Valokauvausliikkeiden alamäki
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Kylläpä oli mielenkiintoinen uutinen. Hyvä esimerkki uutisesta, joka jättää sen olennaisen asian kertomatta.
Tässähän on monta vaihtoehtoa, mistä homma johtuu. Ehkä tälle asiakkaalle on tosiaan myyty se nurkkasuttu tai pilattu filminkehitys, ja se hyvitys tai asian hoitaminen on mennyt pieleen. Virheitä sattuu, toisille vaan sattuu tuon tuostakin. Ei kai kukaan huvikseen asiakkaana ala häiriköimään käyttämäänsä yritystä, vaan taustalla on aina tarina.
Se tarina voi toisaalta koskea sen asiakkaan mielenterveyttäkin. Moni kuvaaja on aika sekopää. Pitää ymmärtää, että kun melko tavallinen ihminen laittaa jopa kymppitonneja kalustoon, ja osa heistä ei edes osaa kuvata mitään, niin yhteentörmäyksiä omien odotusten kanssa sattuu. Se alkaa välillä käydä psyykkeen päälle.
Tapasin kerran tavallisen naisihmisen, jolla oli kuvitelmia siitä, että hän olisi hyvä valokuvaaja. Osti Rajalasta useammalla kymppitonnilla kameratavaraa. Myi sijoitusasuntonsa, että sai kamat maksettua. Ei saanut kuin yhden kuvauskeikan, sekin meni pieleen.
Olen myös ollut itse helsinkiläisessä kameraliikkeessä asiakkaana, kun sisään astui hemmetin vihainen naisihminen. Ihan tavallisen oloinen nelikymppinen aikuinen. Tämä nainen oli suuttunut siitä, että hän oli ostanut filminkehityksen ja kuvat kuvaamalleen 36 kuvan filmille. Kehityksen hinta oli joku hinnaston perushinta. Sitten tämä nainen huomasi, että kun hän ei ollut kuvannut sitä filmiä kokonaan loppuun, eli ei ollut kokonaiset 36 kuvaa, mutta häneltä oli kuitenkin veloitettu se 36 kuvan kehitys, niin hän marssi sisään liikkeeseen ja huusi kurkku suorana, että hänelle pitää hyvittää se kehitys tai ainakin osa siitä. Näin asiakkaana oli kiehtovaa seurata sitä yhteentörmäystä siinä muutaman metrin päässä. Nainen, jolla ei ole mitään aikomusta kuunnella selityksiä tai perääntyä vaatimuksestaan ja myyjä, joka kohteliaasti selitti, että se filmi pitää kuitenkin kehittää kokonaan, koska he eivät voi tietää onko se kuvattu loppuun. Asiakkaan mielestä siitä olisi pitänyt maksaa vain kuvattujen ruutujen mukainen lukumäärään perustuva maksu.
Tässähän on monta vaihtoehtoa, mistä homma johtuu. Ehkä tälle asiakkaalle on tosiaan myyty se nurkkasuttu tai pilattu filminkehitys, ja se hyvitys tai asian hoitaminen on mennyt pieleen. Virheitä sattuu, toisille vaan sattuu tuon tuostakin. Ei kai kukaan huvikseen asiakkaana ala häiriköimään käyttämäänsä yritystä, vaan taustalla on aina tarina.
Se tarina voi toisaalta koskea sen asiakkaan mielenterveyttäkin. Moni kuvaaja on aika sekopää. Pitää ymmärtää, että kun melko tavallinen ihminen laittaa jopa kymppitonneja kalustoon, ja osa heistä ei edes osaa kuvata mitään, niin yhteentörmäyksiä omien odotusten kanssa sattuu. Se alkaa välillä käydä psyykkeen päälle.
Tapasin kerran tavallisen naisihmisen, jolla oli kuvitelmia siitä, että hän olisi hyvä valokuvaaja. Osti Rajalasta useammalla kymppitonnilla kameratavaraa. Myi sijoitusasuntonsa, että sai kamat maksettua. Ei saanut kuin yhden kuvauskeikan, sekin meni pieleen.
Olen myös ollut itse helsinkiläisessä kameraliikkeessä asiakkaana, kun sisään astui hemmetin vihainen naisihminen. Ihan tavallisen oloinen nelikymppinen aikuinen. Tämä nainen oli suuttunut siitä, että hän oli ostanut filminkehityksen ja kuvat kuvaamalleen 36 kuvan filmille. Kehityksen hinta oli joku hinnaston perushinta. Sitten tämä nainen huomasi, että kun hän ei ollut kuvannut sitä filmiä kokonaan loppuun, eli ei ollut kokonaiset 36 kuvaa, mutta häneltä oli kuitenkin veloitettu se 36 kuvan kehitys, niin hän marssi sisään liikkeeseen ja huusi kurkku suorana, että hänelle pitää hyvittää se kehitys tai ainakin osa siitä. Näin asiakkaana oli kiehtovaa seurata sitä yhteentörmäystä siinä muutaman metrin päässä. Nainen, jolla ei ole mitään aikomusta kuunnella selityksiä tai perääntyä vaatimuksestaan ja myyjä, joka kohteliaasti selitti, että se filmi pitää kuitenkin kehittää kokonaan, koska he eivät voi tietää onko se kuvattu loppuun. Asiakkaan mielestä siitä olisi pitänyt maksaa vain kuvattujen ruutujen mukainen lukumäärään perustuva maksu.
-
- Viestit: 22631
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Niin kyllä tuossa oli vähän yksipuolista tuo kerronta. Hesen Rahalassakaan ei saanut minkäänlaista palvelua 10v sitten jos ei ollu liikkeen myymäläpäällikön vakioasiakas.
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Sai siellä huonoa palvelua. Koitettiin kaupata sitä nurkkasuttua koko ajan. Ja jos palautit sen nurkkasutun, niin se meni takaisin myyntiin koekuvista ja selostuksista huolimatta. Rajalalla on ainoastaan tarkoitus saada rahat pois niiltä asiakkailta, jotka ei osaa varoa niitä viallisia laitteita. Ja tämä on koko kamerateollisuuden iso ongelma, tavara on todella epäkuranttia. Tästä syystä tiedän, en edes epäile, että jokaisella kameraliikkeellä on ongelma nimeltä käytetyt objektiivit. Niitä ei ehdi tutkia kun ne tulee sisään ja asiakkailla ei muuta olekaan kuin aikaa koekuvata niitä ja palauttaa. Rahat loppuu ja hyllyt on täynnä viallista kamaa, jos ei hankkiudu niistä eroon.
-
- Viestit: 1466
- Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Siis kyse oli pelkästä kehityksestä eikä kopioista? Ennen oli tapana, että kehityksestä maksettiin kiinteä hinta ja kopiosta kappaleelta, mutta vain onnistuneista. Epäonnistuneetkin yleensä sai kyllä takaisin. Nykyään käsittääkseni on jotain kiinteitä hintoja tuollekin.T71 kirjoitti: ↑Tammi 26, 2024 13 : 51 Nainen, jolla ei ole mitään aikomusta kuunnella selityksiä tai perääntyä vaatimuksestaan ja myyjä, joka kohteliaasti selitti, että se filmi pitää kuitenkin kehittää kokonaan, koska he eivät voi tietää onko se kuvattu loppuun. Asiakkaan mielestä siitä olisi pitänyt maksaa vain kuvattujen ruutujen mukainen lukumäärään perustuva maksu.
-
- Viestit: 6447
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Tuohon aiempaan vielä, juttuhan kertoo näin: Myyjän mukaan paikalle on pitänyt kutsua vartijat muutaman kerran asiatonta asiakasta poistamaan.
Eli asiaton asiakas luultavammin henkilö joka ei liity mitenkään valokuvaukseen. Asiaton asiakas voi olla kuka hörhö tahansa, kaupan ovesta kun tulee sisälle aina asiakas. Kukaan meistä ei tiedä mistä kyse.
Eli asiaton asiakas luultavammin henkilö joka ei liity mitenkään valokuvaukseen. Asiaton asiakas voi olla kuka hörhö tahansa, kaupan ovesta kun tulee sisälle aina asiakas. Kukaan meistä ei tiedä mistä kyse.
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Joo, sillä oli alle 36 kopiota ja siitä se olikin suuttunut, kun piti maksaa 36 kuvan filminkehitys, mutta kuvia ei ollut 36kpl onnistunut saamaan sille filmille. Kuvista se maksoi kappalehinnan ihan oikein. Katsoimme myyjän kanssa toisiamme pitkään hämmästyneinä, kun se kaakattaja viimein lähti vihaisena siitä ulos.SuperDrive kirjoitti: ↑Tammi 26, 2024 16 : 14Siis kyse oli pelkästä kehityksestä eikä kopioista? Ennen oli tapana, että kehityksestä maksettiin kiinteä hinta ja kopiosta kappaleelta, mutta vain onnistuneista. Epäonnistuneetkin yleensä sai kyllä takaisin. Nykyään käsittääkseni on jotain kiinteitä hintoja tuollekin.T71 kirjoitti: ↑Tammi 26, 2024 13 : 51 Nainen, jolla ei ole mitään aikomusta kuunnella selityksiä tai perääntyä vaatimuksestaan ja myyjä, joka kohteliaasti selitti, että se filmi pitää kuitenkin kehittää kokonaan, koska he eivät voi tietää onko se kuvattu loppuun. Asiakkaan mielestä siitä olisi pitänyt maksaa vain kuvattujen ruutujen mukainen lukumäärään perustuva maksu.
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
No tässä just se ongelma onkin, että artikelissa lukee asiakas, mutta sieltä voidaan poistaa asiattomasti käyttäytynyt henkilö, joka siis ei ole asiakas.©pjm kirjoitti: ↑Tammi 26, 2024 17 : 29 Tuohon aiempaan vielä, juttuhan kertoo näin: Myyjän mukaan paikalle on pitänyt kutsua vartijat muutaman kerran asiatonta asiakasta poistamaan.
Eli asiaton asiakas luultavammin henkilö joka ei liity mitenkään valokuvaukseen. Asiaton asiakas voi olla kuka hörhö tahansa, kaupan ovesta kun tulee sisälle aina asiakas. Kukaan meistä ei tiedä mistä kyse.
Tämä kyseinen asiakas on siis artikkelin mukaan ihan oikea maksava asiakas. Näin itse ymmärrän tämän uutisoinnin. Ja joku on varmasti mennyt asiakaspalvelussa perseilleen, jos tämä asiakas nykyään häiriköi ( = vaatii rahojaan takaisin) ja uhkailee ( = oikeustoimilla?).
-
- Viestit: 6447
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
HS: Myymälässä oli jatkuvaa häirintää ja uhkailua yhden tietyn asiakkaan toimesta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Asiakas
Asiakas on henkilö, joka ostaa tuotteen tai palvelun sekä suorittaa sopimuksen mukaisen maksun.
-
- Viestit: 9463
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Vai olisiko asiakas kuitenkaan? Kaivopihalla liikkuu jos jonkinlaista kulkijaa. Ulkomailla on ihan normaalia, että kadulta pääsee vain liikkeen tuulikaappiin, josta sitten avaavat oven liikkeeseen, jos avaavat.
Foto-yks:ät (yksit? kaksit?) ei edes myy mitään laitteita, vaan ainoastaan kuvatuotteita.
Foto-yks:ät (yksit? kaksit?) ei edes myy mitään laitteita, vaan ainoastaan kuvatuotteita.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 4483
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Se on näinä päivinä aika uskalias oletus, että klikkiotsikoita vääntävät toimittajat tarkastavat käyttämisensä sanojen merkityksen sanakirjasta.
Hannu
-
- Viestit: 6447
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Sähköisiä laskimia kun on viritelty niin niiden näyttämistä läpikävelijöiden määristä ilmoitetaan putiikista riippuen joko kävijämääränä tai asiakasmääränä. Nelihenkinen perhe käsitellään monesti neljänä asiakkaana, yhdelle kuitille kaikki kuitenkin kirjataan mut laskin ilmoittaa muuta joka vaikuttaa paremmalta. Tällä on iso vaikutus kilpailutilanteessa jos verrataan niitä "asiakasmääriä". Psykologinen laskentatapa, ollu käytössä iät ajat.
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
No ehkä passikuva meni pieleen, mistäpä minä sanomaan. Riita saadaan aikaiseksi yksilöstä riippuen pienistäkin asioista.mremonen kirjoitti: ↑Tammi 27, 2024 9 : 44 Vai olisiko asiakas kuitenkaan? Kaivopihalla liikkuu jos jonkinlaista kulkijaa. Ulkomailla on ihan normaalia, että kadulta pääsee vain liikkeen tuulikaappiin, josta sitten avaavat oven liikkeeseen, jos avaavat.
Foto-yks:ät (yksit? kaksit?) ei edes myy mitään laitteita, vaan ainoastaan kuvatuotteita.
Tässä pitää kuitenkin kunnioittaa tuon artikkelin kirjoittajan suomenkielen osaamista siinä määrin, että on yritettävä ymmärtää mitä hän erilaisilla termeillään tarkoittaa.
Henkilö on hyvin yleisesti käytetty termi silloin, kun kyseessä on joku häiriötä aiheuttava ihmisyksilö. Ehkä Fotoyks palvelee lähinnä sekopäitä? Mistä näitä tietää? Tai ehkä Fotoyks diilaa kamaa tiskin alta niille asiakkaille, hörhöille? Ehkäpä se olisi yrityksenkin asia puuttua siihen millä tavalla siitä viestitään.
Termi asiakas on kuitenkin yksiselitteinen ja siinä ei ole tulkinnanvaraa juurikaan. Asiakas on henkilö, joka tulee liikkeeseen asioimaan. Ja liikkeessä asioidaan, jotta liike saa sitä tuottoa. Ehkäpä hesarin toimittaja Pipsa Sinkko-Westerholm ei vaan osaa? Tai ehkä tämä oli Pipsan tapa kertoa, että asiakas halusi ottaa sen passikuvan munasillaan?
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Tammi 05, 2024 22 : 50
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Mafferille tiedoksi, että tämän ketjun aiheena on kameraliikkeiden alamäki. Silloin kirjoitellaan oikeista kameroista ja niistä leluista pitäisi kirjoitella vain kännykkäpalstalla.
Onko tässä jotain sellaista mitä sinä et ymmärrä?
Mitä kameraliikkeisiin tulee, niin täältä suositus Seinäjoen Foto-Formalle. Liikkeessä on laaja valikoima erilaisia kameroita sekä optiikoita (myös käytettyjä) ja asiakaspalvelu sekä asiantuntemus ovat kiitettäviä.
Käykääpä Foto-Forman kotisivuilla toteamassa itsekin.
Onko tässä jotain sellaista mitä sinä et ymmärrä?
Mitä kameraliikkeisiin tulee, niin täältä suositus Seinäjoen Foto-Formalle. Liikkeessä on laaja valikoima erilaisia kameroita sekä optiikoita (myös käytettyjä) ja asiakaspalvelu sekä asiantuntemus ovat kiitettäviä.
Käykääpä Foto-Forman kotisivuilla toteamassa itsekin.
-
- Viestit: 12948
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Joo. Hyvä meininki vaikuttaa olevan Seinäjoella. Sama juttu muuten Fotomonzalla Kouvolassa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Tammi 05, 2024 22 : 50
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Olen samaa mieltä. Nuo kaksi ovat valokuvausliikkeiden ykkösketjussa.
-
- Viestit: 22631
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Mistä tässä sun mielestä on kirjoitettu? Alamäki on aivan päivän selvä homma kun myydään jotain mitä ei tarvita. Tai myydään jotain minkä joku pudotti eikä enää tarvi.Redtagfly kirjoitti: ↑Tammi 27, 2024 13 : 34 Mafferille tiedoksi, että tämän ketjun aiheena on kameraliikkeiden alamäki. Silloin kirjoitellaan oikeista kameroista ja niistä leluista pitäisi kirjoitella vain kännykkäpalstalla.
Onko tässä jotain sellaista mitä sinä et ymmärrä?
Mitä kameraliikkeisiin tulee, niin täältä suositus Seinäjoen Foto-Formalle. Liikkeessä on laaja valikoima erilaisia kameroita sekä optiikoita (myös käytettyjä) ja asiakaspalvelu sekä asiantuntemus ovat kiitettäviä.
Käykääpä Foto-Forman kotisivuilla toteamassa itsekin.
-
- Viestit: 3656
- Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Menikö pahasti rikki kun pudotit kännykän ?Maffer kirjoitti: ↑Tammi 27, 2024 14 : 21Mistä tässä sun mielestä on kirjoitettu? Alamäki on aivan päivän selvä homma kun myydään jotain mitä ei tarvita. Tai myydään jotain minkä joku pudotti eikä enää tarvi.Redtagfly kirjoitti: ↑Tammi 27, 2024 13 : 34 Mafferille tiedoksi, että tämän ketjun aiheena on kameraliikkeiden alamäki. Silloin kirjoitellaan oikeista kameroista ja niistä leluista pitäisi kirjoitella vain kännykkäpalstalla.
Onko tässä jotain sellaista mitä sinä et ymmärrä?
Mitä kameraliikkeisiin tulee, niin täältä suositus Seinäjoen Foto-Formalle. Liikkeessä on laaja valikoima erilaisia kameroita sekä optiikoita (myös käytettyjä) ja asiakaspalvelu sekä asiantuntemus ovat kiitettäviä.
Käykääpä Foto-Forman kotisivuilla toteamassa itsekin.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
Kameraliikkeiden alamäkeen liittyy kamerapuhelimet mitä suurimmassa määrin.
Tietysti joku täysi pösilö voisi väittää muuta, mutta helvetin noloa sellainen väite olisi.
Sovitaanko perhomies niin, että kun sulla ei riitä selvästi osaaminen edes tähän aiheeseen, niin ole hyvä ja kirjoittele vaikka jonnekin muualle noita aivopierujasi. Tässä ketjussa saa ja pitääkin kirjoittaa kamerapuhelimien vaikutuksesta kameraliikkeiden ahdinkoon, ilman sitä tällainen ketju olisi vaan toisten selkään taputtelua ja puhdasta paskapuhetta.
-
- Viestit: 9463
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: Valokauvausliikkeiden alamäki
No, mitä olen seurannut hesarin artikkeleja esimerkiksi maastopyöräilyyn liittyen, niin siellä saadaan artikkeli maastopyöräilyn aiheuttamista tuhoista ls-alueella käymättä paikanpäällä. Joten en olisi kovin yllättynyt, jos wanna-be toimittajalla menee asiakas ja spuge sekaisin.T71 kirjoitti: ↑Tammi 27, 2024 11 : 53No ehkä passikuva meni pieleen, mistäpä minä sanomaan. Riita saadaan aikaiseksi yksilöstä riippuen pienistäkin asioista.mremonen kirjoitti: ↑Tammi 27, 2024 9 : 44 Vai olisiko asiakas kuitenkaan? Kaivopihalla liikkuu jos jonkinlaista kulkijaa. Ulkomailla on ihan normaalia, että kadulta pääsee vain liikkeen tuulikaappiin, josta sitten avaavat oven liikkeeseen, jos avaavat.
Foto-yks:ät (yksit? kaksit?) ei edes myy mitään laitteita, vaan ainoastaan kuvatuotteita.
Tässä pitää kuitenkin kunnioittaa tuon artikkelin kirjoittajan suomenkielen osaamista siinä määrin, että on yritettävä ymmärtää mitä hän erilaisilla termeillään tarkoittaa.
Henkilö on hyvin yleisesti käytetty termi silloin, kun kyseessä on joku häiriötä aiheuttava ihmisyksilö. Ehkä Fotoyks palvelee lähinnä sekopäitä? Mistä näitä tietää? Tai ehkä Fotoyks diilaa kamaa tiskin alta niille asiakkaille, hörhöille? Ehkäpä se olisi yrityksenkin asia puuttua siihen millä tavalla siitä viestitään.
Termi asiakas on kuitenkin yksiselitteinen ja siinä ei ole tulkinnanvaraa juurikaan. Asiakas on henkilö, joka tulee liikkeeseen asioimaan. Ja liikkeessä asioidaan, jotta liike saa sitä tuottoa. Ehkäpä hesarin toimittaja Pipsa Sinkko-Westerholm ei vaan osaa? Tai ehkä tämä oli Pipsan tapa kertoa, että asiakas halusi ottaa sen passikuvan munasillaan?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi