en-el3 "tarvikeakut"
-
en-el3 "tarvikeakut"
joo ostimpa tollasen, eipä maksanu paljoo kun vertaa nikonin akkuun ( siigakallis)
mut tietty sitä saa mistä maksaakin, perskuleen halpisakku pätkii
nyt on kahesti käyny et virta katkee kesken kaiken ja suljin jää ylös
ekan kerran meni kesken sarjakuvauksen.. sinne meni ne kuvat prkl
tokan kerran just äsken, virtaa kuitenki akussa tuntui olevan. liekö joku kuormitussuoja laukee tms
tähän asti oon vaihtanu uuden akun sisään ja tehny ns "rebootin" alkuun näkyy vaan error mut kun painaa laukasua kerran niin taas pelittää
onkos muilla samanlaisia kokemuksia ?
onko yleensäkään olemassa "luotettavaa" en-el3 kopsua ?
mut tietty sitä saa mistä maksaakin, perskuleen halpisakku pätkii
nyt on kahesti käyny et virta katkee kesken kaiken ja suljin jää ylös
ekan kerran meni kesken sarjakuvauksen.. sinne meni ne kuvat prkl
tokan kerran just äsken, virtaa kuitenki akussa tuntui olevan. liekö joku kuormitussuoja laukee tms
tähän asti oon vaihtanu uuden akun sisään ja tehny ns "rebootin" alkuun näkyy vaan error mut kun painaa laukasua kerran niin taas pelittää
onkos muilla samanlaisia kokemuksia ?
onko yleensäkään olemassa "luotettavaa" en-el3 kopsua ?
-
Ostin aikoinaan vara-akun osoitteesta www.digitarvike.fi ja hyvin on tähän saakka pelittänyt.
-
- Viesti:
Ei oo kyllä mitään ongelmia ollut oman tarvikeakun kanssa. Ostin Akkutalosta Oulusta, oli aikoinaan muistaakseni jopa halvempi kuin Digitarvikkeen.
Noita error-tilanteita on muutaman kerran tullut, mutta en ole osannut niitä akkuun liittää kun mitään virran pätkimistä ei ole ollut.
Noita error-tilanteita on muutaman kerran tullut, mutta en ole osannut niitä akkuun liittää kun mitään virran pätkimistä ei ole ollut.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
http://www.zecs.net/
tuolta ostin lisävirtaa ja tuo tarvike akku toimii jopa paremmin kuin nikon alkuperäinen. sattus tulemaan hyvä kappale!
Noi tarvike akut ovat halvat just siksi koska niitä ei testailla eikä niitten tarvi toimia täydellisesti. esim. vähän sama kuin jotain halpoja cd-r levyjä kun ostaa 100kpl pakkauksen ni varmaan löytyy 10kpl mitkä ei toimi. pikkasen arpapeliä.
tuolta ostin lisävirtaa ja tuo tarvike akku toimii jopa paremmin kuin nikon alkuperäinen. sattus tulemaan hyvä kappale!
Noi tarvike akut ovat halvat just siksi koska niitä ei testailla eikä niitten tarvi toimia täydellisesti. esim. vähän sama kuin jotain halpoja cd-r levyjä kun ostaa 100kpl pakkauksen ni varmaan löytyy 10kpl mitkä ei toimi. pikkasen arpapeliä.
-
Re: en-el3 "tarvikeakut"
Itse ostin paikallisesta liikkestä jonkun kopioakun, joka on toiminut yhtä hyvin kuin alkuperäinenkin.illukka kirjoitti:onko yleensäkään olemassa "luotettavaa" en-el3 kopsua ?
Nikon D70 + oheissälää
-
- Viesti:
-
Akku
Minäkin sorruin halvempaan tarvikeakkuun. Ikävä kyllä sekin alkoi pätkimisen ensimmäisen sadekelin jälkeen ja hankin sen jälkeen sen kalliin Nikonin. Se on toiminut moitteetta. Tarvikeakun vika oli kuulemma niissä kontaktipinnoissa, jotka eivät olleet pinnoitettu hapettumista kestävällä materiaalilla. Ulkokäyttö kostealla kelillä oli sille liikaa. Tämän asian oppiminen maksoi mulle 29 euroa :(
Nikon D1 on hieno kamera, edelleen!
-
- Viesti:
Re: Akku
Ei kai tuo nyt sentään ole lopullisesti tuhoutunut, jos hapettumat raapii pois niin toiminee kuitenkin vara-akkuna sisäkäytössä?Jake_B kirjoitti:Ulkokäyttö kostealla kelillä oli sille liikaa. Tämän asian oppiminen maksoi mulle 29 euroa :(
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
raaps raaps
Jep!
Kyllä mä ne pinnat putsasin ja repussa tuo akku on varmuuden vuoksi. Sisällä kokeillessani akku toimi puhdistuksen jälkeen ihan hyvin. Koska tuli hankittua tuo Nikonin oma vara-akku, ei tuota ekstraa enää tuu käytettyä. Harvoin sitä yhdellä reisulla kahta vara-akkua tarvii. Varsinkin kun mulla on kuitenkin kaksi runkoa yleensä mukana. Kosteiden, pölyisten ja likasten olosuhteiden takia en viitsi vaihtaa linssiä vaan kannan mieluummin kahta runkoa mukanani. Täytyy muuten myöntää, että D70:n tiivistys on mallikkaasti hoidettu, sillä tähän mennessä mulla ei ole ollut mitään ongelmaa kosteudesta tuota tarvikeakkua lukuunottamatta. Tosin eka runko täyttää vasta vuoden ja toinen puoli vuotta.
Kyllä mä ne pinnat putsasin ja repussa tuo akku on varmuuden vuoksi. Sisällä kokeillessani akku toimi puhdistuksen jälkeen ihan hyvin. Koska tuli hankittua tuo Nikonin oma vara-akku, ei tuota ekstraa enää tuu käytettyä. Harvoin sitä yhdellä reisulla kahta vara-akkua tarvii. Varsinkin kun mulla on kuitenkin kaksi runkoa yleensä mukana. Kosteiden, pölyisten ja likasten olosuhteiden takia en viitsi vaihtaa linssiä vaan kannan mieluummin kahta runkoa mukanani. Täytyy muuten myöntää, että D70:n tiivistys on mallikkaasti hoidettu, sillä tähän mennessä mulla ei ole ollut mitään ongelmaa kosteudesta tuota tarvikeakkua lukuunottamatta. Tosin eka runko täyttää vasta vuoden ja toinen puoli vuotta.
Nikon D1 on hieno kamera, edelleen!
-
Itselläni on kaksi EastGearin tarvikeakkua, ja olen ollut tyytyväinen. 1700mAh (vs. Nikonin oman akun 1400mAh) tuntuu pitävän paikkansa, eikä ole ollut minkäänlaisia toimintahäiriöitä. Tilasin ne keväällä samassa paketissa kuvapankin kanssa, kun halvalla sai. Maksoivat silloin muistaakseni 8euroa (+alv) kipale. Nyt näyttää hinta nousseen melkein tuplaksi, mutta ei nuo pahan hintaisia ole vieläkään, jos on jotain muutakin tilattavaa ko. paikasta...
Mikko
Mikko