Capture One. En osaa.

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Yrjösakari

Capture One. En osaa.

Viesti Kirjoittaja Yrjösakari »

Olen ottanut Capture Onen koekäyttöön. Tässä minulla ongelma.

Olettakaamme, että muistikortilla on noin 500 raw-kuvaa, vaikkapa 20 ei aiheesta, kussakin aiheessa ennalta arvaamaton määrä kuvia.

Haluan jakaa tämän yhden kortillisen sisällön vaikkapa 20 eri kansioksi.

Kun importoin kuvat C1:een, näen, kunkin kohteen valokuvat. Miten jaan muistikortillisen eri kansioiksi?

C1 tarjoaa mahdollisuuden käsitellä aineiston albumeina, sessioina ja projekteina. Mielestäni hallitsen kuvamäärän focus stacking-tarkoituksessa parhaiten, kun kunkin sarjan kuvat ovet kansioina levyllä.

Miten saisin tämän toiveen onnistumaan? Osaan tehdä vastaavan hankkeen sekä Lightroomilla että On1, en keksi, miten temppu tehdään sisänsä etevällä C1:llä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
AriL67

Re: Capture One. En osaa.

Viesti Kirjoittaja AriL67 »

Itse en tätä ominaisuutta käytä, mutta auttaisikohan tuo "user collection"? Sellaisen saa tehtyä myös esim valitsemalla halutut kuvat => klikkaamalla hiiren oikealla => create albums from... selection. Ja sitten vaan nimetään ja kansio näkyy vasemmalla hakemistopuussa user collections alla.

https://support.captureone.com/hc/en-us ... -Catalogs-
saloma-3

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Minusta tuntuu, että paras tapa tuoda kansiot erillisellä ohjelmalla vaikka Macin mukana tulevalla kuvantuojalla, tai finderilla, kovalevylle ja importoida ne sieltä C1:n. Jossain vaiheessa ne täytyy jakaa alakansioihin, ellei sitten onnistu jo kamerassa. "Fast raw viewer" tai "Photo mechanic" ovat kehuttuja raakakuvien seulomiseen tuonnin yhteydessä.

Pysyy paremmin kartalla ainakin meikäläinen. Tämä on nyt vain oma käytäntöni. Onnistuu se varmaan jotenkin suoraan Capturellakin.
Yrjösakari

Viesti Kirjoittaja Yrjösakari »

Kiitos molemmille vastauksistanne. Käytin tätä user collectionia, toimii mutta pinoamisen kannalta pinokohtaiset folderit tuntuvat paremmilta. Ainakin hallitsen tietojoukon paremmin. Seuraavaksi kokeilen apuohjelmia, näyttäisivät tuovan avun aika halvalla
Vastaa Viestiin