D70 kit:n hinta!!
-
D70 kit:n hinta!!
Hei,
Kyselisin siis Nikon d70 kit:n hintoja.
Tiedän että ko. mallia ei löydä myytävänä uusina enää kovin monista paikoista vaan tilalle on tullut uusi d70s, jossa tietääkseni vain isompi näyttö etuna vahnempaan malliin (firmwarella d70-->d70s)
Silloin kun d70:iä sai vielä verkkokaupoista en tajunnut laittaa halvimpia hintoja ylös ja nyt niitä juuri tarvitsen.
Eräässä paikallisessa kameraliikkeessä olisi kuitenkin vielä tarjolla d70 kit tuolla mainiolla nikkorin 18-70 optiikalla hintaan 895€, joten kysymkseni kuuluukin että "maksanko ylihintaa jos ostan tuolla hinnalla?"
Tiedän että hinnan vertailu tässä vaiheessa on hiukan outoa, koska halvempaa hintaa (tai ylipäätään koko kameraa) ei löydy pikaisella etsimisellä.
Muistin virkistystä d70 "vanhoista" halvoista hinnoista kaipallen.
Ps. Kamera tulisi minun ensimmäiseksi täysin omaksi kameraksi. Kuvausintoni on suuri ja teoriatieto hyvin laaja, mutta nyt olisi korkea aika unohtaa teoria ja päästä kuvaamaan ja osoittaa perussääntö siitä että suurin yksittäinen tekijä tunnelmalliseen ja "hyvään" kuvaan on 95% kuvaajasta kiinni. Se että minä saan sellaisia kuvia aikaan vaatii paljon käytännön harjoittelua ja jostain se on aloitettava. Uskon d70 ulevan juuri oikea väline tämän asian toteuttamiseen.
Vastauksia odotellen, mukavaa kesän jatkoa!
Ystävällisin terveisin
Fkuti
Kyselisin siis Nikon d70 kit:n hintoja.
Tiedän että ko. mallia ei löydä myytävänä uusina enää kovin monista paikoista vaan tilalle on tullut uusi d70s, jossa tietääkseni vain isompi näyttö etuna vahnempaan malliin (firmwarella d70-->d70s)
Silloin kun d70:iä sai vielä verkkokaupoista en tajunnut laittaa halvimpia hintoja ylös ja nyt niitä juuri tarvitsen.
Eräässä paikallisessa kameraliikkeessä olisi kuitenkin vielä tarjolla d70 kit tuolla mainiolla nikkorin 18-70 optiikalla hintaan 895€, joten kysymkseni kuuluukin että "maksanko ylihintaa jos ostan tuolla hinnalla?"
Tiedän että hinnan vertailu tässä vaiheessa on hiukan outoa, koska halvempaa hintaa (tai ylipäätään koko kameraa) ei löydy pikaisella etsimisellä.
Muistin virkistystä d70 "vanhoista" halvoista hinnoista kaipallen.
Ps. Kamera tulisi minun ensimmäiseksi täysin omaksi kameraksi. Kuvausintoni on suuri ja teoriatieto hyvin laaja, mutta nyt olisi korkea aika unohtaa teoria ja päästä kuvaamaan ja osoittaa perussääntö siitä että suurin yksittäinen tekijä tunnelmalliseen ja "hyvään" kuvaan on 95% kuvaajasta kiinni. Se että minä saan sellaisia kuvia aikaan vaatii paljon käytännön harjoittelua ja jostain se on aloitettava. Uskon d70 ulevan juuri oikea väline tämän asian toteuttamiseen.
Vastauksia odotellen, mukavaa kesän jatkoa!
Ystävällisin terveisin
Fkuti
-
Moi,
Jostain syystä ei kuulosta kovin kalliilta, kun tosiaan d70s:ssä on suurimpina eroina se suurempi näyttö, ja saman objektiivin kanssa hintaa Suomessa n. 1200e. Oon itekin alkanu miettiä D70/s:n hankkimista tuon 300D:n tilalle (joka on muuten huollossa tällä hetkellä, jumittuneen syväterävyysnapin takia). Tosin vielä se ei ole niin ajankohtainen, että mitään ostopäätöksiä tekisin. Pitää vähän katella mitä Nikon ja Canon tuo tässä ensi vuoteen mennessä markkinoille. (Jos tuo).
--
clashi
Jostain syystä ei kuulosta kovin kalliilta, kun tosiaan d70s:ssä on suurimpina eroina se suurempi näyttö, ja saman objektiivin kanssa hintaa Suomessa n. 1200e. Oon itekin alkanu miettiä D70/s:n hankkimista tuon 300D:n tilalle (joka on muuten huollossa tällä hetkellä, jumittuneen syväterävyysnapin takia). Tosin vielä se ei ole niin ajankohtainen, että mitään ostopäätöksiä tekisin. Pitää vähän katella mitä Nikon ja Canon tuo tässä ensi vuoteen mennessä markkinoille. (Jos tuo).
--
clashi
-
Re: D70 kit:n hinta!!
Ostin itse kyseinen kameran noin kuukausi sitten Rajalasta juuri tuolla hinnalla. Oli silloin ainakin yksi edullisimmista...Fkuti kirjoitti:Hei,
J
-
Ostin 4 päivää ennen rajalan 895e alennusta 995e hinnalla. Tuo 895e on varsin hyvä hinta. Saksasta/pixmaniasta voi saada halvemmalla. Mutta onpahan suomalainen ohjekirja kun ostaa suomesta. Ja jos tulee vikaa niin voi kiikuttaa paikalliseen liikkeeseen mistä ne hoitaa sen eteenpäin jos ei itse jaksa.
-
Suhkot ok hintainen. Jos tunnet tarvetta saaha kameran ja vielä kun on kuvattavaa niin miksei kannattaisi ostaa? Kamera on hyvä eli hukkaan rahat ei mene. Optiikka on hyvä. Tietysti jos haluat ja ei ole tarivsta vielä ostaa kameraa niin voihan odotella 20d ja d50 sekä d70 hintojen alentumista entisestään. Mutta mitä itse olen oppinut, ne menetetyt kuvat ne ratkaisee tai miksei paremminkin saadut kuvat. Kamerasta viis loppujen lopuksi.
-
Hei,
Oheiset välineet ostin ja seuraavanlaiset hinnat niistä maksoin.
Nikon d70 kit 870€.
Sandisk ultra II CF 99€.
Mielestäni OK hinnat "tähän hätään". Nyt halpa ja pieni laukku hakusessa. Onko ehdotuksia?
Mukava päästä kuvaamaan ja toivottavasti olen tehnyt hyvän kamera valinnan aloittelevan kuvaajan tarpeisiin noin viideksi vuodeksi eteenpäin (silloin taas rahaa ostaa uusi, jos tarvetta). Käytännössähän sen vasta itse tietää, mut kuitenkin.
Kiitos vastauksistanne ja kuvaamisen iloa!
Ystävällisin terveisin
Fela Kuti
Oheiset välineet ostin ja seuraavanlaiset hinnat niistä maksoin.
Nikon d70 kit 870€.
Sandisk ultra II CF 99€.
Mielestäni OK hinnat "tähän hätään". Nyt halpa ja pieni laukku hakusessa. Onko ehdotuksia?
Mukava päästä kuvaamaan ja toivottavasti olen tehnyt hyvän kamera valinnan aloittelevan kuvaajan tarpeisiin noin viideksi vuodeksi eteenpäin (silloin taas rahaa ostaa uusi, jos tarvetta). Käytännössähän sen vasta itse tietää, mut kuitenkin.
Kiitos vastauksistanne ja kuvaamisen iloa!
Ystävällisin terveisin
Fela Kuti
-
Itse ostin Lowepron Nova Mini AW:n(31 eur Tehofotossa). D70 menee siihen ihan nätisti vastavalosuojan kanssa. Laturikin mahtuu mukaan.Fkuti kirjoitti: Mielestäni OK hinnat "tähän hätään". Nyt halpa ja pieni laukku hakusessa. Onko ehdotuksia?
Toisaalta myöhemmin on käynyt mielessä, että olisi kannattanut ostaa ns. valmiuslaukku. Kevyempänä ja pienempi kokoisena toimisi paremmin esim. vaelluksilla. Joka tapauksessa tarvitsee hommata isompi laukku lisäksi kun tavaraa alkaa kerääntymään.
J
-
Jos haluat vain kameralle ja kittiputkelle vesitiiviin pikkulaukun, niin Tamrac Digital Zoom 4 (5684) on sopiva eikä maksa maltaita (joskaan ei se Tamracina suoranaisesti sikahalpakaan ole). Isommalle kamamäärälle ei ehkä ihan pientä, ja varsinkaan halpaa kannatakaan katsella. Riippuu tietty käyttötarkoituksesta, mutta kyllä sadevesitiiviys minusta on minimivaatimus.
-
Ei todellakaan raukea. Ja versiohan näkee sieltä valikoista. Juuri tähän hätään en muista mistä kun kamera on kotona.Fkuti kirjoitti:Hei,
Sitähän minä vielä, että raukeaako takuu kun päivittää itse sen firmware tähän d70:seen niin että se vastaa d70s:ää (versio nro. 2.0?)? ja se et miten nykyisen version saa selville?
Ystävällisin terveisin
Fkuti
-
- Viesti:
Firmwaren voi tarkistaa menuvalikosta työkaluvalikon kohdalta (eli alhaalta ensimmäinen), sen toiseksi viimeinen kohta 'Firmware version'.
Firmware kannattaa päivittää prikulleen Nikonin ohjeiden mukaan ja täydellä akulla (he suosittavat vielä AC adapteria, mutta sitä ei kyllä tartte lähteä ostelemaan).
Firmware kannattaa päivittää prikulleen Nikonin ohjeiden mukaan ja täydellä akulla (he suosittavat vielä AC adapteria, mutta sitä ei kyllä tartte lähteä ostelemaan).