D700 qual ja iso nappi

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
jperala
Viesti:

D700 qual ja iso nappi

Viesti Kirjoittaja jperala »

Mistähän mahtaa johtua otsikon nappien toimimattomuus wb nappi kylläkin toimii, ongelma ei sinänsä haittaa kun ei noita käytä muutenkaan. Kameralla kuvattu 32k joten ei pitäisi sen puolesta olla ongelmaa.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
AnHa
Viesti:

Re: D700 qual ja iso nappi

Viesti Kirjoittaja AnHa »

9 vuotta sitten lopetettiin valmistus. Kamera on rikki. Ei ne ole ikuisia, eikä kuvamäärä kerro mitään, missä ja miten kameraa on käytetty.
jperala
Viesti:

AnHa kirjoitti: Maalis 05, 2021 19 : 18 9 vuotta sitten lopetettiin valmistus. Kamera on rikki. Ei ne ole ikuisia, eikä kuvamäärä kerro mitään, missä ja miten kameraa on käytetty.
Nyt ole paljon viisaampi, kiitos. Kamerassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, nuo kaksi nappia voi olla rikki, ovat varmaan ne vähiten käytetyt napit kamerassa.
AnHa
Viesti:

jperala kirjoitti: Maalis 05, 2021 19 : 21
AnHa kirjoitti: Maalis 05, 2021 19 : 18 9 vuotta sitten lopetettiin valmistus. Kamera on rikki. Ei ne ole ikuisia, eikä kuvamäärä kerro mitään, missä ja miten kameraa on käytetty.
Nyt ole paljon viisaampi, kiitos. Kamerassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, nuo kaksi nappia voi olla rikki, ovat varmaan ne vähiten käytetyt napit kamerassa.
Ooh valaistuin. Minulle on D700, johon ei tule virtoja, kun akun laittaa akkupesään. Se toimii, kun kameraan liittää akkukahvan, jossa on akku.

Kamera ei siis olekaan rikki, se ei vain toimi ilman akkukahvaa!

EDIT: Vie se huoltoon. Tn. ainoa tapa ratkaista ongelma. Vanhaa elektroniikkaa, kosketushäiriö tms. Eli rikki.
jperala
Viesti:

Korona aika joka on ollut varmasti raskas kaikille, aiheuttaa ihmisillä oireiluja ja kyvyttömyyttä kontrolloida omaa käytöstään esim. somessa tai asioidessa valtion virastoissa. Arvosta tällaista hieman sarkastista ja agressiivista lähestymistapaa kysymykseeni ja kiitän ajasta ja vaivasta jonka kyseinen henkilö uhrasi kirjoittaessaan asialliset ja selkeät kuvauksen kamerani ongelmasta "se on rikki" ja hyvänä vertailuna kertoi oman kameran ongelmista ketjussa.

Kiitos vielä.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Huolto veloittaa tunnin pari pelkästä vian selvittämisestä ja vaatii tietenkin, että kamera on heidän tutkittavana. Emme me pysty sanomaan telepaattisesti miksi sinun kamerasi joku nappi ei toimi? Se kytkin voi olla likaantunut, vioittunut tai joku juotos tai liitos kytkimen ja prosessorin välillä prakaa.

Tuo voi olla vähän epätoivoinen korjattava, jos sinulla ei ole ollenkaan kokemusta tuollaisista. Kamerat ovat tiiviitä pakkauksia täynnä muovikiinnikkeitä, jotka hajoavat jos ne avaa huolimattomasti. Nappiin voi suihkutella kontaktisprayta ja tsekata juotokset suuurennuslasilla, tosin huono juotos ei aina näy. Ja sitten toivot, että saat sen taas kasaan niin että kaikki kamat mahtuvat sisään ja kuori ei repsota pahasti. Jos se toimimattomuus ei haittaa käyttöä, on parempi antaa olla.
Hannu
jperala
Viesti:

hkoskenv kirjoitti: Maalis 05, 2021 20 : 39 Huolto veloittaa tunnin pari pelkästä vian selvittämisestä ja vaatii tietenkin, että kamera on heidän tutkittavana. Emme me pysty sanomaan telepaattisesti miksi sinun kamerasi joku nappi ei toimi? Se kytkin voi olla likaantunut, vioittunut tai joku juotos tai liitos kytkimen ja prosessorin välillä prakaa.

Tuo voi olla vähän epätoivoinen korjattava, jos sinulla ei ole ollenkaan kokemusta tuollaisista. Kamerat ovat tiiviitä pakkauksia täynnä muovikiinnikkeitä, jotka hajoavat jos ne avaa huolimattomasti. Nappiin voi suihkutella kontaktisprayta ja tsekata juotokset suuurennuslasilla, tosin huono juotos ei aina näy. Ja sitten toivot, että saat sen taas kasaan niin että kaikki kamat mahtuvat sisään ja kuori ei repsota pahasti. Jos se toimimattomuus ei haittaa käyttöä, on parempi antaa olla.
Näin vähän ajattelin, kävi mielessä että jollain voi olla syvällisempää tietoa vian luonteesta mutta ehkä kysymyksen asettelu jäi puolitiehen jolloin vastauksetkin korreloivat siihen. Huoltoon en ole viemässä tuon ongelman takia koska, kuten sanoin napeille ei tarvetta, mutta utelias kun olen.
AnHa
Viesti:

jperala kirjoitti: Maalis 05, 2021 20 : 06 Korona aika joka on ollut varmasti raskas kaikille, aiheuttaa ihmisillä oireiluja ja kyvyttömyyttä kontrolloida omaa käytöstään esim. somessa tai asioidessa valtion virastoissa. Arvosta tällaista hieman sarkastista ja agressiivista lähestymistapaa kysymykseeni ja kiitän ajasta ja vaivasta jonka kyseinen henkilö uhrasi kirjoittaessaan asialliset ja selkeät kuvauksen kamerani ongelmasta "se on rikki" ja hyvänä vertailuna kertoi oman kameran ongelmista ketjussa.

Kiitos vielä.
Ei kestä kiittää.

Kommenttisi yllä on klassinen argumentointivirhe, jossa keskustelu käännetään keskustelijaan.
jperala
Viesti:

AnHa kirjoitti: Maalis 05, 2021 21 : 35
jperala kirjoitti: Maalis 05, 2021 20 : 06 Korona aika joka on ollut varmasti raskas kaikille, aiheuttaa ihmisillä oireiluja ja kyvyttömyyttä kontrolloida omaa käytöstään esim. somessa tai asioidessa valtion virastoissa. Arvosta tällaista hieman sarkastista ja agressiivista lähestymistapaa kysymykseeni ja kiitän ajasta ja vaivasta jonka kyseinen henkilö uhrasi kirjoittaessaan asialliset ja selkeät kuvauksen kamerani ongelmasta "se on rikki" ja hyvänä vertailuna kertoi oman kameran ongelmista ketjussa.

Kiitos vielä.
Ei kestä kiittää.

Kommenttisi yllä on klassinen argumentointivirhe, jossa keskustelu käännetään keskustelijaan.
Ei ollut virhe, täysin tietoinen valinta. Mutta sovitaan että olen hävinnyt väittelyn ja jatketaan elämää omien juttujen parissa.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Jaa-a, en kyllä tiedä, miksi ovat jumissa.

Tällainen kiertotie löytyi ainakin isolle:

1
In Menu, you have to put "ISO sensitivity" in the top.

In the Custom Setting Menu, under f, you have to assign either f5 FUNC. button or f6 preview button to "Access top item in My Menu". I've used the preview.

So when I press the preview button I get the “ISO sensitivity settings” on the LCD display and with the up or down key on the multi selector I can move the wanted ISO and press the center button and the ISO is changed. After some use one can do it by looking in the view finder. In the viewfinder you see the current ISO, and by pressing the Preview and press the up/down the wanted steps and the center button and the new ISO is shown in the view finder, usually I only change ISO a few steps.
jperala
Viesti:

Hel_NiS kirjoitti: Maalis 06, 2021 3 : 27 Jaa-a, en kyllä tiedä, miksi ovat jumissa.

Tällainen kiertotie löytyi ainakin isolle:

1
In Menu, you have to put "ISO sensitivity" in the top.

In the Custom Setting Menu, under f, you have to assign either f5 FUNC. button or f6 preview button to "Access top item in My Menu". I've used the preview.

So when I press the preview button I get the “ISO sensitivity settings” on the LCD display and with the up or down key on the multi selector I can move the wanted ISO and press the center button and the ISO is changed. After some use one can do it by looking in the view finder. In the viewfinder you see the current ISO, and by pressing the Preview and press the up/down the wanted steps and the center button and the new ISO is shown in the view finder, usually I only change ISO a few steps.
Kiitos tästä, tuli laitettua esikatselun alle.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Hyvä jos auttoi.

Mitäs muuten kuuluu :)
Ei ole näkynyt pitkään aikaan.
jperala
Viesti:

Hel_NiS kirjoitti: Maalis 06, 2021 11 : 18 Hyvä jos auttoi.

Mitäs muuten kuuluu :)
Ei ole näkynyt pitkään aikaan.
Leikin vanhojen romujen kanssa meren rannalla ja käyn välillä kiukuttelemassa somessa :) Tuo D700 tuli juuri taloon, nappi ongelma oli jo tiedossa kun myyjä oli rehti sälli ja ilmoitti siitä heti, sitten kun motivaatiota riittää niin kone huoltoon, pitäisi tuo 80-200 2.8 nikkori käyttää huollossa myös, turhan isoja roskia alkaa olemaan lasipinnoilla.

Täällä käyn välillä lähinnä lueskelemassa muutamia kertoja viikossa ja harvakseltaan tyhmiä kysymyksiä heittelen.
Vastaa Viestiin