timoalanko kirjoitti:
Mä oon just sellanen, joka tykkää vetää hatun päähän, kuulokkeet korville, kamera hihnalla käteen ja sit kävelylle. Mieluusti johonkin uuteen suuntaan.
Mä taas yritän väistellä autolla (kännykkä)kuvaajia, jotka hortoilee kuulokkeet korvilla ja hattu liian syvällä, ettei ne lähtis tosta keulalta mihinkään "uuteen suuntaan"... ;)
timoalanko kirjoitti: hankin rungon lisäksi ~24-70mm (toivottavasti f/2.8), yhen paremman primen, ja sit jos rahaa jää tarpeeksi niin vielä jonkun telezoomin, tyyliin 70-200mm..
Mitä aiot/haluat kuvata?
Tulee olee aika monenlaista kuvausta. Prime tulee lähinnä tuotekuvauksia varten, mutta sit vähän tuotteen koosta riippuen käytän myös tota 24-70mm:stä siihen. Sen lisäksi tuun tekemään yrityksille muutakin kuvausta (tapahtumia, yritysympäristöä ym). Kaupunkikuvausta omaksi iloksi. Pidempääkin teleä oon kaupunkikuvauksessa käyttäny. Tungen ehkä jalkani myös takaisin tonne urheilumaailmaan, joten sielläkin jotain jossain kohtaa. Eli aika monenlaista. Ensisijaisesti tosiaan erilaisia tuotekuvuaksia ja kaupunkikuvausta. Muu on extraa.
timoalanko kirjoitti:
Mä oon just sellanen, joka tykkää vetää hatun päähän, kuulokkeet korville, kamera hihnalla käteen ja sit kävelylle. Mieluusti johonkin uuteen suuntaan.
Mä taas yritän väistellä autolla (kännykkä)kuvaajia, jotka hortoilee kuulokkeet korvilla ja hattu liian syvällä, ettei ne lähtis tosta keulalta mihinkään "uuteen suuntaan"... ;)
Toi on kyllä ongelma. Itekin kävelen usein kuulokkeet korvilla ja kännykkä kädessä. Koskaan en kyllä autotielle. En oo itsemurha-altis. Mut en ihmettelis, jos johonkin suihkulähteeseen kompuroisin vielä joku päivä.
timoalanko kirjoitti:
Toi on kyllä ongelma. Itekin kävelen usein kuulokkeet korvilla ja kännykkä kädessä. Koskaan en kyllä autotielle. En oo itsemurha-altis. Mut en ihmettelis, jos johonkin suihkulähteeseen kompuroisin vielä joku päivä.