Kuvien selaamista Macilla

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Vastaa Viestiin
jaamo_
Viesti:

Kuvien selaamista Macilla

Viesti Kirjoittaja jaamo_ »

En tiedä onko tätä kysytty ennen, haulla en löytänyt.

Minulla on Applen tietokone ja otan digikuvia. Haluaisin selata kuvia kätevästi. iPhoto haluaa ylläpitää omaa hakemistorakennetta. Minulla on peilattuna sama arkisto myös Windoes-koneessa, joten tämä ei toimi. Finder lataa thumbnailit haluttaessa, mutta tämä käy rasittavan hitaasti. Tällä hetkellä käytän Photoshop CS:n kuvaselainta, mutta sekin on vähän kankea.

Eli mikä olisikaan se hyvä ratkaisu kuvien selailuun? Applenhan pitäisi olla tehokas multimediatietokone!

ps. En jaksaisi inistä, mutta jos minulla on sata digikuvaa yhdessä kansiossa Windows koneella, niin minun tarvitsee vain explorerissa valita "thumbnails" ja parissa sekunnissa minulle latautuu pikkukuvat. Isoina kuvat näkee ilman piiiiiiiitkä latailua vaan klikkailemalla niitä. Se on multimediaa se.
...
Jaakko Alajoki (o.s. Välikylä) | www.alajoki.fi/jaakko/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mjalka

Re: Kuvien selaamista Macilla

Viesti Kirjoittaja mjalka »

jaamo_ kirjoitti:Tällä hetkellä käytän Photoshop CS:n kuvaselainta, mutta sekin on vähän kankea.
Päivitä PS CS2:een!
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Itse käytän tällä hetkellä Graphic Converteria yksittäisten kansioiden selailuun, tuossa on kyllä kaikennäköistä muutakin härpäkettä mukana. Tietokanta toimii pääasiallisena selailuvempaimena.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
snowone

Viesti Kirjoittaja snowone »

Tuota olen joskus itse kysellyt ja vastaus on tyly: Selaaminen on vaikeaa. Wintoosan ehkä paras softa Irfanview opetti liian hyvällä ja mäcille ei vastaava ole. Jo mainittu Graphic Converter tekee homman aika kivasti kun käyttää slideshow moodia, mutta en ole ko softaa vielä oikein sisäistänyt.

Mitä tuo CS2 muuttaa nykyisessä? se browse on meinaan turhan jäykkä tuossa ykkösessä ollakseen toimiva.
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

Jos tähän ongelmaan joku esittää toimivan ohjelman tyyliin ACDSee 2-3-4-sarja niin lupaan harkita mac-kantaan siirtymistä :)
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

PAP kirjoitti:Jos tähän ongelmaan joku esittää toimivan ohjelman tyyliin ACDSee 2-3-4-sarja niin lupaan harkita mac-kantaan siirtymistä :)
http://www.iview-multimedia.com/

Eli iView Media pro, tai iView Media tarpeen mukaan.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Mikä MacOS:n versio on käytössä?
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

tällä hetkellä 10.4.1 ...
nite
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nite »

koitappa valita finderissa ne kuvat ja sitten ctrl-clickillä siitä pop-up valikosta Slideshow. Tai avaat ne vaan tyynesti Previewissä? (Previkkakin osaa nätin slideshown.)

Itse ainakin käytän Previewiä aina kun mahdollista (ei osaa PowerShot G2:n RAW kuvia), on nopea.

Koneena Dual-1GHz G4/1Gb RAM/10.4.1
Antti Vahtera
Uniluodonkatu 13
28880 Pori
antti@vahtera.org
044-3640202
--

http://www.nitesade.net
snowone

nite kirjoitti:koitappa valita finderissa ne kuvat ja sitten ctrl-clickillä siitä pop-up valikosta Slideshow. Tai avaat ne vaan tyynesti Previewissä? (Previkkakin osaa nätin slideshown.)

Itse ainakin käytän Previewiä aina kun mahdollista (ei osaa PowerShot G2:n RAW kuvia), on nopea.

Koneena Dual-1GHz G4/1Gb RAM/10.4.1
1,5 powerbookilla tuo preview on liian hidas.. ei jaksa odotella vaikka aika ei olekaan kuin muutama sekunti.

Itsellä on edellä mainittu Mediapro ja se toimii ihan hyvin, mutta kyllä tuolla rahalla pitäisikin.

Nyt uudet softat ovat korjanneet tilannetta jonkunkin verran.. uusin versio Shoebox:ista on aika pätevä ja uus Photarikin on kuulemma parantanut juuri tuota selaamisen tuskaa.
nite
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nite »

Mulla ainakin tuo preview on "satamiljuunaa" kertaa nopeampi kuin CS2-paketin Bridge (eli photarin selaustoiminne).

Koneena Dual 1GHz G4 / 1Gb RAM
Antti Vahtera
Uniluodonkatu 13
28880 Pori
antti@vahtera.org
044-3640202
--

http://www.nitesade.net
photopasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja photopasi »

photo.pasisalminen.com - siellä ne valokuvat on
skyeye.fi - kustannustehokasta ilmakuvausta
blog.pasisalminen.com - öööö, mää bloggaan...
Tarzan

Viesti Kirjoittaja Tarzan »

MacOs:stä ei ole mitään kokemusta, mutta tämän:http://www.xnview.com/ luvataan toimivan siinä. En tiedä minkälaisen säädön vaatii.
snowone

nite kirjoitti:Mulla ainakin tuo preview on "satamiljuunaa" kertaa nopeampi kuin CS2-paketin Bridge (eli photarin selaustoiminne).

Koneena Dual 1GHz G4 / 1Gb RAM
Juuri sain CS2:sen asennettua.. Nyt on kyllä Adobe tehnyt ison mokan! Koko setti on niin hidas että jää 1,5Mhz/512MB Powerbookilla kuvat tekemättä. Voi tauti.. kuka oikeasti tekee tollasia softia.

Muistia on vähän ja asia pitäisikin korjata jossain vaiheessa, mutta en tiedä sitten auttaako. Bridge syö 50% prossusta liki koko ajan. Photari yksin 30 ihan vaan idlellä. Ominaisuuksia on kivoja, mutta kuvat teen kyllä vanhalla versiolla.
Vastaa Viestiin