Canonin muste vs. canon compatible

Printterit, skannerit, online-tulostukset
Ahvena

Canonin muste vs. canon compatible

Viesti Kirjoittaja Ahvena »

Kannattaako käyttää muita kuin valmistajan omnia musteita? Käytössäni on Canonin IP pixma 4000 -tulostin, ja tulostan pääasiassa digikuvia. Alkuperäiset Canonin musteet maksavat hinajaa kotokylässäni, ja olen metsästänyt musteita halvemmalla muualta.

http://www.nierle2.com/s01.php?sid=PG00 ... a&bnr=9205

Tuohon törmäsin levytilauksen yhteydessä. Tekeekö tuolla mitään?

Mistä muut tilaavat musteensa ja käytättekö alkuperäisiä vai yhteensopivia? Miten täyttösarjat?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
terro
Viesti:

Re: Canonin muste vs. canon compatible

Viesti Kirjoittaja terro »

Äijä tilasi tuolta Nierlestä musteita ja valokuvapaperia Canoniinsa (olikohan se juuri tuo Pixma 4000). Musteita ei ole vielä testattu, mutta valokuvapapereille tuli kelvotonta jälkeä Canonin alkuperäisillä musteilla.

Vielä on siis testaamatta Nierlen musteet ja mitenkä ne sitten mahdollisesti toimivat Nierlen papereiden kanssa.
wrestling

pixma ip1500i

Viesti Kirjoittaja wrestling »

Itse olen käyttänyt bilteman musteita, jo puoli vuotta ja noin 7-8 mustesäiliötä.En ole huomannut kuvissa mitään eroa verrattuna alkuperäiseen.(kuivuminen kestää ehkä vähän kauemmin)

Vinkkinä epsonin premium semigloss photo paper sopii parhaiten juuri bilteman musteille-joskin olen käyttänyt vain tässä printterissä,muista mustesuihkuista/väreistä en mene vannomaan(en tiedä käyttääkö muut pikku canonit samoja).

Vanhimmat kuvat on nyt n.6kk vanhoja ja en ainakaan vielä ole huomannut haalistumista.

Musteet ip1500 maksaa 4.50€ /musta ,7.90€ 3-väri. Riittoisuus tuntuu olevan aika lähellä orkkista.(9.90€/musta,19.90 3-väri)

www.biltema.fi
skejonen

Viesti Kirjoittaja skejonen »

Canonin tulostintakuu kattaa ainoastaan alkuperäisten värien käytön, muiden värien käyttö laitteessa tapahtuu omalla vastuulla.

Myöskään takuu värien säilymisestä ei koske muiden valmistajien papereita, PR 101- paperille luvataan 25 vuoden säilyvyys, muille 15 vuotta.

Poikkeuksena kuukausi sitten julkistettu uusi pixma-mallisto, jonka chromalife100-musteille (8- ja 5-sarja) luvataan 100 vuoden kesto.
wrestling

biltema

Viesti Kirjoittaja wrestling »

skejonen Kirjoitti:

"Canonin tulostintakuu kattaa ainoastaan alkuperäisten värien käytön, muiden värien käyttö laitteessa tapahtuu omalla vastuulla.

Myöskään takuu värien säilymisestä ei koske muiden valmistajien papereita, PR 101- paperille luvataan 25 vuoden säilyvyys, muille 15 vuotta."

...........................................................................................................

No,oma pixmani on jo yli vuoden vanha,takuulla ei siis ole hirveästi väliäkään,ja en viitsi maksaa 60% enemmän musteista.

Olen siis itse tulostanut jo useita satoja kuvia ilman ongelmia bilteman musteiden kanssa.

Vanhimmat kuvat ovat tosin vajaan vuoden vanhoja,mutta en ole huomannut haalistumista ,epsonin paperilla-se tuntuu imevän musteen nätisti ja pitävän värit siellä minne ne kuuluvatkin(sinitarralla kiinnitetty suoraan seinälle,3x40w kattovalolla,epäsuora valo),albumeissa varmasti kestää pidempään.

Olen myös viimeaikoina kokeillut nierlen musteita(alle 3€/musta),hyvin toimii nekin. www.nierle.de

en tietenkään ota vastuuta jos jotakin käy,mutta ei ole kertaakaan edes suuttimet tukkeutuneet(tulostan joka päivä)

Rehellisyyden nimissä en osta biltemasta mitään missä on liikkuvia osia,musteet vaan tuntuvat toimivan!
hakon

Viesti Kirjoittaja hakon »

Kannattaa tsekata uusin K Kotimikro -lehti (numero 14/2005).

Siinä on muutaman sivun artikkeli, jossa käsitellään valmistajan omia musteita sekä "kopiomusteita" että "itse täytettyjä kasetteja".

On suoritettu vertailua valokuvapapereiden suhteen.

Sekä laskettu edullisin tapa tulostaa...

Lukekaa juttu ja yllätytte!

Peace & respect
jiiällä

Muste

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

ColorFoton numerossa 10/2005 on testattu halpamusteita tulostimissa Canon IP4000, Epson R800 ja HP 7550. Kullakin musteella käytettiin tulostimen valmistajan laatupaperia. Tiivistetty lopputulos:

Canoniin on saatavilla useita hyvälaatuisia musteita. Testissä oli 6 kpl Canonin oman lisäksi. Kolme halpalaatua sai suositeltavan arvosanan, mutta Canonin omilla tulos oli paras. Halvemmilla lähinnä säilyvyys oli ongelma.
- Canon (voittaja)
- Compedo (suositeltava)
- Der Druckershop
- No Name
- Peach (suositeltava)
- Pearl
- Pelikan Hardcopy (suositeltava)

Näistä Peachin säilyvyys oli lähimpänä Canonia.

Epsoniin oli löytynyt kahta halpamustetta, mutta Epsonin oma oli paras. Muita ei suositeltu.
- Epson (paras)
- Compedo
- Der Druckershop

HP:lle löytyi kolme vaihtoehtotuotetta. Tässä tulos oli yllättävä - HP:n oma sai suositeltavan arvosanan, mutta ei ollut paras ! Suositeltavan sai toinenkin merkki.
- HP (suositeltava)
- Der Druckershop
- Peach (paras)
- Pelikan Hardcopy (suositeltava)

Peachilla säilyvyys oli parempi kuin HP:lla. HP-musteiden piste-erot olivat pieniä eikä huonoinkaan ollut huono. Jäljessä on kuitenkin eronsa.

Lehti on sen verran tuore, että löytynee vielä lehtimyymälöistä ja saahan nuo testit ladattua netistäkin, ks. http://www.colorfoto.de Testiä lukemalla löytyy se, jonka ominaisuudet sopivat omiin tarpeisiin. Kustannuksissa voi säästää !
laaman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laaman »

tuolta halvalla jos tarvike värit kelpaa

20 patruunaa kuluineen suomeen 24ekee

http://cgi.ebay.de/20X-Tinte-Canon-iP40 ... dZViewItem
Canon 5DmarkII+ 24-105mm 4 IS USM
Laaman kuvagalleria
Vastaa Viestiin