Onko totta?

Kuvankäsittelyä, mitä vain
artur
Viesti:

Onko totta?

Viesti Kirjoittaja artur »

Olen jostain (en muista mistä) lukenut kerran, että se on ihan sama millaisella kameralla ottaa kuvan, Photoshopilla kun kuulemma saa kuvasta yhtä hyvän kuin kalliilakin?

Pitääkö tämä paikkansa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Jokainen Photoshoppia käyttänyt ymmärtää, että ohjelmalla ei mitään "ihmeitä" aikaansaada, jos alkuperäinen kuva on huono. Tarkkutta ja puhkipalaneita kohtia ei ilmasta loihdita.

Nimenomaan valokuvista puhuttaessa kuvanottaminen ja välinekin (kamera) on ratkaiseva, jos halutaan mahdollisimman hyvää jälkeä.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Niin, tuossa lukemassani ei varmaankaan tarkoitettu vanhoja ja kuluneita kuvia, vaan ihan halvemmalla digikameralla otettuja kuvia.
Santtu
Viesti:

Re: Onko totta?

Viesti Kirjoittaja Santtu »

artur kirjoitti:Olen jostain (en muista mistä) lukenut kerran, että se on ihan sama millaisella kameralla ottaa kuvan, Photoshopilla kun kuulemma saa kuvasta yhtä hyvän kuin kalliilakin?

Pitääkö tämä paikkansa?
Ei. Tosin useat näin luulevat...
aml
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aml »

Eronsa on tietysti myös huonolla digikuvalla ja taidokkaasti manipuloidulla huonolla digikuvalla. Toiset veivaavat laadukkaalla digikameralla otettua, laadukasta kuvaa edes takaisin varmistaen, että kuva on kohinaton ja äärimmäisen tarkka. Toiset taas lisäävät onnistuneeseen digikuvaan tarkoituksella kohinaa ja muutamia siveltimen vetoja, jolloin peliin tulee mukaan se ns. taiteilijan näkemys.

Jos piloille menneen kuvan haluaa näytille niin tärkeintä lienee muokata sitä ainakin sen verran, että voi uskottavasti kertoa sitä muokanneensa. "Alkuperäinen kuva oli niin pahuksen tylsä, että mun piti sitä vähän laittaa." Itse olen kuitenkin viimeisiä vaille insinööri, joten en mielelläni jätä tuon taiteellisuuden varaan. Pikku pokkarilla pärjäilen toistaiseksi...

;-)
aKooKoo

Re: Onko totta?

Viesti Kirjoittaja aKooKoo »

Santtu kirjoitti:
artur kirjoitti:Olen jostain (en muista mistä) lukenut kerran, että se on ihan sama millaisella kameralla ottaa kuvan, Photoshopilla kun kuulemma saa kuvasta yhtä hyvän kuin kalliilakin?

Pitääkö tämä paikkansa?
Ei. Tosin useat näin luulevat...

Ja se luulo tulee luultavasti siitä, että ihmiset uskovat kaiken todeksi, mitä elokuvissa ja tv-sarjoissa tapahtuu. Hyvänä esimerkkinä CSI... kaikki hoituu silmänräpäyksessä ja vain paria nappia painamalla. HAH!!!
Vastaa Viestiin