Apukahva?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Centauri
Viesti:

Apukahva?

Viesti Kirjoittaja Centauri »

Kun kameraani (Canon G5) laittaa erillisen salaman, niin koko paketista tulee melko kiikkerä. Kamera on kuitenkin niin pieni että siitä on isoilla kourilla hiukan vaikea saada kunnon otetta ja painava salama tekee siitä etupainoisen.

Onko kameroihin olemassa mitään 'apukahvaa' tai jotakin tarviketsydeemiä, että se ei keikkuisi niin paljon kädessä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ET

Viesti Kirjoittaja ET »

Kunnon pöytäjalusta esim leitz tai minolta, tosin en tiedä tehdäänkö niitä vielä.
Pöytäjalusta ajaa käsikahvan virkaa ja jalustalta kuvaaminen parantaa kuvia yleisesti kun tulee hieman mietittyä enemmän...

ET
Tero_S

Viesti Kirjoittaja Tero_S »

Järkkäreihin saatavaa pystykahvan tyyppistä värkkikalua olen itsekin digikameraani silmäillyt, toistaiseksi tuloksetta. Kamera(G5)+salama(380EX) on tosiaan aika kiikkerä yhdistelmä kannateltavaksi, mutta olen todennut että erillisestä salamalaitteesta aiheutuva lisävaiva kuitenkin kuvissa palkitaan. Kameran oma salama kun on huonon ja erittäin huonon rajamailta.

Tero
jps

Kahva

Viesti Kirjoittaja jps »

Saisikohan noista järkkärehin tarkoitetuista kahvoista
tehtyä sopivan?
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Itse olen G2:ssa pitänyt tuollaista linssisovitinta jatkuvasti kiinni. Tällöin voi vasemman käden sormilla tukea kameraa mukavasti myös syvyyssuunnassa.

Ongelmana on tietenkin se, että linssisovitin peittää optisen etsimen näkökenttää - erityisesti canonin oma 58 mm sovitin. Itselläni on Tiffenin 43 millinen putki (lienee pienin mahdollinen), joka peittää lähinnä laajakulma-asennossa pienen kuva-alan. G5:ssä taitaa jo omakin linssi peittää näkymää tuossa tilanteessa.

Toinen mahdollisuus voisi olla jalustakierteeseen sopiva erillinen kahva. Vähän samanlainen kuin näillä B.Biggersin sivuilla
Vastaa Viestiin