Ongelmia kameran ja XP:n kanssa
-
Ongelmia kameran ja XP:n kanssa
Sain juuri Olympuksen C-5050:n ja toimii kaikin puolin hyvin, mutta kun kytken se XP:n omaavaan tietokoneeseeni kiinni, niin kone tunnistaa sen C-5050:ksi, mutta huomattaa sen yrittäessä asentaa USB mass storage device, että sen asentaminen ei onnistunut oikein. Tämän jälkeen sen yrittää asentaa sitä muutaman kerra uudestaan, kunnes asentaa disk driven ja voice managerin. Tämän jälkeen kone löytää kameran ja kuvien siirto onnistuu.
Ongelmana onkin, että nämä asentamiset täytyy tehdä joka kerta uudestaan, kun haluaa siirtää kuvia koneelle ja tähän kuluu tuhotoman kauan aikaa ja kuintenkin se yrittää kokoajan alla asentaa tuota USB mass storage deviceä.
Onko muilla ollut XP:n kanssa vastaavia ongelmia? Kuinka ne on ratkaistu tai niistä selvitty?
Olisi mukava kuulla kokemuksia...
Ongelmana onkin, että nämä asentamiset täytyy tehdä joka kerta uudestaan, kun haluaa siirtää kuvia koneelle ja tähän kuluu tuhotoman kauan aikaa ja kuintenkin se yrittää kokoajan alla asentaa tuota USB mass storage deviceä.
Onko muilla ollut XP:n kanssa vastaavia ongelmia? Kuinka ne on ratkaistu tai niistä selvitty?
-
Re: Ongelmia kameran ja XP:n kanssa
Ei ole ollut ongelmia ja en ole kuullut kavereidenkaan valittavan tuosta aiheesta. Otos sisältää 5 Olympusta ja muutama muu kamera. Oletko koneella järjestelmänvalvojan oikeuksilla?timlii kirjoitti: Onko muilla ollut XP:n kanssa vastaavia ongelmia? Kuinka ne on ratkaistu tai niistä selvitty?
Sillä saattaa olla merkitystä, en ole varma. Sen verran henkimaailman juttuja välillä XP:n kanssa.
Sepe
--
-
- Viesti:
Itselläni ei XP:n kanssa ole ollut ongelmia (kamera on Fuji S602).
Järkkärin oikeudet kyllä käsittääkseni tarvitsee, mutta jos koneella on vai yksi asennuksen yhteydessä tehty, niin silloin on yleensä järkkärin oikeudet.
Älä loukkaannu, vaikka kyselen tälläistä, mutta oliko sinulla asennuslevy sisällä kun kytkit kameran?
Mulla XP ilmoitti kytkettäessä, että uusi laite löytynyt, ja asennetaanko ajurit. Ei vaan löydä ainakaa Fujin ajuria ilman CD:tä.
Mulla on useampikin kaveri mennyt tohon XP:n lankaan, että muka osaisi itse hakea ajurit... (Ja menin eka kerran itsekin)
Järkkärin oikeudet kyllä käsittääkseni tarvitsee, mutta jos koneella on vai yksi asennuksen yhteydessä tehty, niin silloin on yleensä järkkärin oikeudet.
Älä loukkaannu, vaikka kyselen tälläistä, mutta oliko sinulla asennuslevy sisällä kun kytkit kameran?
Mulla XP ilmoitti kytkettäessä, että uusi laite löytynyt, ja asennetaanko ajurit. Ei vaan löydä ainakaa Fujin ajuria ilman CD:tä.
Mulla on useampikin kaveri mennyt tohon XP:n lankaan, että muka osaisi itse hakea ajurit... (Ja menin eka kerran itsekin)
-
- Site Admin
- Viesti:
Jossakin vaiheessa kannattaa miettiä erillisen kortinlukijan hankkimista. Kortinlukijan kautta kuvien siirto on aina nopeampaa kuin kameran kautta. Bonuksena sitten ainakin teoriassa vähenee kameran rikkoutumismahdollisuus, kun sitä ei aina laiteta tietokoneen viereen siirtoa varten. Halvimmat kortinlukijat lienevät luokkaa 30 euroa ja reilustikin alle.
-
-
Windows kannattaa päivittää joskus. http://v4.windowsupdate.microsoft.com/fi/default.asp Itse tarkistan päivitykset noin kerran kuukaudessa.
-
- Viesti:
Minulta hajosi kiintolevy ja jouduin asentamaan XP:n uudelleen. Kävin hakemassa päivitykset, tietoturvat sun muut.
Kokeilin juuri käytännössä. Kamera Oly 5050 kiinni USB:iin, XP ilmoitti, että uusi laite löydetty ja ähersi jotain aikansa. Sen jälkeen siirsin kuvat ongelmitta kiintolevylle.
Käytössä järjestelmänvalvojan oikeudet. tällä hetkellä.
Nyt en enää muista vaatiko asennus järjestelmänvalvojan oikeuksia, kun asensin softat aikaisemmin, mutta sen muistan, että ongelmia ei ollut.
Kokeilin juuri käytännössä. Kamera Oly 5050 kiinni USB:iin, XP ilmoitti, että uusi laite löydetty ja ähersi jotain aikansa. Sen jälkeen siirsin kuvat ongelmitta kiintolevylle.
Käytössä järjestelmänvalvojan oikeudet. tällä hetkellä.
Nyt en enää muista vaatiko asennus järjestelmänvalvojan oikeuksia, kun asensin softat aikaisemmin, mutta sen muistan, että ongelmia ei ollut.
Aidan toisella puolen ruoho on vihreämpää
-
-
- Viesti: