Tilaamassa kameraa Saksasta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Pete K

Tilaamassa kameraa Saksasta

Viesti Kirjoittaja Pete K »

Taidanpa tilata 10D:n + tilpehöörit Saksasta.
Tareonella oli hyviä koemuksia Camera-Discountista mutta he eivät näy myyvän linssejä lainkaan. Technikdirectistä näyttäisi saavan kaikki kamat edullisesti (muisti ja linssi EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM selvästi edullisempia kuin NY-Camerassa).

Onko kokemuksia kyseisestä lafkasta?
Tilauksen jälkeenhän nukkuu huonosti kunnes kamat saapuu ja pääsee kuvaamaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Kysypäs tarjous vaikkapa Akibasta eli siis
http://www.akiba.fi

Siellä näytti olevan hintataso samaa luokkaa Saksan kanssa. Muualla foorumilla on ollut tästä firmasta jotain juttua, joku henkilö olisi kuulemma sama kuin edesmenneessä Efidatassa jne... En sitten tiedä, pitäisikö tästä sen kummemmin välittää. Onhan Merocompkin tainnut kokea jo muutaman konkurssin, nimi vaihtuu, mutta toiminta jatkuu.

Itse aion ostaa tuolta Akibasta, jos vaan saan samaan hintatasoon kuin Saksasta.

Oma tekstini koski siis objektiivien ostoa...
sivuvaunu

Viesti Kirjoittaja sivuvaunu »

Muutaman kerran olen Technikdirekt:stä tilaillut ja hyvin on yleensä palvelu pelannut. Kannattaa tosin varmistaa vermeiden saatavuus ennenkuin laittaa tilausta menemään... Tilasin itse juuri hiljattain tuon Canon 28-135mm IS -linssin TD:stä ja viikon odottelun jälkeen kyselin tilannetta. Vastaus oli: "not on stock. The delivery date is still uncertain". Viikon päästä tilanne oli sama, joten peruin tilauksen ja ostin tuon Camera-exchange:sta. lähes samaan hintaan. Taisi olla 535 eeroa.
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

kai tilasit postiennakolla (joten ei pitäisi olla hätää että rahat menevät elleivät sitten lähetä kiviä ;)).

Ny-camera on ihan luotettava kauppa, eri asia on sitten varastokirjanpidon laita, esimerkiksi joutuu helposti odottamaan kuukausia "ihan kohta" varastoon tulevaa tuotetta. He luultavasti myyvät kaiken heti kun tulee varastoon, ja välillä sanovat että on varastossa ja mailaavat seuraavana päivänä että ei olekkaan.

Mutta siis itse kauppa on kyllä luotettava muuten, heille voi soittaa, kieliongelmaakaan ei liene koska international asiakaspalvelussa puhutaan parempaa englantia kuin saksaa :)

maileihin vastataan (nykystandardilla) aika hitaasti, elikkä parin päivän jälkeen.
tbman

Viesti Kirjoittaja tbman »

sivuvaunu kirjoitti:Muutaman kerran olen Technikdirekt:stä tilaillut ja hyvin on yleensä palvelu pelannut. Kannattaa tosin varmistaa vermeiden saatavuus ennenkuin laittaa tilausta menemään... Tilasin itse juuri hiljattain tuon Canon 28-135mm IS -linssin TD:stä ja viikon odottelun jälkeen kyselin tilannetta. Vastaus oli: "not on stock. The delivery date is still uncertain". Viikon päästä tilanne oli sama, joten peruin tilauksen ja ostin tuon Camera-exchange:sta. lähes samaan hintaan. Taisi olla 535 eeroa.
Veloitetaanko luottokorttia Technikdirekt:issä heti kun on laittanut tilauksen vai sitten kun tavaraa on varastossa ja se on valmiina lähtöön?
sivuvaunu

Viesti Kirjoittaja sivuvaunu »

Ei veloiteta ennenkuin tavara on lähetysvalmiina.
soopa

Viesti Kirjoittaja soopa »

Postiennakolla kun tilaa niin kannattaa mainita, että laittavat siihen pakettiin tekstin "vastaanottaja saa tarkistaa sisällön ennen lunastamista". Näin itse tein kun ostin huuto.netistä 780 euron kameran myyjältä, jota en tuntenut.

Postissa sitten avasin paketin, tarkistin sisällön, laitoin muistikortin ja patterit kameraan, napsin pari kuvaa, tsekkasin naarmut yms. ja vasta sitten maksoin. Henkilökunta ihasteli kameraa vieressä kun kello oli aika lähellä sulkemisaikaa eikä kiire näyttänyt vaivaavan. Eikä kyseessä ollut mikään maalaisposti, missä kaikki tuntevat toisensa vaan Helsingin Punavuoressa (00120) sai näin hyvää palvelua viime talvena.

Voi tietty olla, että eivät jossain Saksassa suostu tuommoista laittamaan laatikon päälle, mutta ainakin kotimaan kaupassa yksityisiltä ostettaessa ei mielestäni ole mitään syytä olla käyttämättä tuota mahdollisuutta.

t. Lari
JaskaS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaskaS »

soopa kirjoitti:Postiennakolla kun tilaa niin kannattaa mainita, että laittavat siihen pakettiin tekstin "vastaanottaja saa tarkistaa sisällön ennen lunastamista". Näin itse tein kun ostin huuto.netistä 780 euron kameran myyjältä, jota en tuntenut.
Lienee vähän eri asia tilata tunnetulta ja arvostetulta verkkokauppiaalta kuin huuto.netistä joka on täynnä kaiken maailman aivottomia huijareita?
soopa

Viesti Kirjoittaja soopa »

No joo tottakai. Viestissä johon viittasin oli maininta kivien lähettämisestä joten päätin vähän sitä vaaraa pienentää.
Vastaa Viestiin