Kännykkäkamerat / smartphone photography

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Re: Kännykkäkamerat / smartphone photography

Viesti Kirjoittaja määvaan »

Maffer kirjoitti: Marras 29, 2022 20 : 16 Ny vitja jarrua toho Gcam touhuun. Se o joku venäläinen porttaus (BSG ainakin) ja sen sitte lataisin luuriin sallimalla ulkopuoliset kikkareet...

Se jäi siihe mun puolesta. Onneksi en alkanut kokeilemaan edes. Olkoot ollut miten hyvät joskus vain, mut tässä maailman tilanteessa en ainakaan itse viitsi lähteä kokeilemaan mitä jekkuja softaan on viritetty sisään. Kyll taitaa mennä nii et jos aion Gcamilla kuvata niin vaihdan sit Pixel 7 Pro.
Ei ne kaikki GCam modit ole sentään Venäjltä. Jo noin neljä vuotta on noita GCam modeja käytetty OP 6:sta lähtien, eikä yhtään ylimäräisiä ruplaa ole kilahdellut pankkitilille, joskaan ei eurojakaan ole sieltä luvattomasti kadonnut.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ei ole venäläinen, vaan yksi kehittäjä (olisko just tää BSG) on Ukrainalainen. Siitä oli jotain juttua jossain vaiheessa, guugle varmaan tietää.
Mutta näitä gcam modeja on ollut kauan aikaa ennen venäläisten agressioita. ..

Yksi vaihtoehto on se arnovan modi...Vai oliko se arnova just se ukrainalainen, en muista...itse latasin softat koneelle, ja siirsin luuriin.

Semmoinen huomio vielä, että kun olen päivittänyt op9proon softaa, eli useita A12 päivityksiä ja pari A13 päivitystä, niin ikinä ei ole tarvinnut asentaa uudelleen gcam modia, vaan se on pysynyt mukana kelkassa järjestelmäpäivityksistä huolimatta. Ajattelen että tämäkin puhuu turvallisuuden puolesta.

Sitten se alkuperäinen gcam pixel puhelimissa ottaa myös yhteyttä nettiin ( olisko google lenssin takia tms), mutta jossakin näistä modeista sai senkin verkkoyhteyden deletoitua. Turvallisuuden nimissä.

En jaksa uskoa, että gcamissa olisi joku turvallisuusuhka...

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Maffer kirjoitti: Marras 29, 2022 20 : 16 Ny vitja jarrua toho Gcam touhuun. Se o joku venäläinen porttaus (BSG ainakin) ja sen sitte lataisin luuriin sallimalla ulkopuoliset kikkareet...

Se jäi siihe mun puolesta. Onneksi en alkanut kokeilemaan edes. Olkoot ollut miten hyvät joskus vain, mut tässä maailman tilanteessa en ainakaan itse viitsi lähteä kokeilemaan mitä jekkuja softaan on viritetty sisään. Kyll taitaa mennä nii et jos aion Gcamilla kuvata niin vaihdan sit Pixel 7 Pro.
Missähän se suurempi mörkö luuraa? Sergei Mihailovitš Brin on toinen hakukoneyhtiö Googlen perustajista. Hän perusti Googlen Larry Pagen kanssa vuonna 1998. Brinin tutkimuskohteisiin kuuluvat tietojenkerääminen rakenteettomista lähteistä sekä tiedon hakeminen tekstikokoelmista ja tieteellisen datan joukosta. Syntyi: 21. elokuuta 1973 (ikä 49 vuotta), Moskova, Venäjä - lähde Wikipedia
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No sitten odottamaan milloin Google bannataan markkinoilta. Yksi haara sisälsi tällaista infoa:
https://www.celsoazevedo.com/files/andr ... sg/f/dl81/
...BSG lives in the eastern part of Ukraine and is affected by the Russian invasion. He lives close to frontline and the area was without electricity for a few days. This update contains work made before the war started...
määvaan

Maffer kirjoitti: Marras 29, 2022 21 : 13 No sitten odottamaan milloin Google bannataan markkinoilta. Yksi haara sisälsi tällaista infoa:
https://www.celsoazevedo.com/files/andr ... sg/f/dl81/
...BSG lives in the eastern part of Ukraine and is affected by the Russian invasion. He lives close to frontline and the area was without electricity for a few days. This update contains work made before the war started...
Huomasitko että Sergei Brinin ydinosaamisaluetta olikin juuri tietojenkerääminen rakenteettomista lähteistä sekä tiedon hakeminen tekstikokoelmista ja tieteellisen datan joukosta?
Maffer
Viesti:

Ei ny lähetä vänkäämään Googlesta. Tuskin Androidia käyttäisit itsekään jos noin lähdetään kelaamaan.

Ihmetyttää vain Haavi Auki -meno näissä asennusbileissä.
elmar

Re: Sony to supply Apple with advanced image sensor

Viesti Kirjoittaja elmar »

temama kirjoitti: Marras 29, 2022 18 : 50 Nikkei;

https://asia.nikkei.com/Business/Electr ... ext-iPhone

TOKYO -- Sony Group will supply Apple with its latest state-of-the-art image sensor, Nikkei has learned, with the component expected to feature in the next series of iPhones that go on sale next year.

MUTTA;

Sony Semiconductor Solutions developed the new image sensor, which the group company will manufacture at its Nagasaki plant and begin shipping to Apple and other smartphone makers.

Eli ei tää uus huippukenno jää vain Applen (+käyttäjien) iloksi!
Tos ei oo mitään uutista... Sony on tehnyt jo vuosia lähes kaikkien kännyjen kennot, myös Iphonen.
elmar

Maffer kirjoitti: Marras 29, 2022 20 : 16 ... Se o joku venäläinen porttaus (BSG ainakin) ja sen sitte lataisin luuriin sallimalla ulkopuoliset kikkareet...

Se jäi siihe mun puolesta. Onneksi en alkanut kokeilemaan edes...
Huomasin taannoin vähän samansuuntaista. Mulla on luurissa DDG:n App Tracking Protection, joka seuraa ja estää appien keräämiä ja lähettämiä tietoja. GCamin + laajennusten kautta esim. Yandex (venäjän google) yritti urkkia multa n. 2500 tietoa. DDG esti ne kaikki.

En jäänyt arpomaan asian kanssa, GCam sai lähteä. Mun luurista ei lähetä mitään tietoja Yandexille. Piste.
Maffer
Viesti:

Juu, samaan tyssäsi omakin riemu kun kerätään rahaa yandex.ru lahjoituksilla. En väitä että BSG tai joku muu porttaus olisi jotenkin vihamielinen viritys, mutta omalla kohdalla meni joku jarru pohjaan ny. Löysin aika paljon kommentteja sen puolesta että olisi luotettava ja hyvä, ja saahan niin toki olla kukin samaa mieltä.
elmar

Maffer kirjoitti: Marras 29, 2022 22 : 09 Juu, samaan tyssäsi omakin riemu kun kerätään rahaa yandex.ru lahjoituksilla.
Noin se menee. Yandex rahoittaa appin tekijöitä ja saa siten mukaan koodinpätkän, jolla urkitaan käyttäjien tietoja.

Google tekee aivan samaa. Kaikki android-appit kerää tolkuttomat määrät dataa, jota Google myy lupaa kysymättä ties kenelle. Mut mieluummin Kalifornia kuin Kreml.
määvaan

elmar kirjoitti: Marras 29, 2022 22 : 03
Maffer kirjoitti: Marras 29, 2022 20 : 16 ... Se o joku venäläinen porttaus (BSG ainakin) ja sen sitte lataisin luuriin sallimalla ulkopuoliset kikkareet...

Se jäi siihe mun puolesta. Onneksi en alkanut kokeilemaan edes...
Huomasin taannoin vähän samansuuntaista. Mulla on luurissa DDG:n App Tracking Protection, joka seuraa ja estää appien keräämiä ja lähettämiä tietoja. GCamin + laajennusten kautta esim. Yandex (venäjän google) yritti urkkia multa n. 2500 tietoa. DDG esti ne kaikki.

En jäänyt arpomaan asian kanssa, GCam sai lähteä. Mun luurista ei lähetä mitään tietoja Yandexille. Piste.
No asensin nyt sitten minäkin DuckDuckgo selaimen kännykkään ja vieläpä oletusselaimeksi ja sen seurannanesto-ominaisuudenkin laitoin päälle. Nyt on sitten 192 sovellusta suojattu piilotetuilta seurantalaitteilta ja ainoastaan 8 sovellusta jätin kehotuksesta suojaamatta. Nuo suojaamattomat sovellukset ovatkin sitten kai niitä suurimpia pahiksia, joista täällä lymyää Android Auto, Chrome, Edge, Gmail, Opera Touch, WhatsApp, YouTube ja itse pääpiruna Google Play kauppa. :lol:
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

määvaan kirjoitti: Marras 29, 2022 23 : 01 En jäänyt arpomaan asian kanssa, GCam sai lähteä. Mun luurista ei lähetä mitään tietoja Yandexille. Piste.
No asensin nyt sitten minäkin DuckDuckgo selaimen kännykkään ja vieläpä oletusselaimeksi ja sen seurannanesto-ominaisuudenkin laitoin päälle. Nyt on sitten 192 sovellusta suojattu piilotetuilta seurantalaitteilta ja ainoastaan 8 sovellusta jätin kehotuksesta suojaamatta. Nuo suojaamattomat sovellukset ovatkin sitten kai niitä suurimpia pahiksia, joista täällä lymyää Android Auto, Chrome, Edge, Gmail, Opera Touch, WhatsApp, YouTube ja itse pääpiruna Google Play kauppa. :lol:
[/quote]

Asensin minäkin... Mikä on nyt tilanne? Se on tälläinen:
- 998 seurantayritystä estetty
joista:

- ILTASANOMAT 341 seurantayritystä kahdelta firmalta
- ILTALEHTI, 59 seurantayritystä kahdelta firmalta
- VEIKKAUS, 126 yritystä, yhdeltä firmalta
- TELKKU, 324 seurantayritystä
- VIAPLAY, 102 seurantayritystä

Avasin kaikki kaksi eri GCam modia viimeisen tunnin aikana, otin kuvia niillä, katselin kuvia jne. Ainakaan DDG:n seurantasuojaus ei reagoinut näihin appseihin millään tavalla...

Rehellisesti sanottuna minä en vain kertakaikkiaan usko, että nämä käyttämäni GCam modit olisivat minkäänlainen uhka turvallisuudelleni. Minusta ne ovat lähinnä koodaajien nörttiprojekteja, eivätkä edes kovin laajassa käytössä, vaan pienehkön (valokuvausharrastajien) piirin juttu.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
elmar

aikaarska kirjoitti: Marras 30, 2022 0 : 04 Rehellisesti sanottuna minä en vain kertakaikkiaan usko, että nämä käyttämäni GCam modit olisivat minkäänlainen uhka turvallisuudelleni.
En minäkään usko, enkä sellaista väittänytkään. Mulla oli luurissa kaksi appia, joiden kautta Yandex imuroi tietoja. Poistin molemmat, en niinkään turvallisuuden takia, vaan siksi etten halua olla missään tekemisissä Venäjää hyödyttävien tuotteiden kanssa.

Kiinalaiset luuritkin aiheuttaa funtsimista, vaihtoehtoja ei ole kuin Samsung, Sony ja Iphone. Mut kun nekin ovat täynnä kiinalaisia osia tai jopa tehdään siellä, niin pitää vaan purra hammasta...
määvaan

elmar kirjoitti: Marras 30, 2022 0 : 20
aikaarska kirjoitti: Marras 30, 2022 0 : 04 Rehellisesti sanottuna minä en vain kertakaikkiaan usko, että nämä käyttämäni GCam modit olisivat minkäänlainen uhka turvallisuudelleni.
En minäkään usko, enkä sellaista väittänytkään. Mulla oli luurissa kaksi appia, joiden kautta Yandex imuroi tietoja. Poistin molemmat, en niinkään turvallisuuden takia, vaan siksi etten halua olla missään tekemisissä Venäjää hyödyttävien tuotteiden kanssa.

Kiinalaiset luuritkin aiheuttaa funtsimista. Vaihtoehtoja ei ole kuin Samsung, Sony ja Iphone, jotka nekin ovat täynnä kiinalaisia osia tai jopa tehdään siellä, niin aivan sama...
Uutisista luin että Yandex on poistumassa Venäjältä. Kännyköistä Asus on taiwanilainen, joten kelpaako?
elmar

määvaan kirjoitti: Marras 30, 2022 0 : 24 Uutisista luin että Yandex on poistumassa Venäjältä.
Venäläinen firma "poistuu" venäjältä. Just. :D
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Käärin juuri itseni, siviili-iPhonen ja työ-iPhonen folioon, mutta fuuuck, en pääse liikkumaan ja lähtemään töihin, mikä avuksi :roll: :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Maffer kirjoitti: Marras 27, 2022 19 : 20
Onko puuhapetellä X12U RAW-kuvauskokemuksia?
Ei oo mitään vertailukelpoisia kokeiluja vielä.

Tuosta X12U 4G kuuluvuudesta. Ainakin DNA 4G toimii Oulun alueella ja vähän syrjemmässäkin Koillismaalla hyvin. En oo huomannu mitään erikoista. Joskus satunnaisesti autolla liikkeellä ollessa on nettiyhteys katkennut ihan hetkeksi. En tiedä onko joku katvealue tms. Mutta ei mitenkään niin usein että häiritsisi ja kyseessä muutamien sekuntien katkos. Kerran lentokentän läheisyydessä meni niin totaalisesti yhteydet että ei toiminut puhelutkaan.
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
määvaan

elmar kirjoitti: Marras 30, 2022 0 : 20 Kiinalaiset luuritkin aiheuttaa funtsimista, vaihtoehtoja ei ole kuin Samsung, Sony ja Iphone. Mut kun nekin ovat täynnä kiinalaisia osia tai jopa tehdään siellä, niin pitää vaan purra hammasta...
No jos tuolle linjalle täytyy lähteä, niin eipä noista edellä mainituista ei kiinalaisista androidluureista ole oikein kuvauskäyttöön kelpoista vimpainta, kun Samsungin käyttöjärjestelmä on tunnettu bloatware eikä Exynos ytimellä varustettuihin luureihin saa kunnolla edes parempaa ja kevyempää Custom ROMia laitettua Exynosin alustalle rakennetun käyttiksen tilalle. Sony ei taas oikein häikäise kameroissaan mitä tiedossa oleviin testeihin tulee ja sen Experia Pro sarja tuppaa maksamaan jo iPhonejakin enemmän, mutta joihinkin Soneihin kyllä löytyy Custom Romeja kun alkuperäisen tuki loppuu. Lisäksi sekä Samsungin että Sonyn hinta/laatu suhde eivät kyllä häikäise. Joten jäljelle jää 600 euron hintaluokasta taiwanilainen ASUS Zenfone 9, jossa on sentään sama pääkamera kuin Oppo Find X5 Pro:ssa, joka ainakin DxOMarkissa pärjäsi erinomaisesti. Tuossa ASUS Zenfone 9:ssä ei kyllä ole teleobjektiivia, mutta kaikkea ei voi saada. Se siinä kuitenkin vielä on plussaa, että ASUKseen saa asennettua kahdeksannen tuotesukupolven GCam modin eli GCam_8.1.101_Wichaya_V1.6.apk:n sekä siihen löytyy vielä mallikohtaiset asetukset Wichaya8.1-ZF9-V4-081257.xml. Wichaya itse on thaimaalainen koodari.
Maffer
Viesti:

@puuhapete

Jeps, ihan tällä kaikkien kuuluvuusnormien mukaisellakin oneplussalla menee syrjäseudulla yhteydet katki totaalisesti. Eiköhän 4G toimi aivan kuten 11U:lla ja jossain speksilistassa on nyt käpy.

12U:n RAWit olivat dpreviewin esittelyssä ihan next level vrt. Sonin "Pro" 1 -rutku.

--

Toho Yandex-hommaan sitten tarkennus. BSG-modissa on Celson sivulla siis linkki että lahjoita tästä rahaa ja sitten Yandex.ru linkki. Ilmna ad-blokkeria sivulla pyöri eilen kaksi venäläistä banneria. Siihen malliin.

Ylipäätänsä kummallista että ladataan ykkösluuriin epämääräisiä APK-paketteja tuosta noin vaan vaikka siellä on puolet elämästä Google-tilin takana tallessa. Tämä tässä kuviossa häiritsee. Miksei nämä modit ole virallisessa jakelussa Play-kaupassa? Ihan opensource-lähtöisesti niitä on rakennettu, mutta onko modauksessa nyt joku lisenssiristiriita? Play-kaupassa on kuitenkin tuhansittain aivan turhia sovelluksia vs. gcam.
määvaan

Maffer kirjoitti: Marras 30, 2022 9 : 58 @puuhapete

Jeps, ihan tällä kaikkien kuuluvuusnormien mukaisellakin oneplussalla menee syrjäseudulla yhteydet katki totaalisesti. Eiköhän 4G toimi aivan kuten 11U:lla ja jossain speksilistassa on nyt käpy.
Minulla kotona soittaminen OnePlussilla oli ovi- ja ikkunaremontin jälkeen arpapeliä kun vastapuoli ei kuullut minua välillä lainkaan. Pitkällisen arvonnan jälkeen DNA:n operaattorituesta sanottiin että minun täytyy ottaa SIM-kortin asetuksista VoLTE- ja Wi-FI-puhelut pois päältä, koska olimme asennuttaneet talon ikkunoiksi lämpöeristyslasit ja ulko-ovikin oli erityisen lämpöeristettyä mallia. Noiden asetusten jälkeen kuuluvuus palasikin ovi- ja ikkunaremonttia edeltävälle tasolle.
Vastaa Viestiin