Maffer kirjoitti:Päättäkää mitä oikein haluatte tehdä. Jos kuvaatte niin kuvatkaa, jolloin ei millään olemattomalla painon säästöllä ole merkitystä. Jos menette urheilemaan, urheilkaa älkääkö sotkeko aktiviteettiin jotain "taidetta". Ei urheilun kuvaamisessa sitä paitsi ole tolkkua, ei kunto kasva seisoskelemalla.
-Urheilen itse.
-Kuvaan myös itse.
-Kuvaan myös urheilua.
-Haluan tiettyjen tarpeiden yllättäessä (esim. työmatkoja fillaroidessani/kaduilla talsiessani/koiria ulkoiluttaessani ym. vst.) kevyen pienen kameran joka helppo ottaa tarpeen vaatiessa messiin.
-Haluan tiettyjen tarpeiden yllättäessä (esim. pyydetyt kuvauskeikat jossa isokätisenä kaipaan hieman X-T2:n ergonometriasta omiin isoihin käsiini monipuolisempaa otetta, siksi akkukahva + lisäakkukesto).
-Haluan tiettyjen tarpeiden yllättäessä (videoinnit) lisätä runkoon SmallRigin kehikon lisäosineen, mutta tekisin saman myös jollekin muulle kameralle kuin tälle Fujille, koska lisää TARPEITAni huomattavasti, kun tuohon saa ne videointiin vaadittavat lisäosat mukavasti kiinni.
Mikä näistä yhtälöistä on sellainen, että ne on Maffersin mukaan niin tuomittavia ? Sitä samaa sinä olet harrastanut omissa touhuissasi, jalusta ja lisäosaa puhelimeesi, onko se sinulle sallittua mutta esim. minun ratkaisuni eivät minulle ?
Miksi tuomitset aina muiden valintoja ja olet nostamassa heidän ratkaisujaan framille, kun sen ainaisen tuomitsevan negatiivisen sävyn sijaan voisit olla positiivinen ja tuoda kokemuksesi kautta toisenlaisella asenteella kuvausharrastukseen jotain rakentavaa niille henkilöille, joille tämä on jotain uutta ja ihmeellistä ?
Itse henk.koht. tekstisi eivät tuo kaltaiselleni harrastajalle yhtään mitään uutta, suuntaan tahi toiseen, olen harrastanut elämää jo ylipäätään 56-vuotta ja valokuvaustakin 38-vuotta, eli kyky käyttää omia aivojani ja tehdä ratkaisuni aivan omien tarpeideni mukaan on sitä luokkaa, että kiinnostukseni ammentaa jotain uutta harrastuksesta (kyllä, aina voi ja kannattaa koettaa ammentaa elämässä uusia asioita, muuten jymähtää ja taantuu) on juurikin T71 linkkaaman Abbottin kaltaisten henkilöiden mahdollinen seuraaminen, joilla selkeä asene olla tuputtamatta omia valintojaan suurina totuuksina, vaan herra analysoi kylmän viileästi tuomitsematta. Sinulla hyvä Maffer olisi paljon opittavaa hänen kaltaisiltaan henkilöiltä.
Uskoisin että me foorumin vakiintuneet nimimerkit ollaan kaltaisiani henkilöitä, jotka siinä suhteessa harrastuksissaan/elämän valinnoissaan omilla aivoillaan ajattelevia kun kokemusta kertynyt keskivertoa enemmän, että ollaan täysin väärä kohderyhmä sinun julistaa suurta totuuttasi.
Uskoisin että toisenlaisella ulostulolla/asenteella voisit olla miellyttävä keskustelukumppani/ajatusten vaihtaja, sillä mitä ilmeisemmin kokemusta löytyy, nyt ikävä kyllä annat itsestäsi tuollaisella asenteella ainoastaan sellaisen kuvan, että olisit henk.koht. äärimmäisen rasittava keskustelukumppani, jolla asenteessa muita kohtaan ISO peiliinkatsomisen paikka.
P.s. Tuli tilattua SmallRigin kehikkoon heiltä löytyvä ruusupuinen kahva ja samaan syssyyn netistä löytyvä lankalaukaisin, sellainen jossa toinen pää ruuvataan kiinni Fujin laukaisimen jenkoihin (sellaista filkka-ajan retromeininkiä) ja tuon laukaisupään ajattelin tuunata siihen SmallRigin puiseen otekahvaan. Saas nähdä millainen tulee, onkohan lankalaukaisimessa jonkinlaista tuntuman tuomaa fyysistä viivettä/tuntuman häviötä ja joutuuko päätymään johonkin langattomaan tuunausversioon.
Eipä olisi tullut mieleen tuunata jotain dslr-täyskennoista Canonia, sen verran oli valmiiksi jo kokoa, tekeehän tuollaiset tuunaukset/lisälaitteet combosta kookkaamman, mutta omanlaisensa vaateet olisi ollut aikaisemmalla isommalla kalustollani ja samoin olisi lisääntynyt koko videohommia ajatellen todellisuutta, eli ympäri mennään ja yhteen tullaan ja huomionarvoista itselleni tässä, että onhan tää samalla kivaa tuunata tästä omanlaisensa tuote kun tarve yllättää, kuten edellä kirjoittelin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.