Itse olen harkinnut tuon ostamista, kun budjetti rajoittaa vaihtoehtoja aikalailla eivätkä vaatimukseni ole tällä hetkellä kovin korkeat. Kenties ei sitten kuitenkaan kannata?
--
Snap (EOS 10D)
Moi,
Viittaan tuohon tbmanin mainitsemaan linkkiin ja sieltä löytyi:
SPK kirjoitti:Joko Mikolla on DSLR? vai edelleenkinkö odottelet?? =)
Entä tilanne optiikan kanssa?
Olisit lähettänyt yksärin tää ei oikein kuulu tähän topiciin!
En enää odottele vaan laitoin tilauksen top-fotoon (vakio asiakas) kamerasta "next 1D"
Vastaus tuli heti seuraavana päivänä, lyhyesti: Olen neljäntenä jonossa, kamera ilmestyy ensi vuoden alussa, nimi ehkä 3D ei vielä aivan varmaa, hinta-arvio about 1800 eukkia ja heidän sanoillaan aivan mahtava kamera!! Tilaus otettu vastaan, Vorbestellung jetzt möglich!
mikko kirjoitti: nimi ehkä 3D ei vielä aivan varmaa, hinta-arvio about 1800 eukkia ja heidän sanoillaan aivan mahtava kamera!!
Ovatkos he sitten testailleet jotain kameraa? Kyllä minäkin voisin lupailla että "ensi vuonna tulee uusi kamera, nimeä en tiedä mutta se on über hyvä".
Minua muuten oikeastaan harmittaa että en ostanut uutta kameraa jo ajat sitten ja odottelin vain hintojen laskua. Nyt ymmärtää millaisista kuvista jäin paitsi tuona aikana. Mars kauppaan siis.
PPi kirjoitti:Minua muuten oikeastaan harmittaa että en ostanut uutta kameraa jo ajat sitten ja odottelin vain hintojen laskua. Nyt ymmärtää millaisista kuvista jäin paitsi tuona aikana. Mars kauppaan siis.
mikko kirjoitti:Vastaus tuli heti seuraavana päivänä, lyhyesti: Olen neljäntenä jonossa, kamera ilmestyy ensi vuoden alussa, nimi ehkä 3D ei vielä aivan varmaa, hinta-arvio about 1800 eukkia ja heidän sanoillaan aivan mahtava kamera!! Tilaus otettu vastaan, Vorbestellung jetzt möglich!
täytyy nostaa hattua jos joku jaksaa näin kauan trollata yhdellä nimimerkillä, vai mikä tässä on kyseessä? kenties keskuudessamme todella onkin kamera-alan asiantuntija joka vain saa tiedot uusista kameroista ennen muita. ^^
mitäs ominaisuuksia tässä 3D:ssä sitten on? kiinnostaa kuulla :-)
PPi kirjoitti:Minua muuten oikeastaan harmittaa että en ostanut uutta kameraa jo ajat sitten ja odottelin vain hintojen laskua. Nyt ymmärtää millaisista kuvista jäin paitsi tuona aikana. Mars kauppaan siis.
Onneksi minulla on kamera.
Ymmärsit väärin. Niin minullakin on kamera. Itseasiassa kaksi filmikameraa ja nyttemmin kolme digiä joista yksi lähti myyntiin, mutta siis tämä kuva mitä tällä digijärkkärillä saan niin huhhuh. Eikä tarvitse leikkiä puhdistamassa ensin filmejä skannausta varten ja sitten korjailemassa virheitä niistä. Puhumattakaan että ei tarvitse jokaisella laukaisimen painalluksella miettiä että onko tämä varmasti tarpeellinen kuva, otanko vain en, säästänkö filmiä... Jälki on upeaa.
Kyselin jokin aika sitten top-foto:n Ingolta, että onko hänellä mitään tietoa tulevasta Canon:in d-slr:stä ja vastaukseksi sain, ettei heillä ole mitään luotettavaa tietoa tulevasta mallista tai sen julkaisuajankohdasta.
Kannattavuudesta on paha sanoa mitään. Jos ostaa Ladan ja saa Ladan, niin asia on varmaankin silloin kunnossa? Tällä palstalla moni on sitä mieltä, ettei kannata ostaa alle 1000 Euron objektiiveja. Varmasti jossain huippulaatuun pyrkivässä ammattityössä asia saattaa olla näinkin. Harrastuksessakin vaatimukset pyrkivät ajanmittaan kasvamaan. Eivät nuo esimerkkikuvat nyt mitään kauheita ole? Vääristymiä löytyy laajakulmapäässä, mutta harvoin sitä nyt tiiliseiniä kuvataan. Virheitä voi lisäksi korjailla kuvankäsittelyohjelmissa. Terävyyttäkin löytyy yli odotusten? (riippuu tietenkin mitä odotti ;-)