Pieni Keravasarja
-
Re: Pieni Keravasarja
Vakavasti pitää ottaa kun R-kioskista oli maininta.
Wikipedia sanoo näin:
"R-kioskiketjun historia alkaa vuodesta 1910, jolloin Kustannusosakeyhtiö Otava, Sanoma Osakeyhtiö (nyk. Sanoma Media Finland), Uuden Suomettaren Oy, Hufvudstadsbladet Ab sekä eräät muut yhtiöt perustivat Rautatiekirjakauppa Osakeyhtiön. Sen tarkoitus oli myydä sanomalehtiä sekä kirjallisuutta rautatieasemilla."
Joten ei se niin väärän rakennuksen seinällä ole. ;)
Wikipedia sanoo näin:
"R-kioskiketjun historia alkaa vuodesta 1910, jolloin Kustannusosakeyhtiö Otava, Sanoma Osakeyhtiö (nyk. Sanoma Media Finland), Uuden Suomettaren Oy, Hufvudstadsbladet Ab sekä eräät muut yhtiöt perustivat Rautatiekirjakauppa Osakeyhtiön. Sen tarkoitus oli myydä sanomalehtiä sekä kirjallisuutta rautatieasemilla."
-
Eihän se väärän rakennuksen seinällä olekaan. Mitään en mussuttaisi jos logo olisi samalta ajalta kuin pytinkikin. Nysse on kuin roska silmässä, mutta keravalainen kestää tämänkin kivun.©pjm kirjoitti:Vakavasti pitää ottaa kun R-kioskista oli maininta.
-
Hyvä kuvasarja ja hauskat jutut! On olemassa myös elämässään menestyneitä Keravalaisia, nimittäin niitä jotka ovat päässeet muuttamaan Helsinkiin... :)
-
Totta töriset. Omalla kohdalla on mennyt juuri päinvastoin, Helsingistä Keravalle. Koska pohjalle pääsy vaatii jatkuvaa ponnistelua, niin kai se on kohta muutettava Mäntsälään.Arza22 kirjoitti:Hyvä kuvasarja ja hauskat jutut! On olemassa myös elämässään menestyneitä Keravalaisia, nimittäin niitä jotka ovat päässeet muuttamaan Helsinkiin... :)
-
PHy kirjoitti:Eihän se väärän rakennuksen seinällä olekaan. Mitään en mussuttaisi jos logo olisi samalta ajalta kuin pytinkikin. Nysse on kuin roska silmässä, mutta keravalainen kestää tämänkin kivun.©pjm kirjoitti:Vakavasti pitää ottaa kun R-kioskista oli maininta.
No tottahan tuo kyllä on, sorry. Mut toisaalta eipä taida asemalla päivittäin höyryveturititkaan pysähdellä....
-
Hyppää Mätsälän yli ja muuta Hennaan, siellä saattaa kohta olla jopa kerrostalo. :DPHy kirjoitti:se on kohta muutettava Mäntsälään.
-
Juu, ei. Yksi siellä on pysäköitynä pysyvänpuoleisesti.©pjm kirjoitti: No tottahan tuo kyllä on, sorry. Mut toisaalta eipä taida asemalla päivittäin höyryveturititkaan pysähdellä....
http://vaunut.org/kuva/33854
Kesäisin ne muutaman kerran höyryveturilla vetelee junaa, hienoja vehkeitähän nuo.
Ensin löi tyhjää tuon Hennan kanssa, mutta sehän on se "puutarhakaupunki" Mäntsälän pohjoispuolella. Viime kesänä siellä ei ollut kuin kyltti jossa oli tuo slogan.
-
Jaa, mutta minähän olen Keravan kunniakansalainen :)
T. Rane (on kingi)
T. Rane (on kingi)
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Jaa...Melko tylyä Kerava sarjaa. En oikein ymmärrä tätä yleistä Keravan dissaamista, mutta luulen trendin kääntyvän pikkuhiljaa Keravan hyväksi ;-) Tyyliin kaikki julkisuus on hyvästä.
Itse olen asunut Keravalla pienen ikäni, ja välillä Helsingissä useita vuosia ja nykyään - niin, olen tavallaan kaksoiskansalainen Keravan ja Helsingin välillä.
Hyviä kuvia Pekalta kuitenkin. Tykkään kyllä. Mutta sen verran sain tästä wirtaskaa, että taidan vetäistä talven aikana Keravasta positiivisemman sarjan. Näin ankean talven keskellä se voi olla yllättävän helppoa :-) ...
(miksi et muuten laittanut tätä galleria-osastoon?)
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Huumori on hankala laji, ei se koskaan kaikkia miellytä. Olen asunut kervoossa vuodesta 2001 ja viihtynyt vallan mainiosti, muutamin poikkeuksin. Mut jos samoilla kulmilla ollaan, niin tehdäänpä Keravasarjaa lisää, samoista paikoista molemmat, omin näkemyksin tietysti. Projektin päättäjäisiksi nautimme pullakaffeet leipomon paarissa. Vai mitä olet mieltä?aikaarska kirjoitti:Mutta sen verran sain tästä wirtaskaa, että taidan vetäistä talven aikana Keravasta positiivisemman sarjan. Näin ankean talven keskellä se voi olla yllättävän helppoa :-) ...
(miksi et muuten laittanut tätä galleria-osastoon?)
Galleria-osastoon en tätä laittanut koska se on käsittääkseni tarkoitetu nimenomaan kuville. Kun ei omista otoksista ole mitään kovin korkeita käsityksiä, niin arvelin tämän olevan sopivampi osasto. Tekstejä kyllä puppugeneraattorista tulee yleisön pyynnöistä huolimatta.
-
Joo, toki ymmärsin Keravahuumorin minäkin. Ja kuten edellä kirjoitin, yleisessä tasolla tämä älytön keravadissaus alkaa jo kääntymään itseään vastaan. Kun Keravasta puhuu jo ihmiset jotka varmaan eivät ole edes käyneet siellä, huristelleet vaan reippaasti motarilla liittymän ohi ;-)
Keravaa voisi ryhtyä markkinoimaan uutena "stadin kallio" kaupunginosana. Karu paikka josta syntyy paljon luovuutta. Onhan se legendaarinen metalliyhtye Stonekin lähtöisin Keravalta. Stone-Kallio, katso yhtäläisyys syntyi heti!
Sellaista, täytyy katsoa miten innostuisi valokuvaamaan Keravaa ja keravalaisia. Olisi mukava haaste.
Olen muuten etsinyt vanhoja valokuvia Keravasta. Aika laihoin tuloksin. FB:ssä pyörii aktiivinen "järvenpään historiaa kuvina ja tarinoina" ryhmä. Harmi, ettei Keravasta ole syntynyt vastaavaa. Onhan Keravallakin pitkä ja mielenkiintoinen historia. Esimerkiksi olen etsinyt vanhoja kuvia siitä puutalokorttelista joka purettiin nykyisen Prisman tieltä.. Siitä missä Levyikkunan Ollikin aikoinaan pyöri musaliikettään.
Tietääkö kukaan paikkaa netissä missä olisi esillä vanhoja valokuvia Keravasta?
Keravaa voisi ryhtyä markkinoimaan uutena "stadin kallio" kaupunginosana. Karu paikka josta syntyy paljon luovuutta. Onhan se legendaarinen metalliyhtye Stonekin lähtöisin Keravalta. Stone-Kallio, katso yhtäläisyys syntyi heti!
Sellaista, täytyy katsoa miten innostuisi valokuvaamaan Keravaa ja keravalaisia. Olisi mukava haaste.
Olen muuten etsinyt vanhoja valokuvia Keravasta. Aika laihoin tuloksin. FB:ssä pyörii aktiivinen "järvenpään historiaa kuvina ja tarinoina" ryhmä. Harmi, ettei Keravasta ole syntynyt vastaavaa. Onhan Keravallakin pitkä ja mielenkiintoinen historia. Esimerkiksi olen etsinyt vanhoja kuvia siitä puutalokorttelista joka purettiin nykyisen Prisman tieltä.. Siitä missä Levyikkunan Ollikin aikoinaan pyöri musaliikettään.
-
Itse itseäni lainaten - täältä löytyy ainakin jotakin (laita kuvahakuun Kerava museo):aikaarska kirjoitti:.
http://www.muistaja.fi/imageinfo.php?id ... s_advs%3D2" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut aikaarska, Tammi 23, 2020 14 : 44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Digi- ja väestötietovirasto:Arza22 kirjoitti:--- On olemassa myös elämässään menestyneitä Keravalaisia, nimittäin niitä jotka ovat päässeet muuttamaan Helsinkiin... :)
"Väestötietojärjestelmässä ei ole hakemaasi sukunimeä (Keravalainen)"
-
No sehän olis varmaan pitänyt kirjoittaa pienellä... Hyvä korjaus, thääänks.odzmo kirjoitti:Digi- ja väestötietovirasto:Arza22 kirjoitti:--- On olemassa myös elämässään menestyneitä Keravalaisia, nimittäin niitä jotka ovat päässeet muuttamaan Helsinkiin... :)
(Nyt menee vähän offtopic:) Vaikka kirjoitusvirheitä joskus(erittäin harvoin) sattuu itselleni, itseäni monesti ärsyttää kirjoitusvirheet muiden teksteissä. Olen havainnut että yksi yleisimmistä virheistä on sana "kuulostaa", jostain syystä noin 49% ihmisistä kirjoittaa sen kahdella ällällä: "kuullostaa". Mistä tämä johtuu? Eihän kukaan edes lausu sitä kahdella ällällä?
-
Moni "kuullostaa arvelluttavaa piirrustusta"...Arza22 kirjoitti:No sehän olis varmaan pitänyt kirjoittaa pienellä... Hyvä korjaus, thääänks.odzmo kirjoitti:Digi- ja väestötietovirasto:Arza22 kirjoitti:--- On olemassa myös elämässään menestyneitä Keravalaisia, nimittäin niitä jotka ovat päässeet muuttamaan Helsinkiin... :)
(Nyt menee vähän offtopic:) Vaikka kirjoitusvirheitä joskus(erittäin harvoin) sattuu itselleni, itseäni monesti ärsyttää kirjoitusvirheet muiden teksteissä. Olen havainnut että yksi yleisimmistä virheistä on sana "kuulostaa", jostain syystä noin 49% ihmisistä kirjoittaa sen kahdella ällällä: "kuullostaa". Mistä tämä johtuu? Eihän kukaan edes lausu sitä kahdella ällällä?
Joo, voisin kuvitella "kuullostamisen" viittaavan esim. huonekalun maalaamiseen kuultovärillä. Vihanneksia taas "kuullotetaan".
-
Kultametalinen kielenhuoltomitalli tuosta puheenvuorosta...
-
PHy, ei siulla sattus olemaan noista Keravalaisista kielitieteilijöistä yhtään kuvaa?
Eedit:
Asiasta Aasiaan: https://www.menaiset.fi/artikkeli/matka ... ailufaktaa" onclick="window.open(this.href);return false;
Eedit:
Asiasta Aasiaan: https://www.menaiset.fi/artikkeli/matka ... ailufaktaa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hauska ;-)©pjm kirjoitti:PHy, ei siulla sattus olemaan noista Keravalaisista kielitieteilijöistä yhtään kuvaa?
Eedit:
En tiedä kielitieteilijöstä, mutta Keravalla vaikutti mm. Lääkintäkenraalimajuri Väinö Felix "myrkky" Lindén. Lindén (1889- 1987) piti yksityisvastaanotto Keravalla jo 20-luvulta alkaen. Eläkeaikana legendaarista vastaanottoa pidettiin kotona Hakalantiellä 70-luvulle asti. Anekdootti: Potilas meni kovan flunssan takia Lindénin vastaanotolle ja mutisi ettei pysty puhumaan. Hänet ohjattiin eläinlääkärin vastaanotolle. Puhetaidottomat potilaat olivat Lindénin mielestä eläinlääkärin alaa.
(tässä vähän pelottavassa, mutta arkkitehtonisesti merkittävässä talossa "dr.myrkky" asusteli ja piti vastaanottoa ...Kuvassa talo vähän ennen purkamista 1990)
Keravan kotiseuturasteilta lisää kaikenlaista mielenkiintoista jos nykyarki puuduttaa:
https://www.arcgis.com/apps/MapJournal/ ... 0a727253c3" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tuohan oli hyvä linkki, tänks. Täytyy kaiketi vähän tsekkailla noita paikkoja kevväämmällä.aikaarska kirjoitti: Keravan kotiseuturasteilta lisää kaikenlaista mielenkiintoista jos nykyarki puuduttaa:
https://www.arcgis.com/apps/MapJournal/ ... 0a727253c3" onclick="window.open(this.href);return false;