Tamrac Expedition 5

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
juhhyto

Tamrac Expedition 5

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Onko kokemusta kyseisestä reppumallisesta kameran kantosysteemistä?

Lähinnä: vedenpitävyys ja voiko sillä järkevästi kuljettaa monopodia tai tukevahkoa kolmijalkaa kuulapäineen?

Olen jo jonkun aikaa hintoja ja speksejä selvitelly ja se alkaa kiinnostamaan.
-juha-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ZeroCool

Viesti Kirjoittaja ZeroCool »

Itselläni on tuon pikkuveli eli Expedition 4

Vedenpitävyydestä en osaa sanoa kun en ole viitsinyt mennä ihan testaamaankaan.

Monopodi tai tripodi tulee helposti mukana jo tässä pienemmässä mallissa eli eiköhän tuon pitäisi onnistua tuolla isommallakin.

Ihan tyytyväinen olen tähän reppuun ollut, rupeaa vain käymään hieman pieneksi jo :), hommasinkin tuossa Tamrac Velocity 7:n kaveriksi tuolle hieman lyhyemmille matkoille, ettei tarvi aina reppua kanniskella mukana, suosittelen tuota systeemiä myös muille. Repusta kameran pois ottaminen vie aikaa.

ZeroCool
Canon EOS 300D + BG-E1
Canon EF 28-135 IS USM
Canon EF-S 18-55
Canon Speedlite 420 EX
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Tuo on hyvä, tukeva reppu, joka on mielestäni vielä hyvän kokoinen, eli lintu-kuvaajat poislukien sinne mahtuu kaikki tarpeellinen, mutta ei kuitenkaan ylimääräistä, eli painokin pysyy kohtuullisen kurissa. Perusreppuna siis todella laadukas, kestää hyvin sadetta ja pölyä, mutta..

..kyseessä on siis perusreppu ilman hienouksia. Kameran poisotto on työlästä sillä koko läpän joutuu avaamaan, normikokoista jalkaa tuohon ei kovin fiksusti saa kiinni (niissä mainoksissa ne jalat on todella pieniä malleja). Eli jalkaa ei saa tukevasti kylkeen kiinni, ja jos se kiinnittää repun päälle, niin jalan joutuu irroittamaan aina kun kameraa kaivaa ulos. Itse siis ainakin kaipaisin lisää ominaisuuksia, luukku repun päällä kameran pikaista poisottamista varten ja tukevat kiinnikkeet jalalle repun kylkeen olisivat ensimmäisenä listassa. Kokoluokka on muuten aika optimaalinen.

Edit: Mallisto on näköjään uudistunut, ja tuon päivitetyn version jalustankanto on uusittu fiksumpaan suuntaan, mutta ihan noin hienosti normaalikokoinen jalka ei varmasti reppuun istu, mitä kuvat antavat ymmärtää.
ZeroCool

Viesti Kirjoittaja ZeroCool »

Itselläni on tuossa Expedition 4:ssa (uutta mallia siis) kiinni Manfrotto 728B tripod ja kyllä se siinä ihan tarpeeksi hyvin minulle on siinä kiinni :)

ZeroCool
Canon EOS 300D + BG-E1
Canon EF 28-135 IS USM
Canon EF-S 18-55
Canon Speedlite 420 EX
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

ZeroCool kirjoitti:Itselläni on tuossa Expedition 4:ssa (uutta mallia siis) kiinni Manfrotto 728B tripod ja kyllä se siinä ihan tarpeeksi hyvin minulle on siinä kiinni :)

ZeroCool
Pidätkö sitä repun sivussa vai päällä. Kyllä se siihen päälle saa ihan tukevasti, mutta sen jälkeen kameran kaivaminen repusta on hyvin v-mäistä. Ja jos jalan kiinnittää repun sivussa oleviin kiinnikkeitiin itseaskartelemilla remmeillä, niin jalka heiluu sinne tänne, kun ne repun kiinnikkeet joustaa jonkun verran.
Vastaa Viestiin