D70S ja kenno vinossa?
-
- Viesti:
D70S ja kenno vinossa?
Onko tuo yleistä näissä malleissa? Epäilen nimittäin, että omassa laitteessani tuo hieman vinossa olisi. Vai olisiko tuo vain harhaa, testikuvia otettu kamera vinossa.
Mikä olisi paras järjestely tuon vinouden tarkistamiseen?
Takuuseen tuo suoristus mennee, vaikka ei siitä mainittavaa haittaa taida, ainakaan minulle, ollakaan. Mutta olisihan se kiva jos kallis laite olisi täysin kunnossa.
Takuuseen tuo suoristus mennee, vaikka ei siitä mainittavaa haittaa taida, ainakaan minulle, ollakaan. Mutta olisihan se kiva jos kallis laite olisi täysin kunnossa.
-
Re: D70S ja kenno vinossa?
Onko horisontti vinossa vai kuvan toinen reuna epäterävä ?juanito kirjoitti:Onko tuo yleistä näissä malleissa? Epäilen nimittäin, että omassa laitteessani tuo hieman vinossa olisi. Vai olisiko tuo vain harhaa, testikuvia otettu kamera vinossa.
Jos epäilet horisontaalista vinoutta, niin kuvaa jalustalta ruutupaperia, jonka asetat niin, että ruuturivit ovat jokaiselta reunaltaan etsimen reunojen mukaisesti. Kuvankin tulisi sitten olla.
Jos kuvan toinen reuna on epäterävä, niin ota edellä mainittu kuva täydellä aukolla, niin saat tuon todennettua. Vika voi tosin olla objektiivissa tai sitten kennon asennuksessa.
..aku
-
- Viesti:
-
Gridi päälle!
Moi!
suosittelen ehdottomasti pitämään etsimessä ruudukkoa aina päällä. Näkee heti onko horisontti suorassa vai ei.
En nyt muista mikä custom setting tuo oli D70:ssä.
--
suosittelen ehdottomasti pitämään etsimessä ruudukkoa aina päällä. Näkee heti onko horisontti suorassa vai ei.
En nyt muista mikä custom setting tuo oli D70:ssä.
--
-