kysymys telejatkeista
-
kysymys telejatkeista
Mitä telejatketta suosittelette Canon 300mm F4 IS usm objektiiville? Onko canonin oma 1.4 II versio paras?(olettaisin). Sitä kun ei käytettynä tahdo löytää niin miten nämä kenkon, sigman extenderit? Vai ostaako suosiolla canonin 400mm 5.6 linssin niin ei tarvitse jatkeiden kanssa pelata. Lintuja pääasiassa kuvaan ja lentokuvia näyttää kuvistani moni olevan. Kamerani on (vielä) canon 70d.
-
Re: kysymys telejatkeista
Canonin oma 1.4x, kakkos- tai kolmosversio. Itse käytin kolmosversiota eikä kuvanlaadussa ollut valittamista, tarkennuskin osui useimmiten sinne minne piti, mutta kyllä se tietysti nopeudessa ottaa osumaa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Hinta on vaan niin suolainen 3 versiossa että ei kiitos.rolsen kirjoitti:Canonin oma 1.4x, kakkos- tai kolmosversio. Itse käytin kolmosversiota eikä kuvanlaadussa ollut valittamista, tarkennuskin osui useimmiten sinne minne piti, mutta kyllä se tietysti nopeudessa ottaa osumaa.
-
Itse en suosittele noihin halvimpiin putkiin telejatkeita, vaan siirtymistä suoraan seuraavaan satalukuun, varsinkin jos suurin osakuvistasi on lentokuvia, niin vakaajallakaan ei ole mitään virkaa..
Osta vaan suosiolla se 400mm kanuuna.
Osta vaan suosiolla se 400mm kanuuna.
-
Olen käyttänyt 70-200/4L:n (vakaajaton) kanssa tuota 1.4 II:ta lähinnä junnulätkässä ja homma toimii Ok.
Varesvuo käyttää vakaajallisten kanssa sekä 1.4 että 2x pitkienkin kanssa. Muistaakseni juuri siinä Fotofinlandian voittajassa oli 600mm + 2x, varmaankin jalustalta.
Onhan tuolla myytävissä hiljan ollut 1.4x II myynnissä alle 200€
*edit* eikun se olikin kameralaukun puolella
Varesvuo käyttää vakaajallisten kanssa sekä 1.4 että 2x pitkienkin kanssa. Muistaakseni juuri siinä Fotofinlandian voittajassa oli 600mm + 2x, varmaankin jalustalta.
Onhan tuolla myytävissä hiljan ollut 1.4x II myynnissä alle 200€
*edit* eikun se olikin kameralaukun puolella
-
Ei huolta terävyyden puutteesta jatkeen kanssa tällä optiikalla. 1.4 jatkeella piirto ei juuri muutu, ja melkein sama 2x jatkeellakin.
Ehkä lentokuvissa tuo 400 mm voi olla nopeampi ja siten parempi.
Pinnoitteissa kait pientä eroa kakkos ja kolmos versioilla, onkohan käytännössä näkyvää eroa ?
Ehkä lentokuvissa tuo 400 mm voi olla nopeampi ja siten parempi.
Pinnoitteissa kait pientä eroa kakkos ja kolmos versioilla, onkohan käytännössä näkyvää eroa ?
-
Varmaankin tuohon kysymykseesi että lentokuvia haluat niin se 400 millinen ois järkevämpi.
Siinä on vaan ärsyttävän pitkä minimi tarkennusetäisyys.
Minulla oli tuo F4l IS ja 1.4 II Canon 6d perässä ja kyllähän se toimi hyvin, tosin en lentokuvia sillä juuri yrittänytkään kuvata. Tykkäsin kombosta, se taipu moneen tilanteeseen.
Siinä on vaan ärsyttävän pitkä minimi tarkennusetäisyys.
Minulla oli tuo F4l IS ja 1.4 II Canon 6d perässä ja kyllähän se toimi hyvin, tosin en lentokuvia sillä juuri yrittänytkään kuvata. Tykkäsin kombosta, se taipu moneen tilanteeseen.