EF 70-200/4L
-
EF 70-200/4L
Moi,
heitäppä Matti kokemuksia uudesta 70-200 putkestasi kun kerkeet , se olin nimittäin minä kun peruin varaukseni Akibasta..
Syy perumiseeni oli se etten ollut ihan varma miten tuo F4 valovoima riittää. Etenkin olisin kiinnostunut kokemuksista miten lasi toimii esim. iltahämärissä, kaupungin keskustassa (talojen varjoissa jne). Se on jo selvää että terävyyttä lasissa riittää.
Taitaa muuten olla ihan normaalia että L sarjan objektiiveissa ei ole takuukorttia mukana. Suomesta osamassani 17-40/4L putkessakaan ei ollut takuukorttia, mutta kassakuittihan tosiaan ajaa saman asian.
-Jamo
heitäppä Matti kokemuksia uudesta 70-200 putkestasi kun kerkeet , se olin nimittäin minä kun peruin varaukseni Akibasta..
Syy perumiseeni oli se etten ollut ihan varma miten tuo F4 valovoima riittää. Etenkin olisin kiinnostunut kokemuksista miten lasi toimii esim. iltahämärissä, kaupungin keskustassa (talojen varjoissa jne). Se on jo selvää että terävyyttä lasissa riittää.
Taitaa muuten olla ihan normaalia että L sarjan objektiiveissa ei ole takuukorttia mukana. Suomesta osamassani 17-40/4L putkessakaan ei ollut takuukorttia, mutta kassakuittihan tosiaan ajaa saman asian.
-Jamo
-
- Site Admin
- Viesti:
En ole aiemmin käyttänyt L-sarjan laseja, joten vertailukohtaa ei ole. Lähinnä hirvitti 2.8-version puolentoista kilon paino. Nyt jo kuitenkin harmittaa, etten ostanut sitä kallimpaa versiota, onhan siinä vielä kuvanvakaajakin.
Vankkaa tekoa tämä on, tarkennus on niin nopea, ettei huomaakaan. Heti huomasi eron aiemmin käyttämääni 75-300:aan.
Akiban kautta sitten pitää hoitaa kaikki mahdolliset takuuasiat, he sitten toimittanevat objektiivit USA:aan. Jos yksityishenkilö olisi tuonut objektiivin itse maahan USA:sta, niin silloin takuuasiat olisivat hoituneet Suomessa. (Jos nyt sitten tämä ostomaa edes USA on...).
Se on vielä epäselvää, että missä tehdään Canon 10D:n ja Akibasta ostetun objektiivin kalibrointi. Itse pidän itsestäänselvänä, että jos sellaiseen on tarvetta, niin tämä operaatio hoituu Suomessa.
Välillä vertaillaan piirtokykyä esim. Sigman vastaavaan (joka on jonkin verran huonompi). Näissä vertailussa unohdetaan sitten aina Sigman heikko AF (ainakin Canonin L-sarjaan verrattuna).
Vankkaa tekoa tämä on, tarkennus on niin nopea, ettei huomaakaan. Heti huomasi eron aiemmin käyttämääni 75-300:aan.
Akiban kautta sitten pitää hoitaa kaikki mahdolliset takuuasiat, he sitten toimittanevat objektiivit USA:aan. Jos yksityishenkilö olisi tuonut objektiivin itse maahan USA:sta, niin silloin takuuasiat olisivat hoituneet Suomessa. (Jos nyt sitten tämä ostomaa edes USA on...).
Se on vielä epäselvää, että missä tehdään Canon 10D:n ja Akibasta ostetun objektiivin kalibrointi. Itse pidän itsestäänselvänä, että jos sellaiseen on tarvetta, niin tämä operaatio hoituu Suomessa.
Välillä vertaillaan piirtokykyä esim. Sigman vastaavaan (joka on jonkin verran huonompi). Näissä vertailussa unohdetaan sitten aina Sigman heikko AF (ainakin Canonin L-sarjaan verrattuna).
Viimeksi muokannut MattiH, Syys 24, 2003 11 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Hmm.. outo homma tuo takuujuttu. Mulle sanoivat Akibassa että JAS tekniikka hoitaa tuon linssin takuuhuollot, ja eikös L sarjan linsseillä ole maailmanlaajuinen takuu joten miksei sitä siis korjattaisi Suomessa..?
2.8 IS versio tosiaan painaa hurjasti (ja maksaa) Nyt olisi hyvä asua jenkeissä kun sitä saa siellä kuulemma Delliltä 1200$ hintaan..
(vähän reilu 1000 Euroa)
-Jamo
2.8 IS versio tosiaan painaa hurjasti (ja maksaa) Nyt olisi hyvä asua jenkeissä kun sitä saa siellä kuulemma Delliltä 1200$ hintaan..
(vähän reilu 1000 Euroa)
-Jamo
-
- Site Admin
- Viesti:
-
- Viesti:
Minulle sanottiin myös Akibassa, että huollon hoitaa Canonin valtuuttamat liikkeet, mutta linssin voi myös tuoda Akibaan. Soitin joku aika sitten Canonille ja sieltä sanottiin, että linssi huolletaan Canon huolloissa kunhan kuitti löytyy. Tähän huoltoon ei tarvitse siis Canon takuulappua, pelkkä kuitti riittää.MattiH kirjoitti:Kaipa tässä pitää kysyä ja varmistaa asia vielä Akibasta. Toisaalta jos kerran ovat sinulle näin sanoneet, niin kaipa asia sitten on...
-
- Site Admin
- Viesti:
Sillä ei sitten ole eroa, onko maahantuojana liike vai yksityishenkilö? Sain sähköpostia, jossa kerrottiin, että tämä ratkaisee.
Jos JAS Tekniikasta kysyttäessä ei mainita, että USA:sta peräisin oleva objektiivi on toisen liikkeen maahantuoma (eikä yksityishenkilön ostama), niin vastauksessa voi olla eroa.
Toisaalta jos Akibasta on kerrottu, että JAS Tekniikka hoitaa mahdolliset takuuasiat, niin tähän on tyytyminen. Mainitsivat minulle vielä, että ovat joustavia. Jos jokin objektiivi ei tyydytäkään, niin voi olla mahdollista vaihtaa se toiseen.
Jos JAS Tekniikasta kysyttäessä ei mainita, että USA:sta peräisin oleva objektiivi on toisen liikkeen maahantuoma (eikä yksityishenkilön ostama), niin vastauksessa voi olla eroa.
Toisaalta jos Akibasta on kerrottu, että JAS Tekniikka hoitaa mahdolliset takuuasiat, niin tähän on tyytyminen. Mainitsivat minulle vielä, että ovat joustavia. Jos jokin objektiivi ei tyydytäkään, niin voi olla mahdollista vaihtaa se toiseen.
-
Hieno on putki ja nyt odotellaan innolla demokuvia, varmaan jo tänään muutaman olet räpsässyt. ;))
Tuosta mahantuonnista:
Tosiaankin liike on maahantuojan ominaisuudessa huoltovastuussa ja mikäli laitteet, kuten kamerat, huolletaan virallisen edustajan huolto-organisaatiossa, veloittavat he ko. maahantuojaa tuosta toimenpiteestä.
Pena
Tuosta mahantuonnista:
Tosiaankin liike on maahantuojan ominaisuudessa huoltovastuussa ja mikäli laitteet, kuten kamerat, huolletaan virallisen edustajan huolto-organisaatiossa, veloittavat he ko. maahantuojaa tuosta toimenpiteestä.
Pena
-
Re: EF 70-200/4L
Jos todella tarvitset valovoimaa etkä halua käyttää ISO 3200:ta, niin ota sitten se 2.8 versio. Tällä putkella kuvattaessa käsivaralta tarvitsee sulkimen nopeuden olla jotain väh. 1/90 - 1/125 (70mm) jos haluaa teräviä kuvia, tarkennus toimii pimeässäkin tilassa hyvin.zombie69 kirjoitti:Moi,
Syy perumiseeni oli se etten ollut ihan varma miten tuo F4 valovoima riittää. Etenkin olisin kiinnostunut kokemuksista miten lasi toimii esim. iltahämärissä
Kuvasin taannoin erästä sirkusta, paikassa ei ollu valoa lähes ollenkaan, piti kuvata ISO 3200:lla ja täydella aukolla että sai edes jonkinlaisen suljinajan. Tässä esimerkkejä, kuvissa ei ole käytetty kohinan lievennys ohjelmia;
- Jyri
-
Kelpo kuvia ISO3200 otetuiksi. Millä kameralla kuvasit?jyri81 kirjoitti: Kuvasin taannoin erästä sirkusta, paikassa ei ollu valoa lähes ollenkaan, piti kuvata ISO 3200:lla ja täydella aukolla että sai edes jonkinlaisen suljinajan.
-
- Site Admin
- Viesti:
-
Siis kamera on 10D ja linssi 70-200/4jahon1 kirjoitti:Kelpo kuvia ISO3200 otetuiksi. Millä kameralla kuvasit?jyri81 kirjoitti: Kuvasin taannoin erästä sirkusta, paikassa ei ollu valoa lähes ollenkaan, piti kuvata ISO 3200:lla ja täydella aukolla että sai edes jonkinlaisen suljinajan.
-
Mitä 70-200 L:n eli versioihin (2.8 IS / 4) tulee, niin ne ovat kyllä painon takia luonteeltaan aika erilaisia. Omistan 4 L :n ja tilasin juuri ystäväni kautta USA:sta tuon 2.8 IS:n, jota siis tosiaan saa sieltä Delliltä 1200 dollarilla. Tuohon tulee sitten päälle osavaltiokohtainen (?) vero ja Eurooppaan tuotaessa edellisten päälle tulli + alv. Ainakaan jälkimmäiset eivät ole aivan vähäinen lisä, mutta loppuhinta on silti "vain" 1300 e luokkaa. Hintaero täältä ostettuun 4 L:ään on sen verran kohtuullinen, etten voinut vastustaa kiusausta.
Yksi asia on sitten se, milloin tuon käytännössä saa, jos saa. Joku kertoi varmana tietona, että tilauksia olisi jonossa 500-600 ja Canonin pystyvän toimittamaan Dellille 100 / kk, joten kevät voi olla pitkällä ennen kuin saan omakohtaisia kokemuksia kuvanvakainputkesta.
Vielä en ole varma, ovatko aukko ja IS 900 lisägramman (ja lisähinnan) arvoisia, mutta toinen noista vapautuu "pian" myytäväksi.
Jouni
Yksi asia on sitten se, milloin tuon käytännössä saa, jos saa. Joku kertoi varmana tietona, että tilauksia olisi jonossa 500-600 ja Canonin pystyvän toimittamaan Dellille 100 / kk, joten kevät voi olla pitkällä ennen kuin saan omakohtaisia kokemuksia kuvanvakainputkesta.
Vielä en ole varma, ovatko aukko ja IS 900 lisägramman (ja lisähinnan) arvoisia, mutta toinen noista vapautuu "pian" myytäväksi.
Jouni
-
-
- Viesti:
Dell tosiaan on myynyt tuota IS-versiota alle 1200$:n, oli tullut tilauksia niin paljon etteivät ota enää vastaan kun Canon pystyy toimittamaan niille vain 100kpl/kk, viimeisimmät saavat omansa vasta ensi helmikuussa.Tuon f2.8 L -linssin hinta on n. 1200USD. IS-versio maksaa sitten Saksassa n. 2200 euroa.
Eli tilasithan IS -version?
-Kari-
Tästä on ollut juttua täällä http://www.fredmiranda.com/forum/topic/48445
Viimeksi muokannut jruots, Syys 30, 2003 8 : 02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Hm...., keskeytin kuvien latauksen, kun viidessä minuutissa ei tullut...
Tupakkatauonkin jälkeen oli vielä kaksi kuvaa tulematta.
-
Tupakkatauonkin jälkeen oli vielä kaksi kuvaa tulematta.
-
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
-
- Viesti:
Olen itse kuvannut kinojärkkärillä max 135 mm putkella ja nyt minua kiinnostaisikin, kuinka hyvin tuollaisella 70-200 putkella saa kuvattua käsivaralta tuolla telepäässä? Onnistuuko lainkaan edes hyvässä valaistuksessa? Digijärkkärin hankintaan taitaa olla vielä aika pitkä taival (siis rahallinen), mutta olen alustavasti miettinyt teleksi tuota 70-200/f4 tai 75-300 IS putkea.DaSurpha kirjoitti:Kyllähän valovoima riittää hyvin, kun käyttää jalustaa.
Yli tuhannen sanan tarinoita:
http://huikka.1g.fi
http://huikka.1g.fi
-
- Viesti: