90D + 200/2 L IS olis kyl' kiva 320/2.8.kajac kirjoitti:Onneksi 2.8 putkea on mahdollisuus laittaa kiinni.
Canon EOS 90D
-
Re: Canon EOS 90D
-
Olisi mutta joudun tyytymään sigma 120-300.Räntä kirjoitti:90D + 200/2 L IS olis kyl' kiva 320/2.8.kajac kirjoitti:Onneksi 2.8 putkea on mahdollisuus laittaa kiinni.
-
- Viesti:
Jatkuva tarkennus häiritsevää taustaa vasten ei etsimestä kuvaten mielestäni toimi ihan niin hyvin kuin mitä olin odottanut.
Lähimpänä verrokkina D500 ja 200-500 5.6 jotka toimivat tuon suhteen kuin se tunnettu junan wc. Onhan se eri tason laite mutta ei tämäkään ihan amatöörimalli pitäisi olla.
Pitää vielä roplata säätimiä jos se siitä.
Lähimpänä verrokkina D500 ja 200-500 5.6 jotka toimivat tuon suhteen kuin se tunnettu junan wc. Onhan se eri tason laite mutta ei tämäkään ihan amatöörimalli pitäisi olla.
-
Kerkisin eilen ulkoiluttaan 90D+120-300 2.8 sigmaa ensimmäisen kerran. Ihan positiiviset fiilikset jäi. Tarkennus jopa parempi mitä odotin. Ja verrokkina kanssa D500+200-500 jotka lähti eilen postissa pois. Viikonloppuna sitten enemmän aikaa noiden kanssa.
Minulla on ollut 5kpl D500 ja 3kpl 200-500. Nuo 3 200-500 on ollut kaikki erilaisia.
Minulla on ollut 5kpl D500 ja 3kpl 200-500. Nuo 3 200-500 on ollut kaikki erilaisia.
-
- Viesti:
Vaikka minullakin on aina paljon kaikkia niin tuo 5+3 on semmonen rekordi että uskon sinun tietävän mistä puhut.
-
Työkaluluokan vehkeet eivät kestä?Miksus kirjoitti:Vaikka minullakin on aina paljon kaikkia niin tuo 5+3 on semmonen rekordi että uskon sinun tietävän mistä puhut.
-
- Viesti:
Siitä tiedä, mutta laatuvaihtelut ym. erot tulee tuolla määrällä varmasti jo tietoon.Shuko kirjoitti:Työkaluluokan vehkeet eivät kestä?Miksus kirjoitti:Vaikka minullakin on aina paljon kaikkia niin tuo 5+3 on semmonen rekordi että uskon sinun tietävän mistä puhut.
-
- Viesti:
-
Ahh ok, Nikonin rungoissa niin paljon eroja?Maffer kirjoitti:Eiköhän siinä oo vaihdeltu parempaan pari kertaa.
-
- Viesti:
-
Minulla on ollut vähän sellaine viha/rakkaus suhde tuohon D500. On ollut välillä epäselvää voinko elää tuon kanssa/olla ilman sitä. Hieno kamerahan se on vahvimmillaan.Miksus kirjoitti:Vaikka minullakin on aina paljon kaikkia niin tuo 5+3 on semmonen rekordi että uskon sinun tietävän mistä puhut.
-
Kaikkien kroppikennoisten kanssa on sama juttu. Moneen hommaan hyviä kameroita ja riittävässä valossa ei isoa eroa isompikennoisiin. Mutta kun valo vähenee ja liike alkaa, kroppirutkun substanssi loppuu joka kerta kesken. Se minkä rungon hinnassa säästää, pitää ottaa takaisin n. pari stoppia valoisammilla laseilla. Se jos mikä maksaa, etenkin supertelepäässä.kajac kirjoitti:Minulla on ollut vähän sellaine viha/rakkaus suhde tuohon D500. On ollut välillä epäselvää voinko elää tuon kanssa/olla ilman sitä. Hieno kamerahan se on vahvimmillaan.
-
Itsekin hommasin tuon 90D:n. Ilmeisesti sama kombo olisi käytössä kuin Kajacilla. Onko tuo Sigma sport vai ei-sport versio?
Olen hieman tuskaillut tuon valotuksen mittauksen kanssa kyseisellä rungolla. Tuntuu että joutuu korjaamaan paljon, että pääsee itseä miellyttävään kuvaan. Ilman tele-jatketta (1.4x tai 2x), joutuu hieman tilanteesta riippuen korjaamaan 1-2 ev plussalle. Jatkeella, erityisesti 2x, joutuu korjaamaan taas juuri päinvastaiseen suuntaan eli miinukselle saman verran. Olen kokeillut valotuksen optimoinnin kanssa ja ilman, ja eri mittaustavat läpi, mutta silti tuntuu epäloogiselta tuo valotuksen mittaus.
Katsotaan miten tänään käy kun varsinaisesti ensimmäisen kerran pääsee tositoimiin rungon kanssa.
Olen hieman tuskaillut tuon valotuksen mittauksen kanssa kyseisellä rungolla. Tuntuu että joutuu korjaamaan paljon, että pääsee itseä miellyttävään kuvaan. Ilman tele-jatketta (1.4x tai 2x), joutuu hieman tilanteesta riippuen korjaamaan 1-2 ev plussalle. Jatkeella, erityisesti 2x, joutuu korjaamaan taas juuri päinvastaiseen suuntaan eli miinukselle saman verran. Olen kokeillut valotuksen optimoinnin kanssa ja ilman, ja eri mittaustavat läpi, mutta silti tuntuu epäloogiselta tuo valotuksen mittaus.
Katsotaan miten tänään käy kun varsinaisesti ensimmäisen kerran pääsee tositoimiin rungon kanssa.
-
- Viesti:
Ongelma tuntuu olevan se, että yksi takennuspiste tuntuu liian pieneltä, ja seuraavassa vaihtoehdossa (3x3) on pisteet niin hajallaan että helposti tarkennus hyppää kohteesta pois. Siis todella helposti. Mielellään kuulisin miten muut käyttävät nopeisiin lentäviin kohteisiin?Miksus kirjoitti:Jatkuva tarkennus häiritsevää taustaa vasten ei etsimestä kuvaten mielestäni toimi ihan niin hyvin kuin mitä olin odottanut.
Muuten kyllä tosi intuitiivinen, käteensopiva mutta silti todella pieni jonka akkukesto on todellakin valtavan hyvä. Ilmeisesti pikselimäärästä johtuen, myös kuvanlaatu on vajaakennoiseksi monipuolinen ja värit syviä.
@jusmanteri
Valotus on sen sijaan toiminut niin että siihen en ole kertaakaan kiinnittänyt mitään huomiota eli hyvin. Tosin, käytetty vain Canonin laseja.
-
- Viesti:
Minkälaisilla ISO arvoilla saa käyttökelpoista kuvaa? Auto-ISO rajat? Itse käytin 80D:llä 100-1600(3200) ja 5DIV:llä 100-12800.
Tämä on tietenkin maku- ja jälkikäsittelyasia. Kysynpä kuitenkin :)
Tämä on tietenkin maku- ja jälkikäsittelyasia. Kysynpä kuitenkin :)
-
Palaan asiaan kun saan kuvat koneelle. Kameran mukana ei tullut johtoa ja mulla ei erillistä lukijaa.
Akun kesto todella hyvä, 1900 kuvaa ja 61% jäljellä. Hiukan liian pieni mun käteen tuo on. Osa napeista vähän liian tiiviisti. Saattaa tuohon tottuakin. Grippi on kyllä todella hyvä. Saa hyvän otteen.
Sigma 120-300 mulla se keskimmäinen malli (os). Ei siis uusin s-malli.
Akun kesto todella hyvä, 1900 kuvaa ja 61% jäljellä. Hiukan liian pieni mun käteen tuo on. Osa napeista vähän liian tiiviisti. Saattaa tuohon tottuakin. Grippi on kyllä todella hyvä. Saa hyvän otteen.
Sigma 120-300 mulla se keskimmäinen malli (os). Ei siis uusin s-malli.
-
Ainoastaan tuon kyseisen Sigman kanssa itsellä noita valotus ongelmia. Canonin omilla rokkaa aivan täysin ja loogisesti.
Muuten kyllä yhden kuvausreissun perusteella oikein hyvä kamera hintaisekseen. Itselle enemmän kuin tarpeeksi ominaisuuksia. Kohinan suhteen positiivisesti yllättänyt. Poikkeustilanteissa saattaisin itse mennä jopa ISO 8 000-10 000 alueelle jos ei muuten saa riittävän nopeaa suljinaikaa. Muuten pysyttelisin jossain max ISO 5 000 ihan oman mielenrauhan takia.
Muuten kyllä yhden kuvausreissun perusteella oikein hyvä kamera hintaisekseen. Itselle enemmän kuin tarpeeksi ominaisuuksia. Kohinan suhteen positiivisesti yllättänyt. Poikkeustilanteissa saattaisin itse mennä jopa ISO 8 000-10 000 alueelle jos ei muuten saa riittävän nopeaa suljinaikaa. Muuten pysyttelisin jossain max ISO 5 000 ihan oman mielenrauhan takia.
-
Tämä. D500:ssa auto-iso rajana oon pitänyt 1600. D4s kanssa 10000. Moni myös väittää että D500:n AF on paljon parempi kuin D4s. Ite oon eri mieltä sen jälkeen oon kummallakin yli 100 000 kuvaa nopeasta liikkeestä ottanut.Räntä kirjoitti:Kaikkien kroppikennoisten kanssa on sama juttu. Moneen hommaan hyviä kameroita ja riittävässä valossa ei isoa eroa isompikennoisiin. Mutta kun valo vähenee ja liike alkaa, kroppirutkun substanssi loppuu joka kerta kesken. Se minkä rungon hinnassa säästää, pitää ottaa takaisin n. pari stoppia valoisammilla laseilla. Se jos mikä maksaa, etenkin supertelepäässä.
-
Tämä on se asia jonka kanssa paljon paininut. Kropin milleistä tietenkin välillä hyötyä. Itsellä ollut D4 ja en senkään tarkennusta ihan toivottomaksi haukkuisi verrattuna D500.harri_s kirjoitti:Tämä. D500:ssa auto-iso rajana oon pitänyt 1600. D4s kanssa 10000. Moni myös väittää että D500:n AF on paljon parempi kuin D4s. Ite oon eri mieltä sen jälkeen oon kummallakin yli 100 000 kuvaa nopeasta liikkeestä ottanut.Räntä kirjoitti:Kaikkien kroppikennoisten kanssa on sama juttu. Moneen hommaan hyviä kameroita ja riittävässä valossa ei isoa eroa isompikennoisiin. Mutta kun valo vähenee ja liike alkaa, kroppirutkun substanssi loppuu joka kerta kesken. Se minkä rungon hinnassa säästää, pitää ottaa takaisin n. pari stoppia valoisammilla laseilla. Se jos mikä maksaa, etenkin supertelepäässä.
-
Canon 90D testi
https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-90d-review" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-90d-review" onclick="window.open(this.href);return false;