Mistä tällainen ajatus heräsi ? Olisin enemmän huolissaan siitä että jos kuva ei nappaa niin siitä ei saa edes kysyä taustoja.habannaama kirjoitti: ↑Helmi 22, 2023 14 : 09Näinpä.
On aikas surullista ajatella, että pitäisi esittää sellaisia kuvia, joissa ei saa olla kuvaajan omaa näkemystä.
Hyvä Maffer, anna tulla vaan lisää matskua
Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)
-
- Viesti:
Re: Forward Unto Darkness (Oneplus 9 Pro kestotesti)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
Joo, ihan hyvin todettu. Vähän samaa sarjaa kuin, että runoilijan ei tarvitse selittää runojaan auki, vaan tärkeintä miten lukija itse kokee ne.
Mielestäni myös filttereiden yms. käyttö on täysin valokuvaajan oma asia -taiteellinen valinta. Ainakin osassa näissä toimii ihan hyvin aiheeseen liittyen. Rosoisessa aiheessa karski filtteri/tekstuuri.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Suuret taitelijat ei selittele, mutta tässähän jo todettiin että ongelma on näytössä, minäkin muutin mieleni jo kuvien suhteen, ,on ihan ok. Jos on itse kykenemätön ymmärtämään niin onhan se hölmöä kysellä ja osoittaa oma taidottomuus.
-
Joo, no itse en tarkoittanut ketään hölmöksi. Vaan just vaan sitä, että "taiteilijalla" on vapaus esittää teoksensa kuten haluaa, ja myös katsojalla vapaus tulkita niitä kuten haluaa. Ketään ei ole väärässä tai oikeassa.
En itsekään ole mitenkään erityisen vaikuttunut valmiiden filttereiden kanssa touhuamisesta, mutta on niilläkin paikkansa. Tosin tekotaiteellisia vinjetointeja, tekstuureja yms. näkee somessa vähän turhankin usein. Joten eivät enää tee suurtakaan vaikutusta.
Mafferin kuvissa on kuitenkin usein muutakin ideaa. Hyvää sommittelua ja näkemystä, sitä ei edes suttufiltterin käyttö onnistu pilaamaan
En itsekään ole mitenkään erityisen vaikuttunut valmiiden filttereiden kanssa touhuamisesta, mutta on niilläkin paikkansa. Tosin tekotaiteellisia vinjetointeja, tekstuureja yms. näkee somessa vähän turhankin usein. Joten eivät enää tee suurtakaan vaikutusta.
Mafferin kuvissa on kuitenkin usein muutakin ideaa. Hyvää sommittelua ja näkemystä, sitä ei edes suttufiltterin käyttö onnistu pilaamaan
-
- Viesti:
Samaa mieltä, ei ole mitään ongelmaa. Olisin vaan ollut kiinnostunut ajatusprosessista varsinkin noiden textuuri ja filtteri juttujen takana. Nyt piiskaan kuollutta hevosta joten lopetanaikaarska kirjoitti: ↑Helmi 22, 2023 16 : 38 Joo, no itse en tarkoittanut ketään hölmöksi. Vaan just vaan sitä, että "taiteilijalla" on vapaus esittää teoksensa kuten haluaa, ja myös katsojalla vapaus tulkita niitä kuten haluaa. Ketään ei ole väärässä tai oikeassa.
-
Kyllä kelpaa! Joukossa useita tosi hyviä kuvia ainakin meikäläisen makuun! Kaikkia kommentteja ei jaksa nyt käydä ajatuksella läpi, mutta oletettavasti muutkin on tyytyväisiä?
Tekninen taso näyttäisi riittävän ainakin someen.
Tekninen taso näyttäisi riittävän ainakin someen.
-
Ei ole mitään "oikeaa" tapaa esittää asioita. Jokaisella tekijällä on oma tavoite ja tyyli, jotka voivat olla päinvastaisia kuin omat tavat.
Vastakohtaisuus ei tee kuvista "huonoja", vaan usein asia on päinvastoin. Tekijän ajatukset, jotka laittavat asenteet koetukselle, koituvat lopulta vastaanottajan eduksi. Sitä kutsutaan oppimiseksi ja kehittymiseksi.
Vastakohtaisuus ei tee kuvista "huonoja", vaan usein asia on päinvastoin. Tekijän ajatukset, jotka laittavat asenteet koetukselle, koituvat lopulta vastaanottajan eduksi. Sitä kutsutaan oppimiseksi ja kehittymiseksi.
-
- Viesti:
Omia ajatuksia ja oletuksia mä olen pöllyttänyt jo P20 Pron hankkimisesta alkaen. Kun oli sellainen hassun hauska asenne et "kunnon" kameralla ei kannata vaivautua arkisia asioita kuvaamaan. Kenties rannehihnalla ja pienellä peilittömällä saisi yhtä nopeasti kaiken kävelyllä taputeltua, mut se ei mulle toiminu kun OM-D:lla yritin aikanaan - Lopuksi jo hampaat irvessä. Se taas johti siihen et palasin isoon Nikoniin.
-
Kaikkea voi kuvata lekaharkon kokoisella järkkärillä. Se on onko se järkevää tai tarpeen onkin sitten eri asia
Monta hyvää kuvaa tässä ketjussa ja hyvä esimerkki siitä, mihin puhelinkamerat on menneet.
Monta hyvää kuvaa tässä ketjussa ja hyvä esimerkki siitä, mihin puhelinkamerat on menneet.
-
- Viesti:
Järkevyys ja tarpeet taitaa olla jokaisen oma asia, mikä on tälläkin foorummilla todettu lukemattomia kertoja. Jos maffer paukuttaa kuvansa kännykällä tai joku muu sillä 3kg yhdistelmällä niin ei se varmaan ole keneltäkään pois ? toki näistä voi leukailla loputtomasti ja niin täällä on myös tehty, itse viihdyn sen 3kg kanssa. Eikä se muutu sillä että jonkun mielestä ne on serriä, romua tai idiotismia kun kännykälläkin saa kuvia.
-
Sama täällä, 3kg on sopiva kuvausvälineen paino. Puhelinta olen myös käyttänyt aktiivisemmin kuvaamiseen 2012 vuodesta. Silloin Nokia 808 näytti hyvin sen suunnan mihin puhelimet tulee menemään.jperala kirjoitti: ↑Helmi 26, 2023 19 : 52Järkevyys ja tarpeet taitaa olla jokaisen oma asia, mikä on tälläkin foorummilla todettu lukemattomia kertoja. Jos maffer paukuttaa kuvansa kännykällä tai joku muu sillä 3kg yhdistelmällä niin ei se varmaan ole keneltäkään pois ? toki näistä voi leukailla loputtomasti ja niin täällä on myös tehty, itse viihdyn sen 3kg kanssa. Eikä se muutu sillä että jonkun mielestä ne on serriä, romua tai idiotismia kun kännykälläkin saa kuvia.Kaikkea voi kuvata lekaharkon kokoisella järkkärillä. Se on onko se järkevää tai tarpeen onkin sitten eri asia
-
- Viesti:
Paskon vähän aikajanaa ja lisään kronologisesti 13 kuvaa ajalta ennen Oneplussaa kun nämä kuitenkin liittyvät läheisesti tähän koettelemukseen ja taipaleeseen. Nämä ovat P20 Prolla taltioituja kuvia samoista maisemista kuin muutkin mutta ajankohta ennen leikkausoperaatiota loppusyksystä / alkutalvesta.
Viimeisessä kuvassa esitin itelleni haasteen - Millaisen kuvan saan otettua lintutornista luurilla?
Viimeisessä kuvassa esitin itelleni haasteen - Millaisen kuvan saan otettua lintutornista luurilla?
-
Muuten skrollasin kuvat nopsasti läpi mutta kaksi viimeistä sai viipymään kauemmin.....en osaa enepää asiaa valottaa, miellytti kai
-
- Viesti:
Useaa kuvaa katsoessa tulee mieleen että on väärät lukulasit päässä, yritän tarkentaa katsetta mutta mitään ei tapahdu. Toki edelleen romunäyttö käytössä, voi johtua siitäkin joten jätän tämän avoimeksi.
On nähty vaivaa loppukäsittelyssä, niiltä osin näyttävää.
On nähty vaivaa loppukäsittelyssä, niiltä osin näyttävää.
-
Kun en ymmärrä näistä käsittelyn hienouksista
höykäsenpölähtävää,
niin mun mielestä
tosi hyviä ja taiteellisia ja silmään miellyttäviä
otoksia, joita katsoo mieluusti, kuten Mafferin
kuvia yleensäkin!
höykäsenpölähtävää,
niin mun mielestä
tosi hyviä ja taiteellisia ja silmään miellyttäviä
otoksia, joita katsoo mieluusti, kuten Mafferin
kuvia yleensäkin!
-
Tasapainoista, rauhallista luonnonläheistä...Tykkään varsinkin sarjan loppupuoliskon valokuvista.
-
-
- Viesti:
Nättejä. Osaava kuvaaja ja soiva laite.
Tosin, klikkaamalla kuvan isommaksi, näkyy vielä sellainen kännykkämäinen jälki. En tiedä, onko kuvat.fi -pakkausta tai vastaavaa, vai onko sitten todellista, kameran aikaansaamaa.
Mutta kaikesta huolimatta, nykykännyt ovat kyllä täysverisiä kameroita. Eipä tätä olisi vielä kymmenen vuotta sitten arvannut.
Tosin, klikkaamalla kuvan isommaksi, näkyy vielä sellainen kännykkämäinen jälki. En tiedä, onko kuvat.fi -pakkausta tai vastaavaa, vai onko sitten todellista, kameran aikaansaamaa.
Mutta kaikesta huolimatta, nykykännyt ovat kyllä täysverisiä kameroita. Eipä tätä olisi vielä kymmenen vuotta sitten arvannut.
-
- Viesti:
Kyllä käsivaralta otetut ovat melko järeän kohinanpoiston uhreja. Iltahämärässä ISO on aika korkea huolimatta siitä että luuri pinoaa valotuksia. Kun pinon osat on jo vakiona hieman pehmeitä, ei pino lisää kuin dynyä.
P20 Prolla ja OP:lla kun kuvaa jalustalta, sitten on terävääkin mukana. Manuaalivalotustilassa valmistajan kamera-appeilla voi varmistaa ettei herkkyys karkaa niin halutessaan. Gcamissa on mahdollista myös säätää paljonko osavalotusten maksimiherkkyys on, mutta se lyö näpeille ajatuksena käsivaralta kuvaamisessa.
P20 Prolla ja OP:lla kun kuvaa jalustalta, sitten on terävääkin mukana. Manuaalivalotustilassa valmistajan kamera-appeilla voi varmistaa ettei herkkyys karkaa niin halutessaan. Gcamissa on mahdollista myös säätää paljonko osavalotusten maksimiherkkyys on, mutta se lyö näpeille ajatuksena käsivaralta kuvaamisessa.
-
Tuo viimeisin, eli auringonsäteet lautojen raosta on hieno, väheksymättä muita.
Muissa minua henkilökohtaisesti häiritsee se, että kuvat ovat kauttaaltaan pehmeitä, eli kaikenlainen terävyys loistaa poissaolollaan.
En näitä kyllä laittaisi siihen cv:hen, jolla mainostetaan luuria järkkärin tappajaksi, vaikka taiteellista näkemystä löytyykin.
Muissa minua henkilökohtaisesti häiritsee se, että kuvat ovat kauttaaltaan pehmeitä, eli kaikenlainen terävyys loistaa poissaolollaan.
En näitä kyllä laittaisi siihen cv:hen, jolla mainostetaan luuria järkkärin tappajaksi, vaikka taiteellista näkemystä löytyykin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.