olympus 750UZ vai Fuji S5000
-
olympus 750UZ vai Fuji S5000
Kumpi mahtaa olla harrastajakäyttöön sopivampi?? Molemmissahan on 10X zoom. Fuji tuntuu maksavan vajaa 200 euroa vähemmän joten se puoltaa, mutta mitä kokeneemmat digikuvaajat painottaa/suosittelee? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksistanne (sama kysymys on Olympuksen foorumissa, mutta jotta ei tulisi liian puolueellisia vastauksia panin sen myös tänne
-
Itse olen pähkäillyt saman kysymyksen kanssa. Lukaisin arvostelun Toshiban PDR-M700 kamerasta, jossa on myös 10X zoomi. Hinta likkuu siellä 400$ tasossa ja siihen nähden se vaikuttaa hinta/laatu-suhteeltaan varsin hyvältä harrastelijakameralta.
Oikeastaan syy miksi minä olen kallistustumassa tämän kameran hankkimiseen on se, että voin käyttää nykyisen kamerani sd-muistikorttia. Uusi 128 Mb xD-kortti (Olympukseen tai Fujiin) kun nostaisi hintaa yli 100 euroa.
Oikeastaan syy miksi minä olen kallistustumassa tämän kameran hankkimiseen on se, että voin käyttää nykyisen kamerani sd-muistikorttia. Uusi 128 Mb xD-kortti (Olympukseen tai Fujiin) kun nostaisi hintaa yli 100 euroa.
-
-
Minulla myös menossa vertailu tuon Olympuksen ja Fujin kanssa. Ainakin tällä sivulla lukee, että ulkoisen salaman liittäminen on mahdollista: http://www.nomatica.com/photo/fps5000FI.htmsamnyrhi kirjoitti:Kannattaa tarkistaa vielä Minolta Z1, jossa on myös 10x optinen zoomi. Minoltaan on mahdollista liittää myös ulkopuolinen salama (Fujiin ei).
Painiskelen itse näiden samoen kysymyksien kanssa ja kyselin sfnet:n digikuvaus ryhmästä hiukan näistä (minolta vs. fuji).
-
Hmm, niin tosiaan lukee. Olisikohan jossain painovirhe kun fujin esitteessä eikä sivuilla ole asiasta mitään mainintaa. Eikä kuvassakaan näy mitään kenkää mihin se laitetaan (mm. Minoltassa on oman salaman päällä). No kuitenkin kannattaa tsekata se Minolta, edullisempi ja kuulemma muutenkin vertailu kelpoinen Fujin ja Olyn kanssa. Olympuksella ei taho takuu huollot oikein pelata. Tai ainakin näin Olympuksen palstalla on ollut juttua.haba kirjoitti:Minulla myös menossa vertailu tuon Olympuksen ja Fujin kanssa. Ainakin tällä sivulla lukee, että ulkoisen salaman liittäminen on mahdollista: http://www.nomatica.com/photo/fps5000FI.htmsamnyrhi kirjoitti:Kannattaa tarkistaa vielä Minolta Z1, jossa on myös 10x optinen zoomi. Minoltaan on mahdollista liittää myös ulkopuolinen salama (Fujiin ei).
Painiskelen itse näiden samoen kysymyksien kanssa ja kyselin sfnet:n digikuvaus ryhmästä hiukan näistä (minolta vs. fuji).