Filmikamerasta tuli lit!
-
- Viesti:
Re: Filmikamerasta tuli lit!
Digikamerat voi lukea turhakkeisiin. Päivän lööppi ottaa kantaa maapallomme luonnonvarojen hukkaamiseen.
https://yle.fi/uutiset/3-10891716" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostakaa digit sentään vaikka sieltä vaihtolaitelaarista. Itsehän näin teen jos mahdollista. Myös kannettavan tietokoneen osalta. Tai auton.
https://yle.fi/uutiset/3-10891716" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostakaa digit sentään vaikka sieltä vaihtolaitelaarista. Itsehän näin teen jos mahdollista. Myös kannettavan tietokoneen osalta. Tai auton.
-
- Viesti:
Digikamerat...ittelle työkaluja....mutta onko valokuvaajan työ ihan turhaa?Maffer kirjoitti:Digikamerat voi lukea turhakkeisiin. Päivän lööppi ottaa kantaa maapallomme luonnonvarojen hukkaamiseen.
Samoin voi miettiä mitkä kaikki ammatit on turhia ja haitallisia....niitä on paljon.
Ruokaa ja terveydenhoitoa tarvitaan...eipä juuri muuta.
Yks kannettava läppäri mulla on, jäänyt käyttämättä kun ei tarvi. Pöytäkone on niin paljon parempi.
Ihan ketuttaa kun taas mainostetaan toinen toistaan pas...halvempia läppäreitä, hyi hitsi...en viittisi siihen roskaan koskea.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
Noh suurelle massalle, itseni mukaan lukien se on turhake. Työtä tekevät erikseen.
-
Jos ei elämässä saa olla mitään hengellisiä tai fyysisiä iloja ja uusia kokemuksia joihin liittyy kamera tai vaikka läppäri niin eiköhän sellaisen tyypin kannattas vetää ittensä palleista hirteen ilman turhia toitotuksia, häh?
Eipähän tarttes sillekkään valmistaa autoja, kännyköitä eikä yhtään mitään sen viimeisen pierun jälkeen.
Eikä sellasten tarttes täällä mellastaa ja ladata enää missään laitteiden akkuja, SILLO VASTA MAAILMA PELASTUISI!!!
Eedit.
Maffer ja muut, tää ei henkilöidy kenenkään teistä vaan puhun yleisellä tasolla. Turhake, siis mikä vai kuka? Kun foorumin juttuja lukee etenkin kalustokisaamisesta niin aika moni kirjoittajista on niitä turhakkeita.
Itte oon ostanut yhden uuden järkkärin 2008, sen jälkeen 5 käytettyä joista 4 tutuiltani, vähän huonompi suhde tötteröiden suhteen.
Ei mitään järkeä mut hiton kivaa silti ollut niiden romujen kanssa ja on edelleen.
Eipähän tarttes sillekkään valmistaa autoja, kännyköitä eikä yhtään mitään sen viimeisen pierun jälkeen.
Eikä sellasten tarttes täällä mellastaa ja ladata enää missään laitteiden akkuja, SILLO VASTA MAAILMA PELASTUISI!!!
Eedit.
Maffer ja muut, tää ei henkilöidy kenenkään teistä vaan puhun yleisellä tasolla. Turhake, siis mikä vai kuka? Kun foorumin juttuja lukee etenkin kalustokisaamisesta niin aika moni kirjoittajista on niitä turhakkeita.
Itte oon ostanut yhden uuden järkkärin 2008, sen jälkeen 5 käytettyä joista 4 tutuiltani, vähän huonompi suhde tötteröiden suhteen.
Ei mitään järkeä mut hiton kivaa silti ollut niiden romujen kanssa ja on edelleen.
-
Kyllä me tarvitaan vähän muutakin, että voimme mahdollistaa terveydenhuollon ja osittain myös ruoantuotannon. Jos olisimme omillamme kotitarveviljelijöinä sekä metsästäjinä, voisi terveydenhuollon tarjonta hieman sakata. Tämän nykyisen kokonaisuuden, jota kutsutaan "hyvinvointiyhteiskunnaksi" mahdollistaa juurikin monipuolinen talousrakenne ja halukkuus verojen maksuun...Hannu KH kirjoitti:Ruokaa ja terveydenhoitoa tarvitaan...eipä juuri muuta..
Veikkaan että lähitulevaisuudessa halukkuus maksaa elättien elämä kokee inflaation...
-
- Viesti:
Oli vähän kärjistetty kommentti, myönnän.ErAh kirjoitti:Kyllä me tarvitaan vähän muutakin, että voimme mahdollistaa terveydenhuollon ja osittain myös ruoantuotannon. Jos olisimme omillamme kotitarveviljelijöinä sekä metsästäjinä, voisi terveydenhuollon tarjonta hieman sakata. Tämän nykyisen kokonaisuuden, jota kutsutaan "hyvinvointiyhteiskunnaksi" mahdollistaa juurikin monipuolinen talousrakenne ja halukkuus verojen maksuun...Hannu KH kirjoitti:Ruokaa ja terveydenhoitoa tarvitaan...eipä juuri muuta..
Veikkaan että lähitulevaisuudessa halukkuus maksaa elättien elämä kokee inflaation...
Mutta aika monta juttu voidaan karsia SITTEN kun on pakko.
Totuuden nimessä itsestä tuntuu että on mukavampi tehdä työtä, jolla on joku hyödyllinen tarkoitus.
Valokuvaus ei välttämättä ole sitä, ainakaan kaikki.
-
Juuh, harmi vaan, että jotensaki tuntuu, ettei nykyisin enää ole oikein duunia jolla 'on tarkoitus'. Tai jos on, niin niistä ei makseta.Hannu KH kirjoitti:Oli vähän kärjistetty kommentti, myönnän.ErAh kirjoitti:
Mutta aika monta juttu voidaan karsia SITTEN kun on pakko.
Totuuden nimessä itsestä tuntuu että on mukavampi tehdä työtä, jolla on joku hyödyllinen tarkoitus.
Valokuvaus ei välttämättä ole sitä, ainakaan kaikki.
Kaikki pitäisi olla tuottavaa, mistään muusta ei puhuta kuin talouskasvusta. Mitä talouskasvusta??!! Minä en halua mitään talouskasvua! Silti mulla sellanen fiilis kun tsiigaa uutisia, että talouskasvu on se ainut joka parantaa meidän eloa!!
Kameraharrastus on onneksi aika harmiton harrastus. Kameroita ei tarvitse uusia joka vuosi, vanhalla voi mennä 5 , jopa 10 vuotta (jos ei kuvaa muuta kuin rauhallisesti stillejä).
Valokuvaus ei saastuta paljoakaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Oletetaan, että minulla on kuvaannollisesti 10 € pussissa ja sinulla 5 €. Minä teetän sinulla jonkun ns. aineettoman työn ja maksan sinulle 5 €. Osat vain vaihtuivat eli talouskasvua ei tullut. Mutta jos minun teettämänä työnäsi kaivat omistamastani maasta esim. soraa, jonka myyn eteenpäin 10 € arvolla ja maksan sinulle edelleen sen 5 €, minun taulouteni on kasvanut 5 € verran.temama kirjoitti: - - -
Kaikki pitäisi olla tuottavaa, mistään muusta ei puhuta kuin talouskasvusta. Mitä talouskasvusta??!! Minä en halua mitään talouskasvua! Silti mulla sellanen fiilis kun tsiigaa uutisia, että talouskasvu on se ainut joka parantaa meidän eloa!!
- - -
-
- Viesti:
Joo mutta kun kasvu on kasvettu, se on kasvettu. Seuraava vaihe saada kasvua on yleensä henkilöstön kannalta negatiivinen.
Hyvä turhake myy itseään ilman tuputtamista. Huonoa voi myydä pakottamalla tai tuputtamalla. Koukuttava tuoteidea tuo kasvua, tyypilliset vuosipäivitykset eivät tuo kasvua vaan pakkopullan asiakkaalle.
Hyvä turhake myy itseään ilman tuputtamista. Huonoa voi myydä pakottamalla tai tuputtamalla. Koukuttava tuoteidea tuo kasvua, tyypilliset vuosipäivitykset eivät tuo kasvua vaan pakkopullan asiakkaalle.
-
- Viesti:
Jos sulla on se 10 €, ja joku tekee aineettomanhomman josta maksat sen vitosen......oot saanut sen palvelun (josta hyödyt jotakin) sulla on sen jälkeen 5 € ja homman tekijällä on 10 €. Talouskasvua ei siinä vaiheessa oo tullut mutta toinen on tullut onnelliseksi saamastaan palvelusta ja toinen saanut rahaa elämiseen. Kaikki hyvin?odzmo kirjoitti:Oletetaan, että minulla on kuvaannollisesti 10 € pussissa ja sinulla 5 €. Minä teetän sinulla jonkun ns. aineettoman työn ja maksan sinulle 5 €. Osat vain vaihtuivat eli talouskasvua ei tullut. Mutta jos minun teettämänä työnäsi kaivat omistamastani maasta esim. soraa, jonka myyn eteenpäin 10 € arvolla ja maksan sinulle edelleen sen 5 €, minun taulouteni on kasvanut 5 € verran.temama kirjoitti: - - -
- - -
Talouskasvu jollain kun teet kaksinverroin palvelua, otat lisää rahaa....(liikaakin?) ja taloutesi kasvaa. Samaan aikaan jonkun toisen talous romahtaa kun yks valtaa palvelulle lisää asikaskuntaa...ei välttämättä hyvä.
Jatkuva kasvun perään tuijottaminen saa koko maapallon sekaisin, rikkaat hamuaa itselleen vaan lisää ja huijaa sen köyhemmiltä.
-
Kyllä. Mm. tätä hain edellisessä kommentissani.Hannu KH kirjoitti:
Talouskasvu jollain kun teet kaksinverroin palvelua, otat lisää rahaa....(liikaakin?) ja taloutesi kasvaa. Samaan aikaan jonkun toisen talous romahtaa kun yks valtaa palvelulle lisää asikaskuntaa...ei välttämättä hyvä.
Jatkuva kasvun perään tuijottaminen saa koko maapallon sekaisin, rikkaat hamuaa itselleen vaan lisää ja huijaa sen köyhemmiltä.
Tuossa otettiin esimerkiksi yksinkertaistettu malli soran myynnistä. Noh, jos nyt viedään huikkasen pidemmälle, ja otetaan esimerkiksi ÖLJY, tuo planeettaa ihanasti saastuttava fossiilinen polttoaine, jota myymällä jotkut tahot rikastuvat epäreilua tahtia. C'moon, Norjakin olis huomattavasti vaatimattomampi mesta ilman öljynporauksiaan. Puhumattakaan Lähi-idästä.
Maapallo on täynnä meitä itsekkäitä kaksijalkaisia pallopäitä. Meitä on ihan liikaa. Ja itsekkyys on geeneissä. kehittyneellä organismilla on selviytymistarve. Kaikki haluaa pärjätä.
Kun oon viimeaikoina funtsinut näitä talouskasvujutskia yms. ja samaan aikaan esim ihan vain vastuullista ympäristöpolitiikkaa, niin onhan se sellainen soppa, että ei hyvää päivää. Varsinkin kun yhtälöön lisää vielä planeetan ylikansoittumisen.
Että, en minä yhtään ihmettele, jos ihmispololla tulee tarve siirtyä johonkin yksinkertaiseen ja vanhaan turvalliseen, kuten vaikka filmikuvaaminen. Oli se sitten miten järkevää tahansa - tai ei.
Paluuta yksinkertaiseen elämään.
-
Joo on älytön sana. Mutta oli se siellä jutussa. En ollut ennen kuullut. Mistä se on tullut?Vasamatti kirjoitti:Kyllä on vaikeata sanoa asia selvällä suomen kielellä!!! Mikä hel----n lit??? "Filmikamerasta tuli lit!" Suuri osa ihmisistä ei tiedä mikä on LIT! -- Ainoastaan nykynuoret ja suomen kielen "raiskaajat" ymmärtävät sanan merkityksen.
-
Tietääkö joku mitä lit tarkoittaa?
-
LIT = Sytytetty, liekeissä. Tarkoittaa coolia, hauskaa, kovaa.jaava kirjoitti:Tietääkö joku mitä lit tarkoittaa?
http://kalenterikarju.fi/tag/mista-lit-on-lyhenne/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kieli uudistuu. Virallinen kieli - uutisissa puhuttu, kaavakkeissa käytetty, lehtiin painettu - hitaammin, nuorison puhekieli ja nykyisin somekieli nopeimmin. Viimemainittuihin liittyy vahvasti myös sellainen muoti-ilmiö; käyttöön tulee hetkeksi sanoja, mitkä taas katoavat. Kieli uudistuu, muoti-ilmiöitä syntyy, vaikka vanhat jäärät perustaisivat puolueen estämään.
Itse kunkin elämäntilanteesta ja tavoista taas riippuu, milloin näihin törmää. Kenen lähellä touhuaa lauma aktiivisia teinejä, kestää eturintamassa. Meilläkin niin kauan kun rouva kävi lukiossa opettajan tointa hoitamassa, kestettiin vähän paremmin mukana; nyt kun kaksi eläkeläistä istuu keittiön pöydän ääressä katsomassa ohikulkijoita ikkunasta, televisio on auki vain ykkösellä kuten radiokin, ja omat lapsetkin asuvat eri paikkakunnilla ettei jatkuvaa kanssakäymistä ole, ei kestetä kelkassa, ei. Siksi en reagoi outoihin sanoihin vihaisena, vaan yritän googlata merkitystä... en syytä käyttäjää snobbailusta, pikemmin epäilen itseäni.
Joku toki ottaa näitä uutuus- tai muotisanoja käyttöön vähän snobbailumerkeissä aikaisin - minä tiedän jo tämän, tiedätkö sinä! Ja joku toinen närkästyy. Jokainen joutuu itse päättämään, voiko tätä jo käyttää, jos ei halua snobbailla; onko jo yleissivistykseen laskettava, tietääkö kaikki.
Kieli muuttuu, vanhoista jääristä riippumatta. Kovat kannanotot saattavat nostaa verenpainetta, mikä on vaarallista juuri meille vanhoille jäärille...
- ihmettellee maailman menoa Anttolan pappa -
EDIT: Ehkä tässä nimenomaisessa yhteydessä vahva ristiriita syntyi käytetystä sanasta ja viestin asiasisällöstä; puolustetaan tai kannatetaan reliikin, käyttötarkoitukseensa täysin vanhanaikaiseksi ja lähes naurettavaksi muuttuneen kapineen käyttöä, mutta heti otsikossa käytetään suurelle osalle lukijoita - varsinkin aloitustekstiä kannattavia - täysin tuntematonta sanaa tai ilmaisua...
Itse kunkin elämäntilanteesta ja tavoista taas riippuu, milloin näihin törmää. Kenen lähellä touhuaa lauma aktiivisia teinejä, kestää eturintamassa. Meilläkin niin kauan kun rouva kävi lukiossa opettajan tointa hoitamassa, kestettiin vähän paremmin mukana; nyt kun kaksi eläkeläistä istuu keittiön pöydän ääressä katsomassa ohikulkijoita ikkunasta, televisio on auki vain ykkösellä kuten radiokin, ja omat lapsetkin asuvat eri paikkakunnilla ettei jatkuvaa kanssakäymistä ole, ei kestetä kelkassa, ei. Siksi en reagoi outoihin sanoihin vihaisena, vaan yritän googlata merkitystä... en syytä käyttäjää snobbailusta, pikemmin epäilen itseäni.
Joku toki ottaa näitä uutuus- tai muotisanoja käyttöön vähän snobbailumerkeissä aikaisin - minä tiedän jo tämän, tiedätkö sinä! Ja joku toinen närkästyy. Jokainen joutuu itse päättämään, voiko tätä jo käyttää, jos ei halua snobbailla; onko jo yleissivistykseen laskettava, tietääkö kaikki.
Kieli muuttuu, vanhoista jääristä riippumatta. Kovat kannanotot saattavat nostaa verenpainetta, mikä on vaarallista juuri meille vanhoille jäärille...
- ihmettellee maailman menoa Anttolan pappa -
EDIT: Ehkä tässä nimenomaisessa yhteydessä vahva ristiriita syntyi käytetystä sanasta ja viestin asiasisällöstä; puolustetaan tai kannatetaan reliikin, käyttötarkoitukseensa täysin vanhanaikaiseksi ja lähes naurettavaksi muuttuneen kapineen käyttöä, mutta heti otsikossa käytetään suurelle osalle lukijoita - varsinkin aloitustekstiä kannattavia - täysin tuntematonta sanaa tai ilmaisua...
-
- Viesti:
Ei kieliä tule sotkea toisiinsa. Yhtä hyvin voisi alkaa yhdistämään saksaa ja suomea. Pienistä lipsahduksista seuraa suurempia ja lopulta junakolari. Uutisen seuraava taso olisi luonnollisesti
Instaboksista tuli Über-Lit!
Törkeästä ammatillisesta huolimattomuudesta tulisi antaa vähintään sakkoja. Sen uutisen otsikon voi kirjoittaa ihan selvästi jos haluaa.
Filmikamerasta tuli suosittu.
Instaboksista tuli Über-Lit!
Törkeästä ammatillisesta huolimattomuudesta tulisi antaa vähintään sakkoja. Sen uutisen otsikon voi kirjoittaa ihan selvästi jos haluaa.
Filmikamerasta tuli suosittu.
-
tai filmikamerasta tuli kapinaa, kuten otsikko nyt näyttää olevan;
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006128932.html" onclick="window.open(this.href);return false;
joktapauksessa tää ei nyt varsinkaan foorumiotsikkona lienee ole haudanvakava.
Laitoin sen, koska se suoraan ohjaa jutun idean konseptiin, eli nimenomaan nuorten ihmisten innostumiseen filmikuvauksesta!
Samalla hurikset joutuu harrastamaan huikkasen aivojumppaa, että pysyy perillä nuorten slangista jne.
Ei lienee sekään kovin paha, ainakaan pikkuannoksina, kuten tässä.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006128932.html" onclick="window.open(this.href);return false;
joktapauksessa tää ei nyt varsinkaan foorumiotsikkona lienee ole haudanvakava.
Laitoin sen, koska se suoraan ohjaa jutun idean konseptiin, eli nimenomaan nuorten ihmisten innostumiseen filmikuvauksesta!
Samalla hurikset joutuu harrastamaan huikkasen aivojumppaa, että pysyy perillä nuorten slangista jne.
Ei lienee sekään kovin paha, ainakaan pikkuannoksina, kuten tässä.
-
"hurikset" = huru-ukot?temama kirjoitti:Samalla hurikset joutuu harrastamaan huikkasen aivojumppaa, että pysyy perillä nuorten slangista jne.
"hurikset" = hurrit, ruotsalaiset tai suomenruotsalaiset?
-
hurrit = Svenska Talande Bättre Folk. Ei hurikset. :Djaava kirjoitti: "hurikset" = hurrit, ruotsalaiset tai suomenruotsalaiset?
-
Lol-likkata-ta!jaava kirjoitti:"hurikset" = huru-ukot?temama kirjoitti:Samalla hurikset joutuu harrastamaan huikkasen aivojumppaa, että pysyy perillä nuorten slangista jne.
"hurikset" = hurrit, ruotsalaiset tai suomenruotsalaiset?
Juuh, ei hurri.
Toi 'huris' on joku stadin slangi murreväännös huru-ukosta, eli tarkoittaa vanhempaa ukkoa, ei sentään pultsaria tai ei myöskään välttis mitään hurahtanutta kaveria!