Digicamera.net 20 vuotta
-
- Viesti:
Digicamera.net 20 vuotta
Katsoin mielenkiinnosta milloin olen tänne rekisteröitynyt, 3.4.2003, vieläkö täällä on joku vanhempi jäsen suht aktiivisena?
-
- Site Admin
- Viesti:
Re: Digicamera.net 20 vuotta
Melkoinen kato on käynyt.
9.1.2003 oli monta rekisteröintiä. Yksi taisi olla näistä vuonna 2023 käynyt.
11.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna.
12.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna, eilenkin.
13.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna, eilenkin.
14.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna.
14.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna, eilenkin.
= = = =
500 rekisteröintiä 6 ensimmäisen päivän aikana. Jotkut ovat rekisteröityneet uudestaan toisella email-osoitteella. Kun esim. vanha email-osoite ei ole enää toiminut (vaikka luukku.com jne.). Olen näitä email-osoitteita pyydettäessä vaihtanut toimiviksi. Aika usein tulee minulle ilmoitus (admin), että ilmoitusta saapuneesta yksityisviestistä ei ole voitu toimittaa (kun alkuperäinen email-osoite ei ole toiminut). Näille käyttäjätunnuksille olen usein lähettänyt viestin, että voin vaihtaa email-osoitteen toimivaksi...
--- edellyttää tietenkin, että käyttäjänimi kirjautuu Foorumille
--- unohtuneen salasanan voi silloin pyytää oikeaan osoitteeseen...
Klo 17:59. Sellainen päivitys, että email-osoite ei saa sitten olla aiemmin liitettynä johonkin käyttäjätunnukseen. Tuli juuri eteen tällainen tapaus:- Tässä on kulunut jo parikymmentä vuotta. Itsekään en muista, minne kaikkialle olen rekisteröitynyt.
11.01.2023, klo 9:52. Tässä tapauksessa oli rekisteröinti tapahtunut ihan alussa, muutama käyntikerta, ei viestejä. Poistin käyttämättömän käyttäjätunnuksen. Ja vaihdoin vapautuneen email-osoitteeseen siihen käytössä olevaan käyttäjätunnukseen...
Joskus aikapäiviä sitten minulla oli sci.fi-päätteinen sähköposti. Silloin aika tavallinen. Kuulemma ulkomaiset henkilöt tätä kadehtivat meiltä suomalaisilta. Elisa taisi lopulta sitten ostaa... pitkän ketjun päätteeksi...
Klo 18:03 Ja vielä:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001287639.html
Saunalahden Serveri kipuaa markkinakakkoseksi 16.6.1998 15:20
9.1.2003 oli monta rekisteröintiä. Yksi taisi olla näistä vuonna 2023 käynyt.
11.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna.
12.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna, eilenkin.
13.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna, eilenkin.
14.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna.
14.1.2003 rekisteröidyistä 1 käynyt tänä vuonna, eilenkin.
= = = =
500 rekisteröintiä 6 ensimmäisen päivän aikana. Jotkut ovat rekisteröityneet uudestaan toisella email-osoitteella. Kun esim. vanha email-osoite ei ole enää toiminut (vaikka luukku.com jne.). Olen näitä email-osoitteita pyydettäessä vaihtanut toimiviksi. Aika usein tulee minulle ilmoitus (admin), että ilmoitusta saapuneesta yksityisviestistä ei ole voitu toimittaa (kun alkuperäinen email-osoite ei ole toiminut). Näille käyttäjätunnuksille olen usein lähettänyt viestin, että voin vaihtaa email-osoitteen toimivaksi...
--- edellyttää tietenkin, että käyttäjänimi kirjautuu Foorumille
--- unohtuneen salasanan voi silloin pyytää oikeaan osoitteeseen...
Klo 17:59. Sellainen päivitys, että email-osoite ei saa sitten olla aiemmin liitettynä johonkin käyttäjätunnukseen. Tuli juuri eteen tällainen tapaus:- Tässä on kulunut jo parikymmentä vuotta. Itsekään en muista, minne kaikkialle olen rekisteröitynyt.
11.01.2023, klo 9:52. Tässä tapauksessa oli rekisteröinti tapahtunut ihan alussa, muutama käyntikerta, ei viestejä. Poistin käyttämättömän käyttäjätunnuksen. Ja vaihdoin vapautuneen email-osoitteeseen siihen käytössä olevaan käyttäjätunnukseen...
Joskus aikapäiviä sitten minulla oli sci.fi-päätteinen sähköposti. Silloin aika tavallinen. Kuulemma ulkomaiset henkilöt tätä kadehtivat meiltä suomalaisilta. Elisa taisi lopulta sitten ostaa... pitkän ketjun päätteeksi...
Klo 18:03 Ja vielä:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001287639.html
Saunalahden Serveri kipuaa markkinakakkoseksi 16.6.1998 15:20
-
Onneksi olkoon 20 vuotiaalle foorumille!
Kivaa ja hyödyllistä on ollut. Itse olen ollut menossa mukana vuodesta 2004.
Kivaa ja hyödyllistä on ollut. Itse olen ollut menossa mukana vuodesta 2004.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Onnea seuraaville kahdelle vuosikymmenelle!
Piti oikein tarkistaa koska itse olen rekisteröitynyt: 11.02.2003.
Sanotaan, että pidot paranee, kun väki vähenee, mutta ei ikävä kyllä pidä paikkansa yhdelläkään foorumilla.
Piti oikein tarkistaa koska itse olen rekisteröitynyt: 11.02.2003.
Sanotaan, että pidot paranee, kun väki vähenee, mutta ei ikävä kyllä pidä paikkansa yhdelläkään foorumilla.
Fifty-forty
-
Onnea foorumille!
16.1.2003 näyttää olevan rekisteröitymispäivä, en ole nykyään usein kirjautunut, vaikka kirjautumatta käyn uutiset päivittäin lukemassa. Vahvaa jatkoa foorumille!
16.1.2003 näyttää olevan rekisteröitymispäivä, en ole nykyään usein kirjautunut, vaikka kirjautumatta käyn uutiset päivittäin lukemassa. Vahvaa jatkoa foorumille!
-Reijo-
-
Paljon onnea foorumille!
Erittäin hyvä ja tärkeä keskustelufoorumi, kiittelen sivun ylläpitäjää, moderaattoreita ja toivotan myös onnea kaikille foorumilaisille
Erittäin hyvä ja tärkeä keskustelufoorumi, kiittelen sivun ylläpitäjää, moderaattoreita ja toivotan myös onnea kaikille foorumilaisille
-
- Viesti:
Onnea! Uutiset tulee katsottua kohtalaisen usein, foorumi jäänyt vähemmälle.
-Minä olen lihava, sinä olet ruma; minä voin laihduttaa-
-
Onnittelut ylläpidolle kuin myös foorumille merkkipäivän johdosta!!
-
Onnea! Ja suuret kiitokset MattiH:lle ja muille aktiiveille foorumilla. Huomaan liittyneeni myös 2003, mutta lähinnä passiivijäsen täällä, aktiivisempi nykyään taloforumilla. Luen edelleen uutiset lähes päivittäin, paras tapa pysyä jotenkin kärryillä alan meiningistä.
-
Isot onnittelut digicamera.netille ! Hurraa, hurraa!!
Nyt otan vielä Jallu-snapsin juhlistamaan merkkipaalua, KIPPIS Matti&Armi !!
Itse olen astunut DC.netin remmiin vasta 2008, mutta onhan siitäkin jo hyvä tovi.
Nyt otan vielä Jallu-snapsin juhlistamaan merkkipaalua, KIPPIS Matti&Armi !!
Itse olen astunut DC.netin remmiin vasta 2008, mutta onhan siitäkin jo hyvä tovi.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Jallua ei ole temaman tyyliin mutta teen sitten vaikka avot'kapaukun
Onnea DCN
Onnea DCN
-
- Viesti:
Helmikuu 2004, on siitä aikaa jo.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
Kiitokset ylläpidolle, MH ja AH! Täällä on viihdytty, toivottavasti jaksatte jatkaa vielä pitkään. (myös käyttäjävuosikertaa 2003)
-
- Viesti:
Onnea ja menestystä myös tulevaisuudessa!
-
- Site Admin
- Viesti:
Tarkoitus on jatkaa ihan päätyyn. Kun ei työelämä häiritse. Ei vaan oikein tahdo jaksaa enää perehtyä kaikenlaisiin teknisiin asioihin. Sivusto on jäänyt ulkoasun suhteen rappiolle. Armilla on sellainen ongelma, että hän on ihan liian pikkutarkka, ei hyväksy mitään sinnepäin. Minulla on taas vähän sellainen sinnepäin-asenne, vähempikin riittää.
Armi muuten on tehnyt ihan alusta Dreamweaverilla ne muutamat DCN-versiot. Ihan hyvin ovat kuitenkin aikaa kestäneet. Foorumin avautumisen jälkeen ei design ole oikeastaan paljoa muuttunut. Käytössä ovat templatet jne. jne. Useita vuosia on ollut ongelma se, että Foorumia lukuun ottamatta ei ole mobiiliystävällinen. Olen välillä vähän tutkinut, miten sivuston muuttaisi mobiiliystävällisesti. Ehkä sitten kevään aikana...
Kiitoksia kaikille kävijöille. Jo ihan alussa - tietenkin - oli ajatuksena, että käyttäjät luovat sen sisällön. Ei tarvitse itse tehdä mitään... Edelleen jaksan ihmetellä joidenkin foorumilaisten aktivisuutta, välillä tulee niin perusteellisia selvityksiä, että... KIITOKSET!
= = = =
Vanhoja versioita voi tutkailla
http://web.archive.org/web/200107010000 ... camera.net
Viimeinen ns. vanhaa designia
http://web.archive.org/web/200206051905 ... amera.net/ Snapshot otettu 5.6.2002.
Ensimmäinen ns. uutta designia
http://web.archive.org/web/200210022208 ... amera.net/ Snapshot otettu 1.10.2002.
Web.arrchive.org välillä hidastelee, talletettu vain osa sisällöstä. Mutta aikas kiehtova aikamatka.
= = = =
Pari vuotta sitten meinasi tulla loppu, kun edellisellä palveluntarjoajalla oli massiivinen levyrikko. Eikä vuosikymmenen ikäisistä sivustoista (vanha systeemi) ollut varmuuskopioista. Itse olin kyllä ottanut Foorumista varmuuskopioita. Mutta olisi samalla pitänyt tietenkin päivittää myös Foorumisofta. Siinä olisi ollut aika paljon säätämistä. Staattisista sivuista tietenkin oli omalla koneella tuoreimmat versiot.
---
...sormi meni suuhun, korjaus ei edistynyt... Lähetin sitten perjantaina myöhäisiltapäivän aikaan viesti Cloudcity.fi:n väelle. Tunnin päästä ryhdyttiin toimiin. Katselin sivusta edistymistä (tai siis vaihtelin emaileja). Uusi versio Foorumista syntyi, varmuuskopio ladattiin, uusi alusta sivustolle, nimipalvelimet vaihdettiin (onneksi olin säästänyt itselleni rekisteröinnin ja domainin maksut...). Aika myöhään aamuyöhän Clloudcity.fi teki hommia. Oikeastaan melkein kaikki toimi seuraavana päivänä!!
... pientä säätöä vielä tietenkin...
https://cloudcity.fi/
---KIITOS!---
-
Kieltämättä suurenmoinen työ ja myös arvokas historiikki digikuvaamisen monipuolisesta kehityksestä 2000-luvun alusta saakka. Itse käyn täällä edelleen lähes päivittäin, syynä juuri sivujen keveys ja nopean selaamisen helppous. Ekoja kertoja selasin digicameraa kylläkin joskus 1999 lähtien. Monet foorumeista (no, melkeinpä ne kaikki) eivät koskaan edes täytä 10 vuotta. Aktiivinen uutissivun päivitys on varmasti se suurin sy miksi foorumi on pysynyt tuoreena, siitä vilpittömät kiitokset!
-
On se hienoa, että on jotain pysyvää.
Itse liityin Marraskuussa 2003. Eka digijärkkärin ostin 2005.
Sitä ennen otin paljon dioja.
Paljon onnea.
Itse liityin Marraskuussa 2003. Eka digijärkkärin ostin 2005.
Sitä ennen otin paljon dioja.
Paljon onnea.
-
Paljon tovereita näköjään vielä toimintakykyisinä, mutta yllättävän pieni porukka jaksaa kirjoitella tänne mitään.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Onnea vaan MattiH ja kumppanit! Onhan tämä "purkki" ollut ihan rattoisa, opettava ja muutenkin mukava juttu näinä vuosina! Itse seurasin tätä aikalailla alusta asti, mutta liityin vasta 2007.
Nuo facebookit ja instagrammit on kyllä aika tunkkaisia ja heikkolaatuisia saitteja kuvien suhteen (joutuu oikeasti etsimään ne paremmat kuvat ruuhkasta - masentaa).
Pitäisi varmaan meidän kaikkien laittaa niitä uusia kuvia tänne enemmän ja useammin, sekä keskustella/arvostella niitä - ihan kuin ennen vanhaan tehtiin - vai onko siitä jo opittu pois, ettei vaan kenenkään mieli pahoitu!
Edit: Niin ja helvatti, laitteistahan täällä on tarkoitus myös isosti keskustella - sekin pitää muistaa - monta hyvää vääntöä tullut seurattua!
Nuo facebookit ja instagrammit on kyllä aika tunkkaisia ja heikkolaatuisia saitteja kuvien suhteen (joutuu oikeasti etsimään ne paremmat kuvat ruuhkasta - masentaa).
Pitäisi varmaan meidän kaikkien laittaa niitä uusia kuvia tänne enemmän ja useammin, sekä keskustella/arvostella niitä - ihan kuin ennen vanhaan tehtiin - vai onko siitä jo opittu pois, ettei vaan kenenkään mieli pahoitu!
Edit: Niin ja helvatti, laitteistahan täällä on tarkoitus myös isosti keskustella - sekin pitää muistaa - monta hyvää vääntöä tullut seurattua!
-
No jos meikäläinen alkaa spämmäämään kuvia tänne, saat sitten valittaa, että tästä on tullut uusi Facebook, jossa kuvat saa etsiä räpsyruuhkasta. Ja automaattimoderointi muuttaa maltilliset arvostelutkin tähdiksi.teuhar kirjoitti: ↑Tammi 11, 2023 21 : 03 Nuo facebookit ja instagrammit on kyllä aika tunkkaisia ja heikkolaatuisia saitteja kuvien suhteen (joutuu oikeasti etsimään ne paremmat kuvat ruuhkasta - masentaa).
Ehkä siitä olisi enemmän iloa, jos ostaa päräyttäisi uuden järjestelmän ja haukkuisi sen SER-romuksi kaikenlaisten käyrien ja bittikarttojen perusteella. Harmi kun en ole enää töissä optiikan labrassa. Niillä laitteilla todistaisi kameran kuin kameran täysin kelvottomaksi vikapesäkkeeksi. Auta ja varjele jos joku fotoni olisi ångströmin (1E-10 m) pielessä.Edit: Niin ja helvatti, laitteistahan täällä on tarkoitus myös isosti keskustella - sekin pitää muistaa - monta hyvää vääntöä tullut seurattua!
Hannu