Fuji FinePix A303:n ajurit
-
Fuji FinePix A303:n ajurit
Sain Inglesistä ostetun otsikon mukaisen kameran ja on ihan ok laite, mutta... ???
Kun kytken kameran USB:n välityksellä tietsikkaan, niin tulee herja:
-USB Mass Storage
Laitteen asennuksessa ilmeni virhe:
Tämän laitteen ohjaimen asennustiedosta puuttuu
pakollinen merkintä. Tämä saattaa johtua siitä, että
.inf-tiedosto on luotu Windows 95:lle tai uudemmalle
versiolle. Ota yhteyttä laitteen valmistajaan.-
Tietsikka ei tunnista kameraa eli en saa siirrettyä kuvia kamerasta tietsikkaan.
Jos kamerasta valitsen käyttöön webcam:in, niin se kyllä toimii ihan ok.
Nyt on vaan joku vika tai asetus mun koneessa pielessä jota en millään itse keksi?
Olen koittanut asentaa niitä ajureita jotka ovat kameran mukana tulleella rompulla, sekä niitä mitkä löytyvät www.fuji.fi-sivulta.
Ai niin, käyttikseni on Win Xp Professional FI. Ja kamera maksoi Visantassa 365€.
Kun kytken kameran USB:n välityksellä tietsikkaan, niin tulee herja:
-USB Mass Storage
Tietsikka ei tunnista kameraa eli en saa siirrettyä kuvia kamerasta tietsikkaan.
Jos kamerasta valitsen käyttöön webcam:in, niin se kyllä toimii ihan ok.
Nyt on vaan joku vika tai asetus mun koneessa pielessä jota en millään itse keksi?
Olen koittanut asentaa niitä ajureita jotka ovat kameran mukana tulleella rompulla, sekä niitä mitkä löytyvät www.fuji.fi-sivulta.
Ai niin, käyttikseni on Win Xp Professional FI. Ja kamera maksoi Visantassa 365€.
-
Kyllä minulla ainakin onnistui usb mass storage ajureiden asennus fujin cd:ltä aivan heittämällä. Kamerana fujin s602z. Käyttis on WinXP eng. , jossa SP1 asennettuna.
Nämä ajurit siis latasit? http://www.fuji.fi/tietopankki/ajurit/lataa.html?id=4
Oletko koittanut valita manuaalisesti ajureiden asennuksen yhteydessä oikean .inf tiedoston cd:ltä?
Nämä ajurit siis latasit? http://www.fuji.fi/tietopankki/ajurit/lataa.html?id=4
Oletko koittanut valita manuaalisesti ajureiden asennuksen yhteydessä oikean .inf tiedoston cd:ltä?
-
Juu, nuo ajurit Fujin sivulta latasin sen jälkeen kun ei onnistunut rompulta asennus.
Tai asennus onnistuu, ainakin tulee ilmoitus, että FUJI USB driverit on asennettu onnistuneesti, mutta kun kytken kameran koneeseen, niin tulee ilmoitus: -uusi laite löydetty: USB mass storage-
Sen jälkeen tulee Nortonin ilmoitus, että rundll32.exe yrittää käyttää internetiä. Tämä tulee 3 kertaa peräkkäin.
Sitten tulee ilmoitus: Uusi laite löydetty, FinePix Digital Camera 020815.
Sitten alkaa ohjattu uuden laitteen asennus joka loppuu siihen ilmoitukseen:
-USB Mass Storage
En ymmärrä mikä tökkii, voisikohan BIOSsista olla joku asetus pielessä?
Tai asennus onnistuu, ainakin tulee ilmoitus, että FUJI USB driverit on asennettu onnistuneesti, mutta kun kytken kameran koneeseen, niin tulee ilmoitus: -uusi laite löydetty: USB mass storage-
Sen jälkeen tulee Nortonin ilmoitus, että rundll32.exe yrittää käyttää internetiä. Tämä tulee 3 kertaa peräkkäin.
Sitten tulee ilmoitus: Uusi laite löydetty, FinePix Digital Camera 020815.
Sitten alkaa ohjattu uuden laitteen asennus joka loppuu siihen ilmoitukseen:
-USB Mass Storage
En ymmärrä mikä tökkii, voisikohan BIOSsista olla joku asetus pielessä?
-
Kun kameran kytkee koneeseen, niin järjestelmän laitehallinnassa tulee "USB-ohjaimet"-kohtaan huutomerkki tämän "USB Mass Storagen kohdalle".
Siitä kun katson ominaisuudet ja ohjaimen tiedot, niin lukee, että ohjaimia ei ole asennettu. Koodi 28.
Tässä kun painaa "Asenna ohjain uudelleen", niin taas alkaa asennus joka päättyy tuohon:
-USB Mass Storage
Siitä kun katson ominaisuudet ja ohjaimen tiedot, niin lukee, että ohjaimia ei ole asennettu. Koodi 28.
Tässä kun painaa "Asenna ohjain uudelleen", niin taas alkaa asennus joka päättyy tuohon:
-USB Mass Storage
-
-
- Site Admin
- Viesti:
Itse en jaksaisi montaa tuntia taistella USB:n kanssa. Ainahan voit ostaa ulkoisen kortinlukijan. Itse ostin toissapäivänä http://www.micropirates.fi/
Helsingin Ruoholahdesta 6 in 1 -tyyppisen USB-liitäntäisen kortinlukijan, hinta oli 35 euroa. Tarve oli töissä silloin tällöin saada SmartMedia-kortteja ja Compact Flash -kortteja luetuksi. XP tunnistaa tämän lukijan lennossa (niinkuin periaatteessa kaikki).
Helsingin Ruoholahdesta 6 in 1 -tyyppisen USB-liitäntäisen kortinlukijan, hinta oli 35 euroa. Tarve oli töissä silloin tällöin saada SmartMedia-kortteja ja Compact Flash -kortteja luetuksi. XP tunnistaa tämän lukijan lennossa (niinkuin periaatteessa kaikki).