Niin no, minä väijyn normaalisti 1,3-kennoisen Kodakin etsimestä, joka on kuin katselisi keittiön ikkunasta ulos tuohon Olympukseen verrattuna. ;) Ehkäpä D70/20D/tms-käyttäjiltä saanee parempaa vertailutietoa.IlkkaS. kirjoitti:No voi patti... Jos vielä muita järkyttyneitä ilmaantuu, niin mielenkiinto tuota mallia kohtaan katosi.
Olympus E-500 (EVOLT)
-
- Viesti:
-
Kieltämättä uutukaisen etsin oli aikamoinen tunneli. Tosin ennakkotietojen perusteella olin varautunut siihen eikä pettymyksestä voinut enää puhua. Olen ajatellut kameraa kakkosrungoksi E-1:n rinnalle, mutta mietin, pitäisikö jäädä odottelemaan.
Olympuksen esittelijältä nimittäin kuulin Kaapelilla, että tulossa on melko piankin neljäs runko, joka ei hänen sanojaan lainatakseni ole E-2, vaan pikemminkin E-300:n seuraaja. Taas hieman erilainen huhu entisten lisäksi. Ainakin dpreview-forumin huhupörssissä pidettiin pitkään todennäköisimpänä lähiajan tulokkaana uutta E-3:ksi ristittyä E-1:n seuraajaa, kunnes Olympus itse taisi hieman hillitä ammattilaismallin pikaista tulemista povannutta spekulaatiota.
Nämä spekulaatiot elävät omaa elämäänsä, niinkuin on nähty, kunnes loppusuoralle ilmestyy pusikosta valmistajan itse vuotama ns. varma huhu usein oikeaksi osoittautuneen kuvan kera.
Odottelevaa kantaa puoltaa sekin, että aluksi E-500 tulee myyntiin kittinä ja tuplakittinä ja vasta myöhemmin alkaa saada runkoa ilman kittilinssejä. Myös Panasonicilta on lupailtu uutta 4/3 runkoa.
Olympuksen esittelijältä nimittäin kuulin Kaapelilla, että tulossa on melko piankin neljäs runko, joka ei hänen sanojaan lainatakseni ole E-2, vaan pikemminkin E-300:n seuraaja. Taas hieman erilainen huhu entisten lisäksi. Ainakin dpreview-forumin huhupörssissä pidettiin pitkään todennäköisimpänä lähiajan tulokkaana uutta E-3:ksi ristittyä E-1:n seuraajaa, kunnes Olympus itse taisi hieman hillitä ammattilaismallin pikaista tulemista povannutta spekulaatiota.
Nämä spekulaatiot elävät omaa elämäänsä, niinkuin on nähty, kunnes loppusuoralle ilmestyy pusikosta valmistajan itse vuotama ns. varma huhu usein oikeaksi osoittautuneen kuvan kera.
Odottelevaa kantaa puoltaa sekin, että aluksi E-500 tulee myyntiin kittinä ja tuplakittinä ja vasta myöhemmin alkaa saada runkoa ilman kittilinssejä. Myös Panasonicilta on lupailtu uutta 4/3 runkoa.
-
- Viesti:
ite hankin just tän e-500... sain suoraan olympuksen henkilöltä töitten kautta harvinaisen edullisesti. Etsin ei ole haitannut.. varmaan siksi etten ole päässyt muihin järkkäreihin käsiksi... Hyviä kuvia on tullut tähän mennessä. Odottelen vain hyviä kuvaus säitä, kun nyt on vain tasaisen harmaata joka paikassa.. Tullut leikittyä "kotistudiolla".
-
- Viesti:
s3r4x kirjoitti:ite hankin just tän e-500 tupla kitillä... sain suoraan olympuksen henkilöltä töitten kautta harvinaisen edullisesti. Etsin ei ole haitannut.. varmaan siksi etten ole päässyt muihin järkkäreihin käsiksi... Hyviä kuvia on tullut tähän mennessä. Odottelen vain hyviä kuvaus säitä, kun nyt on vain tasaisen harmaata joka paikassa.. Tullut leikittyä "kotistudiolla".
-
- Viesti:
Olympus Kit:MattiH kirjoitti:Olympuksen kittilinssit taitavat olla luokkaa parempia kuin Canonin kittilinssit.
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Canon Kit:
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Johtuuko sitten rungosta vai linssistä, mutta selvästi jää Oly resonsa puolesta canonin kitin rinnalla.
Darkness is faster than light
http://huphoto.smugmug.com
http://huphoto.smugmug.com
-
-
- Viesti:
Tuollainen teksti löytyy käyttöohjeen sivulta 197. "CF card (Compatible with Type I and II)eesau kirjoitti:Suurempi ongelma sen sijaan on se, että se ei tunnu ymmärtävän tuon Ultra II CF:n olevan 4 Gt vaan antaa ottaa 13,6 Mt RAW-kuvia vain 144 kpl !
Kuis ny teherään?
Microdrive (Compatible with FAT 32)" Siis pitäisi toimia. Ellei kortin formatointi kamerassa auta, niin aihetta kyselyyn on olemassa.
Sähköpostia Olympuksen Eurooppahuoltoon, sielta vastaavat yleensä melko nopeasti.
Edit: lisätään vielä yhteystiedot, näyttää olevan myös maksuton puhelintuki Suomeksi.
Maksuton puhelinpalvelu: 00800 - 67 10 83 00 (Ma-Pe 9:00-18:00 CET)
E-Mail: di.support@olympus-europa.com
Neuvontaa saa suomeksi ja ruotsiksi.
UnskiVee
-
- Viesti:
Kannattaa kokeilla windowsissa formatoida kortti fat32:seksi... jos kamera forkkaa sen vaan fat16:sta, jolloin suurin osion koko on noin 2 gigaa...eesau kirjoitti:Kiitoksia.
Ei todellakaan mistään lähteestä ole silmiini osunut tietoa rajoituksista kortin koon suhteen. Nythän siis näyttää siltä, että kamera luulee korttia 2Gt kortiksi.
Aikamoinen pettymys ja varoitukseksi muille.
-
Niin. Toisaalta tuntuisi aika ihmeelliseltä jos kamera ei itse osaa formatoida toimivaan muotoon.Fr0Z kirjoitti:Kannattaa kokeilla windowsissa formatoida kortti fat32:seksi... jos kamera forkkaa sen vaan fat16:sta, jolloin suurin osion koko on noin 2 gigaa...eesau kirjoitti:Kiitoksia.
Ei todellakaan mistään lähteestä ole silmiini osunut tietoa rajoituksista kortin koon suhteen. Nythän siis näyttää siltä, että kamera luulee korttia 2Gt kortiksi.
Aikamoinen pettymys ja varoitukseksi muille.
Eikä ole tuota Win-konettakaan käsillä...
-
-
- Viesti:
-
Hmm voisi käydä tuon sitten koekuvaamassa jos kerran näkee linssittömil silmil tihrustaa sen etsimen läpi. :)UnskiV kirjoitti:Olen kuvannut E-300:lla vajaan vuoden verran. Kävin koekuvaamassa E-500:sen. Kamera on todella paljon parempi, kuin E-300. Etsin siinä on pienempi, mutta molemmissa malleissa on vaikeuksia silmälasien kanssa. Ellei ole pakko noita käyttää, niin etsimellä kyllä pärjää.
-
- Viesti:
kävin kans tänään käpälöimässä tuota E-500:sta ja nikonin D50:stä enkä nyt ainakaan heti huomannut että olympuksen etsin ois ollut jotenkin pieni katsella. tosin kokemuskin eri kameroista on aikas vähäinen. joskus tuli kuvattua aika paljon Canon 500e (onkos tällasta ees?) filmikameralla.
Olympus istu mun käteen noista kahesta paremmin.
Olympus istu mun käteen noista kahesta paremmin.
-
kk kokemus
Kaikki kohisee tuosta etsimestä.... riittää ainakin minulle ja olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Käyttö on pienen opettelun jälkeen sujuvaa ja kuvien laatu on erittäin hyvä. Tämä on vain minun subjektiivinen mielipiteeni... Ostin tuon kitin tuplaputkella. Riittää näin aluksia ainakin. Kittiputkien laadusta voidaan olla montaa mieltä, mutta en noita aivan huonoiksikaan haukkuisi.
Itse olen erittäin tyytyväinen hankintaani, joten voin suositella.
Itse olen erittäin tyytyväinen hankintaani, joten voin suositella.
-
On se aika onneton kuilu mistä täytyy läpi katsoa tuossa E-500:ssa. Kävin kokeilemassa sitä Topshotissa. En toki ole koskaan käyttänyt mitään muuta järjestelmäkameraa, joten en osaa sanoa onko se verrattaen miten huono, mutta voin sanoa että katson mieluummin vanhan Yashica MF-2:n läpi tai hitto vie vaikka Canonin Powershottien reikä-kameran-läpi -tyylisistä ratkaisuista.
Käsitarkennus esimerkiksi oli vaikeaa E-500:n ruudusta katsoen, vaikka näköni on korjaamattomana optikkolaitteiden ja terveystarkastusten mielestä virheetön.
Muuten oikein vakuuttavan oloinen kamera oli E-500. Hyvä pitää kädessä, nopeatoiminen, ERITTÄIN, ERITTÄIN intuitiivinen valikkojärjestelmä - En ole koskaan käyttänyt DSLR:ää, ja löysin kaikki hakemani toiminnot aina alle kahdessa sekunnissa. Todella miellyttävä käyttää muutenkin. Näyttö ja sen infomoodit oikein mukavia - jokaiselle värille oma histogrammi ja muuta mukavaa.
Salama käyttäytyi mielestäni hyvin. Välistä poseerata sai liikkeen myyjä, välistä henkisenä tukena ollut kaverini, ja salamakuvat olivat minusta yllättävän luonnollisen näköisiä.
Yleisesti ottaen täytyy sanoa, että vakuutuin kaikesta muusta paitsi tosiaan etsimestä. Kotiin tultua kaivoin Yashican esiin nähdäkseni, että oliko tässäkin yhtä kamalaa katsella ulos, mutta ei ollut. Tietenkään tämä ei ole TTL-etsin, joten objektiivin maksimiaukko ei rajoita valon määrää, mutta silti.
Käsitarkennus esimerkiksi oli vaikeaa E-500:n ruudusta katsoen, vaikka näköni on korjaamattomana optikkolaitteiden ja terveystarkastusten mielestä virheetön.
Muuten oikein vakuuttavan oloinen kamera oli E-500. Hyvä pitää kädessä, nopeatoiminen, ERITTÄIN, ERITTÄIN intuitiivinen valikkojärjestelmä - En ole koskaan käyttänyt DSLR:ää, ja löysin kaikki hakemani toiminnot aina alle kahdessa sekunnissa. Todella miellyttävä käyttää muutenkin. Näyttö ja sen infomoodit oikein mukavia - jokaiselle värille oma histogrammi ja muuta mukavaa.
Salama käyttäytyi mielestäni hyvin. Välistä poseerata sai liikkeen myyjä, välistä henkisenä tukena ollut kaverini, ja salamakuvat olivat minusta yllättävän luonnollisen näköisiä.
Yleisesti ottaen täytyy sanoa, että vakuutuin kaikesta muusta paitsi tosiaan etsimestä. Kotiin tultua kaivoin Yashican esiin nähdäkseni, että oliko tässäkin yhtä kamalaa katsella ulos, mutta ei ollut. Tietenkään tämä ei ole TTL-etsin, joten objektiivin maksimiaukko ei rajoita valon määrää, mutta silti.