Aranevan kuvatuksia
-
- Viesti:
Re: Aranevan kuvatuksia
Jossain vaiheessa toin enemmän kuvia näkyville saman päivän aikana, sekään ei ollut hyvä, . Ketjun nimen luulisi kertovan vähän yksinkertaisemmallekin mistä siinä on kysymys, "kuvatuksia", pitää siis sisällään kaikkea mahdollista, niin vanhaa kuin uutta, Suomesta ja maailmalta, luonnosta, kaupungeista, voi tulla jopa kissoista ja muistakin eläimistä, jos sekavuus aiheuttaa valtavia traumoja, jättää avaamatta, ei se sen vaikeampaa ole. Tämä ketju vie etusivulta yhden rivin.
-
- Viesti:
En keksi tältä palstalta kuin yhden jonnen joka huutaa sitä hyväksyntää jatkuvasti, viimeiset 20 vuotta ja jolle se kaluston hinta on ollut se painoarvo koko jutussa. Aranevan ketju ei ole häirinnyt koskaan, oli niitä kuvia vähän tai paljon, olen käynnyt niitä kurkkimassa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
Aranevan kuvat on just hyviä ja mukava, että on laidasta laitaan. Kuvakirja ja näyttelyt on sitten erikseen. Katteja saisi tietysti olla vähemmän, mutta hätätilassa menee kyllä nekin.
-
Koiraihmisenä todettava, että tuo viimeisin kissakuva on kyllä hieno.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Minun mielestäni Aranevan ketjut ja kuvat ovat tämän keskusteluforumin kantavia voimia; nimenomaan yllätyksellisen elementtinsa johdosta! Jatkat vain entisellä mallilla, on minun toivomukseni.
Iiwana-80 lainasi Spegen kirjoituksesta kappaleen tuossa edellä. Siinä lainauksessa on yksi oleellinen sana heti ensimmäisenä; Spege aloittaa lauseen sanalla "Mielestäni..". Siihen ei ole mitään sanottavaa kellään, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen, ja myös sen esilletuontiin. Muuten Spegen kirjoituksen sävyssä voi löytää muunkinlaista viestiä.
Aikaisemmin ärsyynnyin itsekin aika lailla joistain Spegen kirjoituksista, mutta olen ehkä oppinut ottamaan ne riittävästi huumorina. Hänen tekstinsä on taitavasti laadittua, ja hyvää kieltä, sisällössä saattaa olla tapojen puutetta, mutta nykyisin siedän sen. Jos palsta muuttuu akateemiseksi keskusteluksi ja kaikkea kannanottoa viimeiseen asti vältteleväksi liirum-laarumiksi, se on kauhistus minulle!
Yksi asia on varma. Ihminen ei lajina pärjää maailmassa yksin. Enkä nyt tarkoita fyysisen lisääntymisen tarvetta, vaan ihan elossa pysymistä. Kun meistä ei kukaan pärjää yksin, on meidän siedettävä erilaisuutta. Yksi malli on USA:n poliittinen suuntaus; käytännössä yhdessä elävä ryhmä ihmisiä muodostaa kaksi eri kansaa, joilla ei ole yhteistä kieltä, ei yhteistä historiaa, eikä minkäänlaista keskusteluyhteyttä. Olisiko tämä tavoittelemisen arvoista?
Tutustuin mustavalkoiseen maailmankuvaan yhden filmirullan verran, tuloksia olen laittanut näytille. Ne ovat kuitenkin kuriositeetti; pyrin jatkossa kuvaamaan sekä filmille että kennolle, sekä mustavalkoisia että värikuvia. Pyrin vaihtamaan ajatuksia sekä filmikuvaajien että digikuvaajien kanssa, vaikka digikuvat varmaan itselleni valtaosan harrastuksesta jatkossakin muodostavat. Ja lupaan yrittää kuunnella ja ymmärtää niitäkin, ketkä kuvaavat eri merkkisellä kameralla, vaikka se joskus olisikin vaikeata! Kissankuvat kyllä ovat aika sietokyvyn äärirajoilla...
Jatketaan näissä merkeissä, vai?
Iiwana-80 lainasi Spegen kirjoituksesta kappaleen tuossa edellä. Siinä lainauksessa on yksi oleellinen sana heti ensimmäisenä; Spege aloittaa lauseen sanalla "Mielestäni..". Siihen ei ole mitään sanottavaa kellään, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen, ja myös sen esilletuontiin. Muuten Spegen kirjoituksen sävyssä voi löytää muunkinlaista viestiä.
Aikaisemmin ärsyynnyin itsekin aika lailla joistain Spegen kirjoituksista, mutta olen ehkä oppinut ottamaan ne riittävästi huumorina. Hänen tekstinsä on taitavasti laadittua, ja hyvää kieltä, sisällössä saattaa olla tapojen puutetta, mutta nykyisin siedän sen. Jos palsta muuttuu akateemiseksi keskusteluksi ja kaikkea kannanottoa viimeiseen asti vältteleväksi liirum-laarumiksi, se on kauhistus minulle!
Yksi asia on varma. Ihminen ei lajina pärjää maailmassa yksin. Enkä nyt tarkoita fyysisen lisääntymisen tarvetta, vaan ihan elossa pysymistä. Kun meistä ei kukaan pärjää yksin, on meidän siedettävä erilaisuutta. Yksi malli on USA:n poliittinen suuntaus; käytännössä yhdessä elävä ryhmä ihmisiä muodostaa kaksi eri kansaa, joilla ei ole yhteistä kieltä, ei yhteistä historiaa, eikä minkäänlaista keskusteluyhteyttä. Olisiko tämä tavoittelemisen arvoista?
Tutustuin mustavalkoiseen maailmankuvaan yhden filmirullan verran, tuloksia olen laittanut näytille. Ne ovat kuitenkin kuriositeetti; pyrin jatkossa kuvaamaan sekä filmille että kennolle, sekä mustavalkoisia että värikuvia. Pyrin vaihtamaan ajatuksia sekä filmikuvaajien että digikuvaajien kanssa, vaikka digikuvat varmaan itselleni valtaosan harrastuksesta jatkossakin muodostavat. Ja lupaan yrittää kuunnella ja ymmärtää niitäkin, ketkä kuvaavat eri merkkisellä kameralla, vaikka se joskus olisikin vaikeata! Kissankuvat kyllä ovat aika sietokyvyn äärirajoilla...
-
Viisaita sanojaJL Anttola kirjoitti: ↑Kesä 04, 2023 10 : 31 Minun mielestäni Aranevan ketjut ja kuvat ovat tämän keskusteluforumin kantavia voimia; nimenomaan yllätyksellisen elementtinsa johdosta! Jatkat vain entisellä mallilla, on minun toivomukseni.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Totta turiset, toit kyllä jossain vaiheessa enemmän kuvia näkyville saman päivän aikana, mutta loit jokaiselle yksittäiselle taidepaukulle oman ketjunaloituksen ja täytit niillä suuren osan foorumin kuvaosaston etusivusta, työntäen tylysti alas kaikkien muiden foorumin valokuvaajien kuvaketjut, joita esimerkiksi minulla on vain yksi. Kuten jo aiemmin kirjoitin, on tämä nykyinen systeemisi paljon parempi, vaikka mielestäni esimerkiksi kaksi yllä olevaa valokuvaa olisi voinut vallan hyvin linkittää saman viestin sisälle, eikä tehdä niistä kahta erillistä viestiä.Araneva kirjoitti: ↑Kesä 04, 2023 8 : 54 Jossain vaiheessa toin enemmän kuvia näkyville saman päivän aikana, sekään ei ollut hyvä, . Ketjun nimen luulisi kertovan vähän yksinkertaisemmallekin mistä siinä on kysymys, "kuvatuksia", pitää siis sisällään kaikkea mahdollista, niin vanhaa kuin uutta, Suomesta ja maailmalta, luonnosta, kaupungeista, voi tulla jopa kissoista ja muistakin eläimistä, jos sekavuus aiheuttaa valtavia traumoja, jättää avaamatta, ei se sen vaikeampaa ole. Tämä ketju vie etusivulta yhden rivin.
Kuvasi ovat pääosin hyviä, selvästi foorumin keskitason yläpuolella ja monet ulkomaankuvat ikuistettu ilmeisen raskaalla hiilijalanjäljellä, joten en suinkaan ole kieltämässä kuviesi julkaisua, vaan olen yrittänyt ehdottaa niiden esille tuomiseen vain hieman järkevämpää ja vaatimattomampaa julkaisutapaa.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
Olisiko ylläpidon projekti lukita tämä vaatimaton, järkevä ja ainoa ketjusi tuohon ylimmäiseksi pysyvästi, näin se ei koskaan poistuisi näkökentästäsi koska tiedämme kaikki miten vaikeaa on olla sivulla 2, suorastaan hermoja raastava kokemus. Näin se paha mieli ei saisi otetta ja joka ilta ennen nukkumaan menoa voisi viimeiseksi katsoa sitä omaa ketjua kun se on ensimmäisenä ?spege kirjoitti: ↑Kesä 04, 2023 17 : 41vaan olen yrittänyt ehdottaa niiden esille tuomiseen vain hieman järkevämpää ja vaatimattomampaa julkaisutapaa.Araneva kirjoitti: ↑Kesä 04, 2023 8 : 54 Jossain vaiheessa toin enemmän kuvia näkyville saman päivän aikana, sekään ei ollut hyvä, . Ketjun nimen luulisi kertovan vähän yksinkertaisemmallekin mistä siinä on kysymys, "kuvatuksia", pitää siis sisällään kaikkea mahdollista, niin vanhaa kuin uutta, Suomesta ja maailmalta, luonnosta, kaupungeista, voi tulla jopa kissoista ja muistakin eläimistä, jos sekavuus aiheuttaa valtavia traumoja, jättää avaamatta, ei se sen vaikeampaa ole. Tämä ketju vie etusivulta yhden rivin.
Tämä siis vain ehdotus.
-
- Viesti:
Aamupalalla
Tänään.
-
Sulta tullut paljon mielenkiintoisia ja hyviäkin fotoja, mutta rehellisesti sanottuna tää vimonen on aranevan asteikolla kyl aika kökkö.
Viimeksi muokannut temama, Kesä 05, 2023 19 : 45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Re: Aamupalalla
Hauska, tätä voisi jopa pitää kannan ottona johonkin asiaan
-
- Viesti:
Kirjosieppokoiras tänään Laajalahdessa.
-
Kaunis! Bokeh toimii.
Tämä aivan eri tasoa kuin edellinen sorsakuvatus.
Tämä aivan eri tasoa kuin edellinen sorsakuvatus.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Jösses tuo vuoden -90 autokanta on tän päivän perustaso tääl Porissa. Tiellä liikkuu kaikenlaista katsastamatonta roinaa melkoiset määrät kolinasta ja matelusta päätellen.
No mersut ei sentää niin kolise.
--
Potretit oikein asiallisia.
No mersut ei sentää niin kolise.
--
Potretit oikein asiallisia.
-
- Viesti:
Parit Nellit lisää.
-
Tästä sarjasta keskimmäinen paras, värimaailma ja nuoren neidin sijainti kuvassa hyvä.