeeko laajakuvaa se. ei croppaa osaa kuvasta ulos?luola kirjoitti:
Kauan olen asiaa aikonut, nyt vihdoin sain kohtuullisen tuntuisen ohjelman videocd:n tekemiseksi stillkuvista.
Itse kokeilin joitakin ohjelmia ja pikaisella tutustumisella en löytänyt mieleistä (dvd- ja laajakuvatuki ym).
Softa on Pro Show Gold. "Päätynyt" on ehkä aavistuksen väärä sana, mutta en oikein ole löytänyt kelvollisia muita vielä. Lähinnä ennen olen kokeillut VCDEasyn jollain versiolla, mutta en ole osannut sitä kai käyttää...
Laajakuvan tukemisesta en ole varma... (Ohjelma ei ole tällä koneella), on vähän eri ohjelmat mielessä vielä sekaisin. Mietin sitä laajakuvaisuutta juuri eilen testicd:tä katsoessani ja tv:n kuvakoolla leikkiessäni, mutta päädyin siihen, etten tule sitä käyttämään (vaikka siinä olisi se ollutkin) omista syistäni.
Lähinnä siksi, että kaikki kuvat pitäisi siis rajata vielä 16:9 kokoonkin (Luulen?), enkä todellakaan halua vielä sitäkin tehdä. (Kamera kun ei laajakuvaformaattiin kuvaa) Ja jos ei välitä miten kuva rajautuu, voihan sen sitten yhtähyvin telkustakin määrittää full-kokoon. Siksi toiseksi, katsottaessa esim kyläpaikassa ei-laajakuvatv:stä on taas lopputulos onneton...
Plussaa ohjelmassa oli kohtuullinen selväpiirteisyys, toimivuus, siirtymien valikoima, kuvakohtaisten äänien lisäys taustamusiikin lisäksi ym.
Huonoa ennenkaikkea se, ettei näytä saavan videopätkiä mukaan (stillkameralla otettuja) mausteeksi, sekä ehdottomasti se, että lisää ohjelman oman "logomainoksen" joka esityksen alkuun, muutama sekunti. Pc:llä katsottavissa .exe eli stand-alone -esityksistä sitä ei ainakaan saa millään pois, videocd:ltä ehkä saa, jos ei anna ko ohjelman polttaa cd:tä vaan käyttää muuta ohjelmaa videon alun pätkäisemiseen. Mutta menee hankalaksi.
Mutta ei se minusta huono ohjelma ole, aion kyllä käyttää, ja väsäsin jo oman ohjetekstinkin ummikoita varten cd.kotelon sisäkanteen sekä dvd- että pc-käyttöä varten. ( Siis sukulais- ym jakelua varten). Kokeile!
Kertokaapa muut, jos tiedätte paremman ohjelman! Lähinnä siis videon lisääminen mahdollista eikä ohjelman omia "alkutekstejä"?