Hongkong, tilaukset EU:n ulkopuolelta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
dimitalv

Hongkong, tilaukset EU:n ulkopuolelta

Viesti Kirjoittaja dimitalv »

Onko kenelläkään kokemusta hongkongilaisesta hksupplies.com kameratarvikkeiden toimittajana ? Heidän hintataso on alhainen ? Onko tämä nyt sitä harmaata kaupankäyntiä ? Jenkkisivuilla vaikuttavat olevan suosittuja tyytyväisiä. Palvelevat kuulemma loistavasti asiakkaitaan (4 pv. toimitus kaikkialle ? UPSilla). Linkki http://www.hksupplies.com/about/about.html

Sitten kysymys on esimerkiksi 1500 euron optiikka lähetyksestä. Onko kenelläkään kokemusta tilaamisesta EU:n ulkopuolelta, kuinka paketti tässä tapauksessa liikkuu: Haetaanko paketti jostakin "tullipostista" vai tuleeko automaattisesti vastaanottajan kotiin/postikonttoriin? Kuinka tulli ja alv maksut sitten maksetaan/peritään eri tapauksissa. Vai onko joku suorastaan erehdyksessä unohtanut niiden maksamisen ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
msalmi1

Viesti Kirjoittaja msalmi1 »

Olen kerran tilannut elektroniikka honkkarista. Tavara tuotiin kotiin kuriirilla ja vähän myöhemmin tuli huolinta&arvonlisävero&tullimaksu postissa.
jstenroos

Viesti Kirjoittaja jstenroos »

msalmi1 kirjoitti:Olen kerran tilannut elektroniikka honkkarista. Tavara tuotiin kotiin kuriirilla ja vähän myöhemmin tuli huolinta&arvonlisävero&tullimaksu postissa.
Mikä kuriirifirma oli kyseessä? Nykyisin tavallisempaa on kokemuksieni mukaan se että tavara toimitetaan kotiovelle vasta kun nuo verot on maksettu kuriirifirman tilille. Näin siis yksityishenkilöiden kohdalla.

-Jouni
dimitalv

Viesti Kirjoittaja dimitalv »

Näin seisoo kyseessä olevan myyjän kotisivuilla:

Shipping Policy: Unless you advise us otherwise we will ship your via EMS(USPS) and will take few days to reach most countries in the world.
obeesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja obeesi »

Itse olen tilannut useita kertoja Honkkarista rc-autoja ja niiden osia ja joka kerta tullista läpi ilman ongelmia, nopein toimitus kesti vain viikonlopun, pe tilaus maantaina tavarat postista..
Vastaa Viestiin