Jos otan kuvan torilla ihmisestä tai ihmisistä niin milloin minun täytyy kysyä kuvassa esiintyvältä henkilöltä lupa että saan julkaista sen internetissä
1. jos kuvassa on 1 henkilö
2. jos kuvassa on useita henkilöitä
entäs jos kuva vanha, mulla on samalta paikalta kuvattuna noin 20 vuotta vanhoja kuvia, entäs jos kuvattava on kuollut tai muuttanut pois päikkakunnalta.
jos oletetaan että mikään kuva ei loukkaa vaan ne ovat ihmisten oleskelusta torilla.
kuvan julkaiseminen intermetissä
-
-
- Viesti:
Re: kuvan julkaiseminen intermetissä
Kyllä sen luvan saa kysyä ennen kuvaamista, kuvaamisen jälkeen tai jos on oikein nopea, jopa kuvaamisen aikana.musti kirjoitti:Jos otan kuvan torilla ihmisestä tai ihmisistä niin milloin minun täytyy kysyä kuvassa esiintyvältä henkilöltä lupa että saan julkaista sen internetissä
Toisaalta, jos on oikein härski kuvaaja, niin kuvaa vaan eikä kysele.
http://www.dinikon.net/tori/hindex.html
En minä kysy lupia tänne kirjoittamiseenkaan. Minä julkaisen mielipiteeni täällä jos haluan. Jos esitän asiani sopimattomasti, siihen voi joku puuttua jälkikäteen. Jos julkaisen kuvia netissä, niiden suhteen pätee ihan sama asia.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Se keltanokkainen tekeekin järjestyslain toisen luvun 7§:n vastaisen teon silloin eli «Virtsaaminen» ja ulostaminen yleisellä paikalla siten, että siitä aiheutuu häiriötä yleiselle järjestykselle tai vaaraa terveydelle, on kielletty.asm kirjoitti:- se keltanenäinen tyyppi on kyllä siinä rajoilla... vois vaikka loukkaantua...