RIP Järjestelmäkamera
-
Re: RIP Järjestelmäkamera
Huomaatteko miten tämä ketju on hiekkalaatikkoleikkien kärkipäätä? 80 viestiä, mutta lukukertoja vain pari tuhatta :-D Tää ei oikeasti kiinnosta ketään :-)
-
- Viesti:
Miksi sitten kommentoit siihen? Ketä ketjun pitäisi kiinnostaa jos ei foorumin jäseniä joilla on laukut romua pullollaan? Tuskin kukaan ekaa järkkäriä ostava ketjua avaisi kun on jostain säänyt päähänsä sijoittaa rahat kameraan. Ei siinä kohtaan kiinnosta mikään tuomiopäivän kirjoittelu vaan se kamera on saatava.
-
En puhunutkaan itsestäni. Itsekin olen joo tällä laatikolla.
Ei silti syvällisesti kiinnosta, koska kameralaukussani ei ole romuja, vaikkakin Nikoneja.
Ei silti syvällisesti kiinnosta, koska kameralaukussani ei ole romuja, vaikkakin Nikoneja.
-
Tämä ketjuhan on aiheeltaan mitä täydellisin kamerafoorumille. Tulee useita eri näkökulmia itse aiheeseen. Useammat saisi osallistua keskusteluun.
Ja oikeasti lähes kaikki kuvani saisin otettua myös alta tonnin 10x superzoomilla. Nuo kalliit ja paremmin piirtävät objektiivit houkuttelee jotain hifistiä minussa ja ehkä siksi niitä on tullut hankittua ja tulen myös tulevaisuudessa hankkimaan. Puhelimella kuvaus ei kiinnosta ja siksi toivoisin, että edes muutama kamerafirma olisi hengissä vielä parinkymmenen vuoden päästä.
Mulla on käynyt just näin 😊. Uuden rungon hankkimisen jälkeen vanhoilla objektiiveilla otetut kuvat ei näyttäneet enää yhtä hyviltä, kun yhdellä uudella. Olin varautunut päivittämään objektiivit tulevina vuosina, mutta päivitystahti lipsahti kolminkertaiseksi ensimmäisen vuoden aikana.jmra kirjoitti: ↑Kesä 23, 2021 16 : 22Joo ja sitten käy niin että objektiivin piirtotarkkuus ylittää kennon pikselitiheyden, jolloin pitää ostaa seuraava
uusi pro runko ettei objektiivin piirto mene hukkaan. Sen jälkeen pikseleitä on taas enemmän ja kuin
objektiivissa piirtoa eli objektiivi pitää päivittää uuteen malliin, jonka piirto ylittää taas pikselimäärän jne.
Kierre on valmis eikä koskaan ole hyvin.
Ja oikeasti lähes kaikki kuvani saisin otettua myös alta tonnin 10x superzoomilla. Nuo kalliit ja paremmin piirtävät objektiivit houkuttelee jotain hifistiä minussa ja ehkä siksi niitä on tullut hankittua ja tulen myös tulevaisuudessa hankkimaan. Puhelimella kuvaus ei kiinnosta ja siksi toivoisin, että edes muutama kamerafirma olisi hengissä vielä parinkymmenen vuoden päästä.
-
Viimeksi kun halusin testata osaanko keksiä toimivia ideoita ja kuvakulmia 12-14mm putkelle. Käytin puoli vuotta ja myin 15 euron tappiolla. 2,5e/kk vuokra. Ei sillä hintaa kannata mitään tuhnu plingplongeja ostaa. Vaikka ei itsellä kyl ole edes pro-runkoakaan.