nestetäytteinen objektiivi (lomo)

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
aikaarska

nestetäytteinen objektiivi (lomo)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Okei, tämä "uutinen " ei ehkä kuulu tähän osastoon, tai edes digicamera.netin sivustolle (koska filmi), mutta minua tässä vähän kiinnosti tuon objektiivin osalta, eli miten lomo-taidetta tehdään nestetäytteisellä objektiivilla...Menkööt vaikka perjantain kevennyksenä ;-)

https://www.dpreview.com/news/091537433 ... illed-lens" onclick="window.open(this.href);return false;

https://shop.lomography.com/en/cameras/lomomod" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitäs porukka sanoo tästä?!

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Re: nestetäytteinen objektiivi (lomo)

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

No joooo.....

Huomioden sen miten epidemia on kaatanut jengiä ympäriämpäri maailman hospitaalien punkkiin tiputukseen jne on sen takia aivan ymmärrettävää että kalustokin joutunut tiputus-/nestehoitoon....

Toisaalta taas vakava sairauskin saadaan nyt vaikka vaaleanpunaisina kuvina maailmalle?

eedit.

Ne koskeen pudottamani ja sisältä vetiset Canonin ällät olis ollu ehkäpä uuden kuvamuodin alku?
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Kun nyt yrittää miettiä positiivisesti, varmaan lapset saisivat tuollaisesta riemua. Minun kuvaus on niin tylsämielistä insinööripuurtamista, että en lämpene.
Hannu
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

hkoskenv kirjoitti:Kun nyt yrittää miettiä positiivisesti, varmaan lapset saisivat tuollaisesta riemua. Minun kuvaus on niin tylsämielistä insinööripuurtamista, että en lämpene.
Ota ja tiputa ittes joskus pienpalkkasen ruohonjuuriduunarin saappaisiin ni saatat kokea jotain TAIVAALLISTA jopa moisesta paketista. :D
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

©pjm kirjoitti:
hkoskenv kirjoitti:Kun nyt yrittää miettiä positiivisesti, varmaan lapset saisivat tuollaisesta riemua. Minun kuvaus on niin tylsämielistä insinööripuurtamista, että en lämpene.
Ota ja tiputa ittes joskus pienpalkkasen ruohonjuuriduunarin saappaisiin ni saatat kokea jotain TAIVAALLISTA jopa moisesta paketista. :D

Varmaan tuollaisesta nauttiminen on enemmän luonnekysymys kuin varallisuuskysymys. Jos tykkää jonkinlaisesta taiteellisesta hassuttelusta, niin keksinee käyttöä tuollaiselle mutta jos on taiteelliselta tasoltaan ameeban luokkaa mutta tykkää laskea fotoneja, ei keksi. Jos ei minulla raha riitä kameraan, niin ostan fotodiodin ja mittailen sillä. Se on yhden pikselin kamera, jossa ei ole takuulla taiteellisia suttusuodattimia ja kuvanpaskomisalgoritmeja, kun lyö analogisen yleismittarin kiinni.
Hannu
Raffwal

Viesti Kirjoittaja Raffwal »

Ajattelin ensin, että tämä on vastaava systeemi mitä on joskus käytetty silmälaseissa. Niissä on saatu muotoa säätämällä erilaisia vahvuuksia. Sellainen yhden linssin tekniikka kameraan olisi hieno!

https://www.wired.com/2010/07/fluid-fil ... e-glasses/
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Luuris näyttää lomolle mallia. Kyllä paremmat tuhnut lähtee sulatejuustolla.

Kuva
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

hkoskenv kirjoitti:Jos ei minulla raha riitä kameraan, niin ostan fotodiodin ja mittailen sillä. Se on yhden pikselin kamera, jossa ei ole takuulla taiteellisia suttusuodattimia ja kuvanpaskomisalgoritmeja, kun lyö analogisen yleismittarin kiinni.
Jos rahat riittäisivät useampaan rivilliseen ... sanotaan 100 x 100, niin käytössäsi olisi kunnon diskreeteistä komponenteista kasattu kamerakenno. Eteensä se vaatii joko neulanreikä- tai suhteellisen laajan piirtoympyrän omaavan objektiivin. Niin tai nestetäytteisen, joka on itse muotoiltu plastiikkapussista.

Kuvan luku analogisella mittarilla diodi diodilta ja ruutupaperille tehdyin muistiinpanoin.

Kameraharrastusta perusasioiden äärellä!
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Huomenua kullanmurut!

Kuulemma virtsalla täytetty objektiivi antaa hienostuneen kellertävää vintage noire tyyppistä kuvaa.

Kuva

Hohhoijaa, olihan niin rankka yö, että kyllä ny pissattaa paljon ja huikasen joka tavalla. huuHAA! öööö..
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ajatteles asiaa siltä kantilta et Biden varmaan unohtaa koko Huawei eston, etkä saa tulevaisuudessa enää kunnon luuria mistään.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Eiköhän Huaweiwei muistuta piideniä!

On muuten ollut aavan helevetin hyvä PRÖ luuri tää Huahein P20Prö !! Oiikeassa olit maffers, täytyy tunnustaa.
Paras kameralurri mitä mulla on ollut.

Toivottavasti Biideni purkais sen urpon guugle homman ja huawei sais taas käyttikset luureihin.

Olen muutenkin sitä mieltä, että paras tapa kontrolloida esim mahdollisia vakoilujuttuja, on tarjota ns vihollisen leiristä se alusta! Eikö??
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin