Kalibrointisoftaa?
-
Kalibrointisoftaa?
Mikäs olis hyvä näytön kalibrointipaketti, jossa on mahdollisuus kalibroida näyttö myös silmämääräisesti?
-
- Site Admin
- Viesti:
-
Itse piti laittaa kontrasti 10% ja valoisuus 10% ennenkuin meni kaikki kohdalleen....MattiH kirjoitti:Jaa-a. Laitapas littunäytöstä kontrasti 100%:lle ja rupea siitä sitten brightnessia vähentämään... Milloinkas se ruudukko rupesikaan häviämään?
JummiJammi menipä kuva sumeaksi, ai se olikin vaan suodin.
-
Sori, unohdin sanoa, että oon jo säätäny kirkkauden ja kontrastin kohdalleen. Vihreän, punaisen ja sinisen gammaakin säätelin jo yhdellä ohjelmalla, mutta silti erityisesti vaaleankeltaista väriä on vaikee erottaa valkoselta pohjalta. Voi tietysti olla, että sitä ei saakaan säädettyä, mutta se selviää kokeilemalla.
Oon vertaillu tolla nettisivulla kalibrointitulosta ja näyttäis siltä, että aika hyvin oon saanu noi päävärien gammat kohdalleen.
http://www.easyrgb.com/calibrate.php
Oon vertaillu tolla nettisivulla kalibrointitulosta ja näyttäis siltä, että aika hyvin oon saanu noi päävärien gammat kohdalleen.
http://www.easyrgb.com/calibrate.php
-
- Site Admin
- Viesti:
-
Testasin vaan tuolla EasyRGB:n sivuilla, että kuinka hyvin kalibrointi on kohdallaan. Varsinaisen kalibroinnin suoritin Monitor Calibration Wizardilla. Testailin myös Wiziwyg XP:täMattiH kirjoitti:Tuosta ei oikein ota selvää, EasyRGB:hän ei muuta noita värejä missään muualla kuin EasyRGB:n omilla sivuilla. Helpeistä sun muista ei ota selvää, että miten ohjelma oikein toimii.
-
-
Ja kolmas hyvä keino..
.. ja kolmas hyvä keino: Liity Digivideo Ry yhdistykseen, mitä olisiko jonkun 5 tai 10 euroa jäsenmaksu, voit vuokrata heiltä muistaakseni 5 euroa + postikuluja vastaan monitorin kalibrointilaitteen (joiden hinnat liikkuvat alkaen n. 200-300eur). Tälläisellä aparaatilla saat kontrastit yms säädöt tarkasti kohdalleen, sekä sen lisäksi myös värisävyjen toiston mahdollisimman lähelle ihanteellista.oneironaut kirjoitti:Kaks hyvää ilmaista softaa:
Wiziwyg XP ja Monitor Calibration Wizard.
-
Re: Ja kolmas hyvä keino..
Kiitos tuhannesti tuosta vinkistä !!! =)Acumen kirjoitti:.. ja kolmas hyvä keino: Liity Digivideo Ry yhdistykseen, mitä olisiko jonkun 5 tai 10 euroa jäsenmaksu, voit vuokrata heiltä muistaakseni 5 euroa + postikuluja vastaan monitorin kalibrointilaitteenoneironaut kirjoitti:Kaks hyvää ilmaista softaa:
Wiziwyg XP ja Monitor Calibration Wizard.
Täytyy ottaa asiasta selvää. Olis kyllä upeeta, jos sais mahdollisuuden säätää näyttö tollasen laitteen avulla. Pelkillä ohjelmilla kun ei oikein läppärin näyttöö saa kalibroitua.
-
Ei kestä ei kestä, kerro sitten miten onnistui kun/jos hommaan ryhdyt. Tuolla saa hyvin kalibroitua sekä TFT:n että CRT -näytöt, ja mielestäni varsin tarkkaan vieläpä molemmat.oneironaut kirjoitti:Kiitos tuhannesti tuosta vinkistä !!! =)
Täytyy ottaa asiasta selvää. Olis kyllä upeeta, jos sais mahdollisuuden säätää näyttö tollasen laitteen avulla. Pelkillä ohjelmilla kun ei oikein läppärin näyttöö saa kalibroitua.
Myös Applen powerbookin näyttö heräsi aivan erilailla henkiin kun sen kalibroi, joten kannettavaankin saa kelvollisemman kuvan kun vain vähän viitsii ja vaivautuu..
-
Miten kierrät katselukulma-ongelman?Acumen kirjoitti:
Myös Applen powerbookin näyttö heräsi aivan erilailla henkiin kun sen kalibroi, joten kannettavaankin saa kelvollisemman kuvan kun vain vähän viitsii ja vaivautuu..
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"