Capture 4.1

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
jtiira

Viesti Kirjoittaja jtiira »

Ja joo, sain itsekin päivitettyä tuon 4.1 -> 4.2.1 -> 4.3

D-Lighting on aika ok verrattuna tohon vanhaan tai esim Photoshopin Shadow/Highligtiin :o
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jtiira

Viesti Kirjoittaja jtiira »

No kun tuon nyt päivittelin.. niin nyt photoshoppi ei enää käytä omaa raw-pluginia vaan tulee tuo nikonin tsydeemi.. tästä on ollu puhetta mutta en nyt löytäny miten sen sai toimimaan takas sillä photoshopin omalla.
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

...Photoshop CS\Plug-Ins\Adobe Photoshop Only\File Formats
Tuolta heittelet sen Nikon NEF Plugin.8Bi:n mäkeen (tai nimeät uudelleen) ja laitat sinne Camera Raw.8bi:n.

Sepe
--
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Asiasta kolmanteen niin eikö D70 rawwit kannata kääntää RSE:llä jos ei ole jumiutut macin käyttöön?
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

Niin miksi? Minä en näe mitään syytä, miksi NEFiä ei kannattaisi käsitellä Nikon Capturella.
seppot

Loitto kirjoitti:Niin miksi? Minä en näe mitään syytä, miksi NEFiä ei kannattaisi käsitellä Nikon Capturella.
Jos vaikka hintaeron vuoksi? Kannattavuudesta tulee mieleen pelastusliivit tai raha. Tässä tapauksessa siis raha.
Viimeaikoina olen kallistunut rse:n puoleen sen nopeudesta johtuen. Capture tahmaa koneen, etenkin jos Nikon View tai browser on taustalla auki. Captureen pitää avata kuvat yksitellen. Jos käyttää siinä olevaa mikäsenniminytolikaan kuvien selausjuttua niin taas tahmaa. Pitää kai tehdä taasen joku vertailu noiden kahden välillä jollekin kuvasarjalla niin katsoo sitten kannattaako odottaa.

Sepe
--
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

Ömm... Joo, NC on hidas. Mutta alkuseulonta tehdäänkin Nikon View:llä, ja NC:lle avataan vain kehityskelpoiset kandidaatit. Ei NC ole selausohjelma.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Loitto kirjoitti:Niin miksi? Minä en näe mitään syytä, miksi NEFiä ei kannattaisi käsitellä Nikon Capturella.
Toki saahan sitä Nikon Capturella käsitellä. Se oli vain ehdotus paremmasta.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
seppot

Loitto kirjoitti:Ömm... Joo, NC on hidas. Mutta alkuseulonta tehdäänkin Nikon View:llä, ja NC:lle avataan vain kehityskelpoiset kandidaatit.
Se on vaan niin, että minun kuvista ei jää epäonnistuneiden poistamisen jälkeen jäljelle muuta kuin keskinkertaisia räpsyjä tai niihin rinnastettavia. Kehityskelpoiset ja hyvät loistaa poissaolollaan. On ollut tapana vääntää jpg melkein kaikista kuvista niin sitten niitä voi katsella toisellakin koneella. Jos joskus onnistun ottamaan hyvän kuvan niin kai sen sitten voi kääntää vaikka kaikilla siihen kykenevillä ohjelmilla ja katsoa mikä niistä siitä parhaiten suoriutuu.

Sepe
--
Vastaa Viestiin