Olen käyttänyt kameraa oman aikani, mutta yksi olennainen toiminto minulta on jäänyt epäselväksi. Miten Olympuksessa (minulla C-750 UZ) saa määritettyä halutun "kuvausajan"? Esimerkkinä, että haluaisin ottaa valokuvan, johon tallentuisi 15 sekunnin tapahtumat? Kuvatessa siis esimerkiksi liikennettä tai veden liikettä?
Osaisiko joku viisas minua asiassa auttaa?
Miten Olympuksessa esimerkiksi 15 sekunnin kuva? : C750 UZ
-
Miten Olympuksessa esimerkiksi 15 sekunnin kuva? : C750 UZ
Amatöörikuvaaja. Olympus C-750.
-
- Viesti:
-
Olen etsinut tietoa käyttöohjeista, kahlannut jopa kahteen otteeseen oikein huolellisesti läpi, mutta varmaankin johtuen puutteellisesta ymmärryksestäni, en ole saanut tietoa irti ohjeistuksesta.saNppa kirjoitti:Käyttöohjeisiin tutustuminen voi auttaa tässä asiassa suuresti. Sitä hetkeä odotellessa, koita A/S/M-kuvaustiloista S- ja M-vaihtoehtoja (Shutter value mode = valotusajan esivalinnan puoliautomatiikkatila & Manual mode = manuaalitila).
Kiitokset vinkistä. Pitää tutustua ehtoolla takrmmin S- ja M-moodeihin.
-
- Viesti:
Manual moode, pystynuolilla säädetään suljinaika ja vaakanäppäimillä aukko. Mahdollisuus 16-1/1000. Muilla moodeasetuksilla mahdollisuus 1-1/1000. Löytyy käyttöohjeen sivulta 70 "Manual shooting".
Kameran mukana tullut ohjekira on vain neljällä kielellä, valitettavasti ei Suomeksi. Olympuksen sivuilta voi imuroida muillakin kielillä, muttei sieltäkään Suomeksi.
Kameran mukana tullut ohjekira on vain neljällä kielellä, valitettavasti ei Suomeksi. Olympuksen sivuilta voi imuroida muillakin kielillä, muttei sieltäkään Suomeksi.
UnskiVee
-
Suurkiitos. Kun on amatööri, ja aivokäyrät miten sattuu, ei omaksu vaikka tietoa olisi tarjolla ;)UnskiV kirjoitti:Manual moode, pystynuolilla säädetään suljinaika ja vaakanäppäimillä aukko. Mahdollisuus 16-1/1000. Muilla moodeasetuksilla mahdollisuus 1-1/1000. Löytyy käyttöohjeen sivulta 70 "Manual shooting".