Minulla on edelleen pari digipokkariakin. Pokkarista en luovu. Olen sitä mieltä, että digipokkari riittää vähintään 80%:lle harrastelijoista.purjehtija kirjoitti:Viestisi ja lainaamani esimerkkitekstin sisällöstä päätellen olet jakanut kamerat eri kasteihin ja elät yhä 1990 luvun hengessä, tai sitten olet vain järjestelmä friikki.
Halvimmat DSLR rungot ovat myös niin kutsumiasi "tusinatuotteita". Se ei ole mikään paha asia eikä se tee kamerasta huonoa.
Mielestäni ei ole soveliasta suoralta kädeltä torpedoida yksittäisten kameravalmistajan kaikkia tuotteita täällä yleisessä foorumissa.
Minä en torpedoi minkään muun valmistajan kameroita suoraan kuin HP:n. Sekin parantaa tuotteitaan, kunhan kerkiää. Ehkä siihen menee vuosia, mutta ei kai se minua haittaa. HP:n kameroihin tutustuin, kun olin valitsemassa eräälle sukulaisella "halpaa" pokkaria.
Halvimmat järkkärirungot ovat aina olleet tusinatuotteita. Se ei tee kamerasta huonoa. Sen sijaan, jos huonoa kameraa tehdään tusinoittain halvalla ja saadaan myytyä asiakkaille kohtuullisen hinnan ja yhden hyvän (isoilla kirjaimilla mainostetun) ominaisuuden vuoksi, pitää kameran edelleen huonona, vaikka moni sitä ostaa. Minä en edelleenkään pidä mainostamaasi kameraa huonona, minä en myöskään pidä sen kuvanvakainta huutamisen arvoisena, enkä usko, että Panasonic kameramerkkinä on keskimäärin yhtään Samsungia parempi.