Kuukauden klassikko objektiivi 11/2017

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
nsamppa

Re: Kuukauden klassikko objektiivi 11/2017

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

On siinä focus breath aika raju ja se on oikeastaan vaan aika pliisu piirroltaan. Ei huono, mut vähän persoonaton. Mutta siis kokonaisuus vahvasti plussan puolella. Pieni, kevyt, ripeä ja laatu riittää kyllä mihin vaan. Menee kategoriaan ”ihan kiva”.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:On siinä focus breath aika raju ja se on oikeastaan vaan aika pliisu piirroltaan. Ei huono, mut vähän persoonaton. Mutta siis kokonaisuus vahvasti plussan puolella. Pieni, kevyt, ripeä ja laatu riittää kyllä mihin vaan. Menee kategoriaan ”ihan kiva”.
Niin tarkoitatko focus breathingilla ilmiötä että polttoväli muuttuu snadisti minimitarkennusetäisyyden ja ääretön tarkennuksen välillä? Jos kyllä, niin ei onneksi vaikuta still-valokuvaukseen käytännössä lainkaan. Videoissa saattaa tietysti olla toisin.

Ymmärrän, että joku saattaa kokea piirron persoonattomaksi, mutta itse olen enemmänkin positiivisesti yllättynyt suht. nätistä bokehista ja siitä miten terävyysalue liukuu epäterävyysalueelle.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

aikaarska kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:On siinä focus breath aika raju ja se on oikeastaan vaan aika pliisu piirroltaan. Ei huono, mut vähän persoonaton. Mutta siis kokonaisuus vahvasti plussan puolella. Pieni, kevyt, ripeä ja laatu riittää kyllä mihin vaan. Menee kategoriaan ”ihan kiva”.
Niin tarkoitatko focus breathingilla ilmiötä että polttoväli muuttuu snadisti minimitarkennusetäisyyden ja ääretön tarkennuksen välillä? Jos kyllä, niin ei onneksi vaikuta still-valokuvaukseen käytännössä lainkaan. Videoissa saattaa tietysti olla toisin.

Ymmärrän, että joku saattaa kokea piirron pliisuksi, mutta itse olen enemmänkin positiivisesti yllättynyt suht. nätistä bokehista ja siitä miten terävyysalue liukuu epäterävyysalueelle.
Just sitä. Jos se tarkennus lähtee vähänkin hakemaan, niin se boogie on aika hurjaa katseltavaa. Stilleissähän sillä ei ole mitään merkitystä.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Mähän sanoin, et mä sanoin. Se Sonyn 28-millinen on erinomainen yleislasi heilumiseen, kunhan ei arkkitehtuuria mene kuvaamaan. Se kuvausvääristymät ovat samat kuin monen muun merkin 20- millisellä. Lisäksi siihen saa lisukkeen, jolla se muuttuu 21-milliseksi kuvanlaadun juurikaan kärsimättä tai siis käytännössä kuvanlaadun kärsimättä. Se on oikea helmi.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

En ole varma niffe mitä tarkoitit mahdollisesti monitulkinteisella kommentillasi, kun en äkkiseltään keksi, että olisit kirjoitellut aikaisemmin tähän ketjuun.

Mutta joo, FE28/2 - hintalaatusuhde oikein kohdillaan. Järkevää 28mm piirtoa, valovoimaakin ja bonuksena vielä todella pieni koko.

(p.s. Tammikuun 2020 loppuun saa myös cashbackin...)
Viimeksi muokannut aikaarska, Tammi 04, 2020 22 : 17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

aikaarska kirjoitti:
Mutta joo, FE28/2 - hintalaatusuhde oikein kohdillaan. Järkevää 28mm piirtoa, valovoimaakin ja bonuksena vielä todella pieni koko.
Siinähän tuo on tiivistetty aika hyvin.
Vastaa Viestiin