Photoshop CS

Kuvankäsittelyä, mitä vain
muumio

Photoshop CS

Viesti Kirjoittaja muumio »

http://www.adobe.com/

Adobekin siirtyy näihin epäselviin tuotenumeroihin, eihän tuosta edes äkkiseltään käy selväksi onko tämä nyt Photoshop 8 vai joku uusi LE...

Täytyy kyllä sanoa että olen aina tykännyt donglesta enemmän kuin tuosta softan nettiaktivoinnista. Donglesoftan voi sentään asentaa kuinka monelle koneelle lystää, nyt pöytäkoneelle ja kannettavalle asentaessa tulee rikollinen olo. Onneksi Mac-versioon tulee aktivointi vasta myöhemmin...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Koskahan tosta cs:stä saa "kokeiluversion" ?

Joo tuo on uusin photari, ilman muuta.
Viimeksi muokannut mikko, Syys 29, 2003 9 : 34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JuhaH

Re: Photoshop CS

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Eiköhän tuo ole PS8 ainakin mainosvideon perusteella (ominaisuuksia ainakin 16bit editing ja Camera RAW support)
muumio

Jo tokkiinsa tuo on Photoshop 8. Tilaussivulla juuri ihmettelemässä, ostanko Creative Suitesta standard- vai premium-version.
mikko
Viesti:

Kukahan saa omansa ensin tai löytää?
muumio

Joo, nyt punnitaan Adoben kopiosuojauksen laatu...
muumio

No, tilasin Creative Suite Premium-päivityksen verkkokauppa.comista (suora tilisiirto lähti juuri). Olen seuraavat kaksi viikkoa pois kuvioista, saa nähdä odottaako palatessani pöydällä "luova setti"!
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Olen betatestannut Photoshop CS:ssää jo muutaman kuukauden... Mistään superihmeellisestä päivityksestä ei ole kysymys, suurin osa ominaisuuksista löytyy seiskasta, joten älkää ihmeessä pettykö jos/kun sen hankitte. Hinta on kohtuullinen ja siinä muutamia digikuvaajalle hyödyllisiä uusia ominaisuuksia, joten päivitys kyllä sinällänsä kannattaa tehdä.

Esimerkkinä mainittaakoon juuri nuo raw- ja 16-bittisten kuvien käsiteltävyyden parantaminen sekä tietysti reaaliaikainen histogrammi. Ja muutamia muitakin... ja onhan sitä käyttöliittymän ilmettäkin vähän ajanmukaistettu...=)
Viimeksi muokannut barcoder, Loka 29, 2003 10 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skv

Viesti Kirjoittaja skv »

muumio kirjoitti:Joo, nyt punnitaan Adoben kopiosuojauksen laatu...
Törmäsin eilen internetin bittiviidakossa CS:n rekisteröinnin murtoohjelmaan. Toiminnasta en tiedä miten toimii, eikä kyllä kiinnostakkaan vaan jätän ne muiden hommiksi.
muumio

barcoder kirjoitti:Mistään superihmeellisestä päivityksestä ei ole kysymys, suurin osa ominaisuuksista löytyy seiskasta, joten älkää ihmeessä pettykö jos/kun sen hankitte.
Hmmmm, itse olisin ollut valmis maksamaan tuon päivityshinnan jo monestakin CS:n yksittäisestä ominaisuudesta: 16bit, RAW, Linssiblurraus, File browserin makro-ominaisuudet... Kaikki nuo säästävät aikaa joka on yllättävän kallis luonnonvara tätä nykyä.
barcoder
Viesti:

Viesti Kirjoittaja barcoder »

Päivityksen hankkimisesta olen täsmälleen samaa mieltä itsekin, mun pointti oli, että ko. ohjelmaa on ehkä vähän "yli"hehkutettukin nyt reilu kuukauden päivät netissä. Monista (siis pääosin muualla kuin tällä foorumilla esitetyistä) kommenteista on helposti saanut sellaisen käsityksen, että kyseessä on käytännöllisesti katsoen uusi ohjelma uusin ominaisuuksin... ja tästähän ei tosiaankaan ole kysymys...
mikko
Viesti:

No nyt sen saa jo netistä, näin ne suojaukset kestävät! Kaikenmaailman aktivoinnit tekevät vain kiusaa maksaville asiakkaille. :-(
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Melkein kaikille ohjelmille löytyy kräkki. Netistä löytyvät myös useimmat elokuvat ja useimmat cd:eet. Ilmaiseksi. Tämä tuskin on uutinen kenellekään. Viime vuosina olen huomannut sellaisen suuntauksen, että yhä useampi tuttava on ruvennut pitämään kotikoneellaan vain laillisia ohjelmia.

Kovalla rahalla ostettuun ohjelmaan suhtautuu aivan eri tavalla kuin laittomaan kopioon. Suosittelen kokeilemaan!
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Kräkkejä ja warez versioita harkitsevien kannattaa miettiä hetki tekijänoikeuksia. Oletko valmis luopumaan kuviesi tekijänoikeuksistä, jos joku ne lataa sivuiltasi?
mikko
Viesti:

Santtu kirjoitti:jos joku ne lataa sivuiltasi?
Tää nyt menee hiukan offtopic mutta olkoon.

Olen sanonut että kaikki kuvani ovat freewarea eli niitä saa levittää ja kopioida miten paljon haluaa. Olen tämän aatesuunnan kannattaja, ja katson että kuvani ovat kuin taideteoksia.

Kun otan kuvan sitä voi kopioida ym. Mutta kun myyn kuvan mukaan tulee signeeraus ja ostaja tietää saavansa aidon alkuperäisen kuvan ja samalla ostaja saa myös kaikki oikeudet kuvaan (eli en myy kuvaa tai negoja ym. uudelleen) muistakaa myös että myytyä kuvaa ei ole kuin yksi kappale.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

mikko kirjoitti:
Santtu kirjoitti:jos joku ne lataa sivuiltasi?
Tää nyt menee hiukan offtopic mutta olkoon.

Olen sanonut että kaikki kuvani ovat freewarea eli niitä saa levittää ja kopioida miten paljon haluaa. Olen tämän aatesuunnan kannattaja, ja katson että kuvani ovat kuin taideteoksia.
mitenkäs reagoit mikäli joku iso firma alkaa käyttämään kuvaasi jossain mainoksessa ilman nimeäsi? tai vaikka nimen kanssa. lähtisitkö hakemaan korvauksia?

edit: eikä ole tarkoitus olla mitenkään hyökkäävä teksti vaikka siltä tuntuu, ihan mielenkiinnosta vain kyselen :)
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

mikko kirjoitti: Tää nyt menee hiukan offtopic mutta olkoon.

Kun otan kuvan sitä voi kopioida ym. Mutta kun myyn kuvan mukaan tulee signeeraus ja ostaja tietää saavansa aidon alkuperäisen kuvan ja samalla ostaja saa myös kaikki oikeudet kuvaan (eli en myy kuvaa tai negoja ym. uudelleen) muistakaa myös että myytyä kuvaa ei ole kuin yksi kappale.
Aivan, valinta on sinun. Sinä olet tehnyt päätöksen, että kuvasi ovat freewarea.

Adobe ja monet muut ovat valinneet tien, jossa heidän tuotoksistaan pitää maksaa. GIMP:in tekijät ovat valinneet taas vapaan suunnan, ja jakavat ohjelmaansa ilmaiseksi.

Itse olen antanut kavereilleni luvan käyttää yhteisillä matkoilla ottamiani kuvia heidän www sivuillaan. Mutta jos he käyttäisivät niitä firmansa mainoksissa haluaisin korvauksen.

Kunnioittakaamme siis muiden päätöksiä jakaa tuotoksiaan (niin kuvat, ohjelmistot, kuin musiikkikin) maksua vastaan.

Jos Photari tuntuu liian kalliilta, niin ostakaa Elements tai PSP (noitakin kyllä on warezina jaossa...), tai hankkikaa GIMP tai joku muu Open Source softa.

Ja muuten, ulkomaisissa lehdissä on usein kylkiäis-CD/DVD:llä vähän vanhempia versioita mukana!
mikko
Viesti:

Santtu kirjoitti:Adobe ja monet muut ovat valinneet tien, jossa heidän tuotoksistaan pitää maksaa. GIMP:in tekijät ovat valinneet taas vapaan suunnan, ja jakavat ohjelmaansa ilmaiseksi.
!
Tästä en ole puhunut mitään (puhuin omista kuvistani) ja jos iso firma käyttää kuvaani siitä vaan! Sen jälkeen myyn alkuperäisen, kovaan hintaan (ehkä kilpailevalle firmalle) ja kuvan omistaja voi sillä tehdä mitä haluaa!!

Tosta ohjelmasta sanon että jos photari maksaa noin 1000 euroa ja elements 100 euroa kyllä taas vedätetään ostajia.
Ohjelmien hinnat kun ovat järkevät esim. photari 50,00 euroa löytyisikö ostajia? Uskon että myymällä paljon ja halvalla saadaan paljon enemmän katetta kuin törkeillä ylihinnoilla.

Ja muistakaa että en puolusta warez toimintaa.
Kossi

Viesti Kirjoittaja Kossi »

Creative Suitti Premiumi on tulossa, mutta sitä odotellessa iski päähän kysymys, että saikos tätä Adobe-ehtojen mukaan asentaa useampaan koneeseen? Siis vain yksi käyttäjä kuitenkin?

Täytyypäs alkaa kahlata ehtoja läpi, ellei kukaan muu heitä nopiaan vastausta...?
muumio

Kossi kirjoitti:Creative Suitti Premiumi on tulossa, mutta sitä odotellessa iski päähän kysymys, että saikos tätä Adobe-ehtojen mukaan asentaa useampaan koneeseen? Siis vain yksi käyttäjä kuitenkin?

Täytyypäs alkaa kahlata ehtoja läpi, ellei kukaan muu heitä nopiaan vastausta...?
En osaa sanoa mitä CS:n EULA sisältää, mutta aikaisemmin on ainakin Adoben ohjelmien asentaminen esim. kotikoneelle ja kannettavalle (tai työ- ja kotikoneelle) ollut mahdollista sillä ehdolla, että niitä ei käytetä yhtä aikaa.
Vastaa Viestiin